X-Rated
pr0n
Dag lieve mensen
Ik ben met mijn bandje weer eens aan het kijken of het ook anders kan! Onze toetsenist heeft een keyboard met een aantal samples waar we er uiteindelijk maar 3 of 4 echt van gebruiken. Het probleem is nu dat de plank geen geluiden bevat die wij zoeken (denk aan Children Of Bodom sound of een heel strijk/koper orkest onder je toetsen). Nu dacht ik opeens aan hoe je via midi een softsynth kan aansturen en de softsynth (een VST instrument in cubase bijvoorbeeld) de geluidjes uit kan laten poepen. Nu achtten wij dit wel als een goed idee, ware het niet dat het door lieden werd afgeraden.
Wij zijn dus op zoek naar flexibiliteit en variatie in het geluid van een keyboard. We moeten er ook live mee kunnen optreden. Kunnen jullie daar tips over geven? (Een nieuw keyboard voor €1500,- is eigenlijk al out of the question omdat een dergelijke investering nog te vroeg is).
Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om gebruik te maken van een sampler en een kaal MIDI plankje met usb interface? (Of iets in de vorm van een extern apparaat waar je meerdere, zelf geprogrammeerde geluiden in kan stoppen en dit aansturen met MIDI)
Ik ben met mijn bandje weer eens aan het kijken of het ook anders kan! Onze toetsenist heeft een keyboard met een aantal samples waar we er uiteindelijk maar 3 of 4 echt van gebruiken. Het probleem is nu dat de plank geen geluiden bevat die wij zoeken (denk aan Children Of Bodom sound of een heel strijk/koper orkest onder je toetsen). Nu dacht ik opeens aan hoe je via midi een softsynth kan aansturen en de softsynth (een VST instrument in cubase bijvoorbeeld) de geluidjes uit kan laten poepen. Nu achtten wij dit wel als een goed idee, ware het niet dat het door lieden werd afgeraden.Wij zijn dus op zoek naar flexibiliteit en variatie in het geluid van een keyboard. We moeten er ook live mee kunnen optreden. Kunnen jullie daar tips over geven? (Een nieuw keyboard voor €1500,- is eigenlijk al out of the question omdat een dergelijke investering nog te vroeg is).
Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om gebruik te maken van een sampler en een kaal MIDI plankje met usb interface? (Of iets in de vorm van een extern apparaat waar je meerdere, zelf geprogrammeerde geluiden in kan stoppen en dit aansturen met MIDI)
Ik begrijp nu wat een sampler kan en doet. Het zijn alleen vrij prijzige apparaten zoals ik nu zie. Wat zijn een paar knaken?