Ik gebruik in reason regelmatig met succes de BCR 2000 , de BCF 2000, en de M-audio 88-pro keys.
Om eerlijk te zijn zou ik voor de behringers gaan , helemaal met betrekking tot reason.
Ze werken gewoon heerlijk.
Het enige minpuntje aan de BCF vind ik het motorized geluid van de faders , dat is geen ramp , maar in hele stille breaks/passages in de muziek is dit wel eens vervelend.
Maar wat wil je ook voor het geld.
Ik was altijd bijna over de gehele lijn van het anti-Behringer front, maar daar ben ik na de komst van hun controllers toch een heel klein beetje van terug gekomen, .........kortom zalig binnen reason om mee te werken.
De pro 88 van M-audio doet ook alles naar behoren, alleen is die een stuk duurder dan de behringers, maar dan heb je wel weer een klavier en een bak controllers.
Op zich is het een prima Klavier waar zeer fijn op te spelen is,.........ECHTER als je geoefend pianist bent is dit misschien niet je klavier(zoek dat verhaal maar even na op google want dat is een verhaal opzich, maar het heeft te maken met de feel wanneer de toest weer wordt losgelaten ,) ben je van een ander slag zoals de keyboard players en de controllers/freaks dan is het wel een heel fijn keyboard .
Plug and play.
Ook zeer degelijk van constructie trouwens.
Maar om een heel lang verhaal kort te maken:wil je lekker pielen in reason en andere programma,s van dat soort, begin dan met de behringers.
Dan kan je zeker fijn uit de voeten.
Eigenlijk is voor reason 1 enkele unit wel genoeg, ik zou dan voor de BCF 2000 gaan
succes