Welke MIDI Controller voor Reason 3?

M-Plex

Buttons for everything!!!
Welke MIDI Controller zou ik nemen als ik Reason 3 wil besturen!
Prijs/kwaliteit goed natuurlijk!

Behringer BCR2000 MIDI conroller heb ik te koop gezien, maar is dat ook iets?
of zeggen jullie doorsparen voor iets beters? Zo ja, welke?

Heeft er ook nog iemand ervaring met bijvoorbeeld de Phatboy?
Of een andere MIDI controller die je onder of rond de 200 euro 2e hands kan kopen en er goede ervaringen mee heeft (gehad)?

Ik ben erg geintereseerd!

Zelf heb ik eergisteren m'n Technics SL 1200 MK2 (draaitafels) verkocht om verder te gaan in muziek maken. Want
daar ligt mijn hart. En schakel eigenlijk pas net over op dit forum om meer info te krijgen over dit soort gear,
maar kheb het idee dat het wat stroef verloopt.

Dat komt mede door het feit dat mensen die er al wel ervaring mee hebben, soms erg domme dingen zien geschreven, door mensen die er weinig ervaring mee hebben (zoals ik) en er dan geen zin in hebben om het verhaal goed uit te leggen!

Maar daar is het forum toch juist voor, elkaar helpen! Dus dat verwacht ik ook en zal de kennis die jullie mij opdragen ook weer doorspelen aan andere beginnelingen!

Alvast bedankt!

En reageer wel ff op mijn post als je er ervaring met MIDI Controllers hebt!
Thanx!

Het liefste knopjes en schuifjes!
Toetsen is wel handig, maar ik kan niet echt een piano bespelen!

heb onlangs de BCR2000 aangeschaft, daar ben ik nog enorm mee aan het stoeien, lukt me nog niet erg goed om zelf de presets te maken.

Maar de Phat Boy heb ik al sinds ie net uit was en werkt perfectemundo, maar kwam draaiknoppen tekort. Maar ondanks dat, is het een prima controller die je overigens voor 75 euro al 2e hands kunt kopen, misschien nog wel goedkoper.

Origineel geplaatst door Krafty808
heb onlangs de BCR2000 aangeschaft, daar ben ik nog enorm mee aan het stoeien, lukt me nog niet erg goed om zelf de presets te maken.

Maar de Phat Boy heb ik al sinds ie net uit was en werkt perfectemundo, maar kwam draaiknoppen tekort. Maar ondanks dat, is het een prima controller die je overigens voor 75 euro al 2e hands kunt kopen, misschien nog wel goedkoper.

Heb ook die BCR2000, leuk dingetje. Gebruik hem met cubase, zeer handig. Je kan ook kant en klare templates van internet dowloaden en in die zo in je blauwe beestje laden. Scheeld een hoop programmeer werk!! ;)

Origineel geplaatst door M-Plex
Het liefste knopjes en schuifjes!
Toetsen is wel handig, maar ik kan niet echt een piano bespelen!
Anders koop je zo'n geval van Maudio... http://www.maudio.co.uk/index.php?do=products.list&ID=midikeyboardcontrollers
Die keystation pro88 heeft lekker veel druk- draai en schuifknopjes alleen een beetje matig klavier

Die laatste gebruik ik voor Reason. Hij staat ook in het lijstje van surface apparaten in Reason dus als je bijv de dr rex selecteerd staan de knopjes al ingesteld (gemapt). En het overriden van die mapping werkt ook perfect :)
Die drukknopjes zijn heel handig voor het muten en unmuten van meerdere Dr Rexen zodat je eenvoudig live een drummix inelkaar kunt klussen.

vergeet Regelwerk niet, bomvol mogelijkheden

Touchscreen

Touchscreen

ik werk al een aantal maanden met een touchscreen als 2de beeldscherm is ook heel gemakkelijk
op de een heb ik het sequence programma(cubase) op de andere (touchscreen)de VST enzo

BCR2000 is erg goed, vooral voor 't geld. Heb er zelf 130,- voor betaald. Knoppen zijn niet van heel goede kwaliteit maar voor 130 euro vind je niks beters!

