Cylons

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Ik ben de laatste tijd nogal gefascineerd door vocoders en heb een aantal software vocoders uitgeprobeerd.
Wat ik op dit moment heel graag wil is het exacte geluid maken van de cylons uit battlestar galactica.
Ik kom redelijk in de buurt met een zaagtand golf, maar helemaal goed is het niet. Die cylons klinken vetter en voller.
Weet iemand wat ik moet doen om dat geluid zo goed mogeljk te benaderen?
Kan dit goed met software?

Eventueel is hardware ook een goede optie. Ik overweeg dan een svc-350 of een mam VF-11 te kopen.
Waarschijnljk die laatste, want die is redelijk goed te betalen en volgens mij kwalitatief best wel oke.
Dus als iemand er eentje heeft....

roeten,

Rene

die vf11 klinkt ook erg goed voor die rauwe vocoder geluiden, anders dan die supergladde shit...
houd er wel rekening mee dat je wel een carrier signaal meot inpluggen, de interne osc. klinkt nou niet bepaald lekker.

[MS mode]Sorry maar dat cylons uit een VC-10 komens is absolute b*llsh*t![/ms mode] :D

Even googlen levert je al de info die je wil, het schijnt de Sennheiser VSM-201 te zijn.
vocoder.jpg

Deze is ietwat dungezaaid in de wereld, ik denk dat je met bepaalde software die 20 banden gebruikt al een end moet kunnen komen.

volgens mij..

volgens mij..

hadden we hier al een draadje o tig over...
By your command...:D

Re: volgens mij..

Re: volgens mij..

Origineel geplaatst door RednoiZ
hadden we hier al een draadje o tig over...
By your command...:D
Inderdaad: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=56310&highlight=cylons

Om precies dat Cylons geluid te krijgen is volgens mij redelijk onmogelijk als je niet dezelfde vocoder gebruikt. En dan nog vraag ik me af of er *alleen* maar een vocoder is gebruikt.

Ik heb zelf allerlei software vocoders geprobeerd (ook Clavia Modular), maar kwam niet echt in de buurt.

Re: Re: volgens mij..

Re: Re: volgens mij..

Origineel geplaatst door j0ris

Ik heb zelf allerlei software vocoders geprobeerd (ook Clavia Modular), maar kwam niet echt in de buurt.

Nou, er is 1 cylon patch van een gast en die is echt vet en goed ik werd er bang van... te vinden op www.electro-music.com

Bedankt voor alle inbreng tot zover, maar waar het mij om gaat is niet welke vocoder het cylons geluidm maakt (want ik weet redelijk zeker dat dit gedaan is met de sennheiser), maar hoe het gedaan kan worden met hedendaagse vocoders zoals bijvoorbeeld vokator. Mijn doel is om het uiteindelijk zelf te kunnen reproducen.
Volgens mij is daar nog geen draadje over.

Wat ik dus zoek zijn tips als: welke carrier wave, of welke instellingen in vokator of wat voor ander stuk software/hardware dan ook.
Overigens ga ik denk ik binnenkort een MAM vocder kopen, als ik er tenminste eentje kan vinden.

Kortom: Wie post een zo goed mogelijk benadering van het Cylons geluid en vertelt daarbij hoe ie het exact gedaan heeft.

Overigens ga ik denk ik binnenkort een MAM vocder kopen, als ik er tenminste eentje kan vinden.

Kortom: Wie post een zo goed mogelijk benadering van het Cylons geluid en vertelt daarbij hoe ie het exact gedaan heeft.

Ik heb met de MAM VF-11 en een dap sine/square wave generator dat geluid redelijk kunnen benaderen. Je hebt de square wave nodig uit de dap en dan moet je eerst even vogelen om de juiste volume te vinden. De 11 bands filter dat moet je zelf maar doen. Achter de vocoder heb ik de ibanez PT-909(op z'n langzaamst) en de retroverb(alleen spring gebruiken) gehangen. Toen had ik'm. Je kan ook een analoge delay pedaal gebruiken ipv de retroverb en dan de delay heel kort zetten +- 25ms.

hij is in iedergeval duidelijk verstaanbaar, met die zachte g :)
Cylons hebben beslist geen zachte G... je moetT alles overdRRRReveNNN iNNNspRRRRekeNNNN vooRRRR een GGGoede aRRRRticuLLaTTie... jazekeRRRRR...

10 bands is idd veel te mager en daarnaast moet de draaggolf van een dusdanige harmonische content zijn dat de boel ook duidelijker wordt...

Ik red me prima met die 11 banden en dat klinkt ook lekker ongepolijst. Ik hou wel van die groffere vocodersounds. En als je wat experimenteerd met gitaar effectjes kan je zeker het cylon geluid benaderen.

die vf11 klinkt ook erg goed voor die rauwe vocoder geluiden, anders dan die supergladde shit...
houd er wel rekening mee dat je wel een carrier signaal meot inpluggen, de interne osc. klinkt nou niet bepaald lekker.

Ik vind de interne VCO best goed eigenlijk.

Die van de MAM VF-11 is een zaagtand oscillator, dat staat tenminste in de handleiding. Dus misschien komen daar ook die meningen van dat de (blokgolf)oscillator niet goed klinkt. Tis nl een zaaaaaaaaagtand. :P

Back