[2nd H. Gear] waar baseer jij de prijs op?

DJ41

Lid sinds 1834
Waar baseren jullie je prijs op als je tweede hand gear verkoopt/koopt?

Ikzelf kijk meestal naar veilingsites hoe duur ze daar zijn.
Soms wil ik iets anders voor het geld weer terugkopen en dan probeer ik zo dicht mogelijk bij het bedrag te komen waarvoor ik het andere weer kan kopen.

Verder hou ik er ook rekening mee hoeveel ik er zelf voor heb betaald en hoe lang ik de gear al heb.
En of het er nog wel redelijk uit ziet en geen schade heeft.

Mij is ook een keer gebeurd dat ik een Nordrack heb geruild voor een Korg MS-2000. Toen ik thuis kwam , kwam ik erachter dat de volumeknop helemaal lam was (draait ook door). Ik vind het echt achterbaks als mensen dat niet zeggen.
En dat moest hij gewoon weten, want je zet de MS-2000 ook aan met de volumeknop.

ik kijk meestal op PrePal, vintagesynth.com en synthsite, + de gebruikelijke verkoopsites, om een beetje een gemiddelde op te kunnen maken.
maar met vintage is 't maar net wat de gek er voor geeft. zo vind ik de prijzen voor 808,909,303 echt helemaal nergens op slaan. 20 jaar ouwe bakken die wel leuk zijn, maar naar huidige maatstaven toch echt wel beperkt...

ik vraag het hier gewoon kijk wat sites en daar pak ik dan vaak een gemidelde van

Meestal kijk ik naar marktplaats of zo. Nooit naar ebay, want daar gaan dingen soms voor extreme prijzen weg. (zowel naar boven als beneden)

Bij vintage doe ik ook vaak 10% lager dan dat ik ervoor betaald heb, zoiets. Maar ik ben niet zo goed in het verkopen van gear.

Dr was onlangs (2 maanden geleden) een gozer die zijn zo goed als nieuwe Yamaha CS1x in doos met alles erbij wilde ruilen tegen mijn roestige, half werkende Roland W30.......ik zei natuurlijk ja.........nog steeds niet van moeten huilen.

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Dr was onlangs (2 maanden geleden) een gozer die zijn zo goed als nieuwe Yamaha CS1x in doos met alles erbij wilde ruilen tegen mijn roestige, half werkende Roland W30.......ik zei natuurlijk ja.........nog steeds niet van moeten huilen.

Ja, zo ken ik ook een verhaal van iemand die zijn TR-626 heeft kunnen ruilen tegen een TR-909. Hij krijg er zelfst nog 50 gulden bij uit omdat de ander vond dat die TR-626 "toch wel veel realistischer klonk"...:confused: :stupid

equate

Ik gebruikte een W30 als masterklavier, niet meer als sampler, aangezien ik een goede sampler had/heb. Plus vond ik de W30 echt een klote ding vanwege de slechte toetsen (die er regelmatig mee opouden vanwege stof).

Ik vind de geluiden van de CS1x niet verkeerd maar ik gebruik ze niet
omdat de CS1x qua besturing echt een onding vind. Het is gewoon een perfect masterklavier.

Wat je overigens zegt van die werelhits klopt ook niet. Underworld heeft de geluiden uit de cs1 x gebruikt op een album van ze in een aantal tracks......zo ook diverse trance hitjes.

Wat je overigens zegt van die werelhits klopt ook niet. Underworld heeft de geluiden uit de cs1 x gebruikt op een album van ze in een aantal tracks......zo ook diverse trance hitjes.

Bijvoorbeeld het nummer van DJ's @ work

Maar ik denk dat bijna iedere synth wel in een hit gebruikt is.

En ff ontopic ik kijk meestal op marktplaat en prepal naar de prijzen en neem het gemiddelde. Maar ik ruil liever... dan heb je meteen iets nieuws.

Ik kijk altijd op internet bij de nieuw prijzen, haal daar de helft vanaf en 'k wil dan nooit meer betalen.
Trouwens een xv5080 en/of jp8080 kopen?

Ik kijk altijd wat ik ervoor betaald heb destijds en wat nu een beetje gangbare prijs is.
Ik kijk ook naar wat ik er zelf voor zou geven. Ik zou bv. nooit €1000 voor een 303 betalen. Dus stel dat ik m'n 303 zou verkopen zou de prijs eerder rond de 750/800 liggen...
(NEE, hij's niet te koop!)

Verder vind ik het ook belangrijk dat de koper een toffe gast is. Zo ja, dan ga ik echt niet moeilijk doen over de prijs...En als er wat aan mankeert dan vertel ik het eerlijk.
Je kan beter een leuke deal maken, dan te gaan lopen zeiken over een paar tientjes. Wie weet kan heeft hij/zij in de toekomst nog wat leuks voor jou in de aanbieding.:)

Moeilijk..

Moeilijk..

Als je redelijk veel handelt in spullen.. dan weet je op een gegeven moment wel wat er makkelijk en moeilijk te verkopen is. Dit helpt je later bij zowel kopen als verkopen..

De laastste tijd zie ik TB-303's weggaan voor 900 Euro en meer.. en dat terwijl het vorig jaar zomer écht moelijk was om 1850 gulden voor je 303 te krijgen in de verkoop. En zoiets heb je pas door als je zo'n ding zelf ooit hebt proberen te verkopen.

Van veel dingen 'weet' ik de prijs gewoon.. en bied ik in eerste instantie gewoon 15 tot 20 procent onder die prijs. Een gouden regel die ik hanteer is een persoonlijk maximum. Dat stel ik vantevoren vast.. en als de prijs daarboven gaat.. dan gaat de deal gewoon niet door. Hoe zeldzaam een bak ook mag zijn.. als ie NU in de verkoop staat.. dan komt ie vast nOg wel een keer voorbij (uitzonderingen daargelaten.. zoals compleet geconfigureerde modulars.. of een Synthi 100).

Ik vind de geluiden van de CS1x niet verkeerd maar ik gebruik ze niet
omdat de CS1x qua besturing echt een onding vind. Het is gewoon een perfect masterklavier.

.

dit begrijp ik niet want volgens mij heeft het ding geen aftertouch, dus perfect is wat overdreven lijkt me.

Back