Re: Touchscreen

Origineel geplaatst door peek10
ik werk al een aantal maanden met een touchscreen als 2de beeldscherm is ook heel gemakkelijk
op de een heb ik het sequence programma(cubase) op de andere (touchscreen)de VST enzo

WOW ?! :confused: 8~ :D

:okdan:

Zelf begin ik ff met de Phatboy!
Ga ik vandaag kopen! :)

Alvast bedankt iedereen! M'n beeld op MIDI is al ietsje vergroot!

Origineel geplaatst door peek10

mss wel even offtopic:

dat idee is ook al vaak in me opgekomen, ook handig voor live..
'k heb al eens wat rondgeneusd op internet voor feedback, maar natuurlijk heb ik meer aan de mening van iemand die het gebruikt!
welk merk / type heb je?
hoe valt het mee (gebruiksgemak, beeldkwaliteit, responsietijd, duurzaamheid)?

nauwkeurigheid? want ik kan me voorstellen dat als je op een resolutie van 1024 x 768 potmetertjes op softsynths gaat moeten verdraaien met dikke vingers dat dat wel wat problemen kan opleveren 8)

ik ben benieuwd

Mawzer super-sexy-modulair-conroller-systeem, (^_^)
(maar dan moet je nooooooog langer doorsparen helaas)

Faderfox leuke mini-cotrollers. Waarvan je verschillende types kan combineren.

Die Behringer is wel lekker veel knop voor je geld zeg maar...dat is ook wat waard. En er zitten van die indicatie lampjes bij zoals op de NL3. Dat lijkt me wel heel handig.
Hier meer geforum over de BRC met links naar reviews.

Origineel geplaatst door Krafty808

En ik heb een BCF2000 en wil even zeggen dat zeker met reason dit beesje heeeel erg relekst is, "lock to the behringer" ;) no problems at all, wel moet je even weten dat de firmware geupdate moet worden maar de drivers zijn te downloaden :dj:

Ik gebruik in reason regelmatig met succes de BCR 2000 , de BCF 2000, en de M-audio 88-pro keys.

Om eerlijk te zijn zou ik voor de behringers gaan , helemaal met betrekking tot reason.
Ze werken gewoon heerlijk.
Het enige minpuntje aan de BCF vind ik het motorized geluid van de faders , dat is geen ramp , maar in hele stille breaks/passages in de muziek is dit wel eens vervelend.
Maar wat wil je ook voor het geld.
Ik was altijd bijna over de gehele lijn van het anti-Behringer front, maar daar ben ik na de komst van hun controllers toch een heel klein beetje van terug gekomen, .........kortom zalig binnen reason om mee te werken.
De pro 88 van M-audio doet ook alles naar behoren, alleen is die een stuk duurder dan de behringers, maar dan heb je wel weer een klavier en een bak controllers.
Op zich is het een prima Klavier waar zeer fijn op te spelen is,.........ECHTER als je geoefend pianist bent is dit misschien niet je klavier(zoek dat verhaal maar even na op google want dat is een verhaal opzich, maar het heeft te maken met de feel wanneer de toest weer wordt losgelaten ,) ben je van een ander slag zoals de keyboard players en de controllers/freaks dan is het wel een heel fijn keyboard .
Plug and play.
Ook zeer degelijk van constructie trouwens.
Maar om een heel lang verhaal kort te maken:wil je lekker pielen in reason en andere programma,s van dat soort, begin dan met de behringers.
Dan kan je zeker fijn uit de voeten.
Eigenlijk is voor reason 1 enkele unit wel genoeg, ik zou dan voor de BCF 2000 gaan
succes

:walker:

CME *UF Serie. degelijke behuizing, veel instelmogelijkheden en erg fijne toetsen!!

Back