Tsja, als klein ventje keek ik altijd Knightrider en Miami vice. Die muziek van die programma's vond ik altijd zo tof (Jan Hammer - Crocket's theme, etc.). En niet te vergeten Chriet Titulaer met zijn 'Wondere Wereld'
. Daarin was het titelmuziekje volgens mij iets van Jarre (Zoolookologie)?
Maar de jaren 80 waren volgens mij de topjaren van 'synthesizermuziek'. Ik had allemaal bandjes met deze muziek en dan niet eens origineel, maar gespeeld door een of ander vaag (synthesizer)orkest.
Wat later kwam ik in aanraking met Italo mixteepies en kort daarop met (acid)house. Innercity, D-shake, Fierce ruling Diva, Quazar, om maar wat op te noemen. En dat was het helemaal voor mij!
Op een C64 geprobeerd muziek te programmeren, maar dat werd niks. Later Fasttraker geprobeerd, werd ook niks. En pas met een 2dehands MC-303 begon ik het muziek maken pas echt leuk te vinden.
Ik ben verder eigenlijk muziek gaan maken omdat ik vond dat de nieuwe (house)muziek gewoon k*t was. Ik ben gewoon een beetje blijven hangen in de muziek van de jaren 80 - begin 90.
Lekker toch
Ik baal er alleen van dat ik vroeger zo eigenwijs was om niet op muziekles te gaan. Maar ja, wat moet je ook met zo'n suffe gitaar of piano
. Daarin was het titelmuziekje volgens mij iets van Jarre (Zoolookologie)?Maar de jaren 80 waren volgens mij de topjaren van 'synthesizermuziek'. Ik had allemaal bandjes met deze muziek en dan niet eens origineel, maar gespeeld door een of ander vaag (synthesizer)orkest.

Wat later kwam ik in aanraking met Italo mixteepies en kort daarop met (acid)house. Innercity, D-shake, Fierce ruling Diva, Quazar, om maar wat op te noemen. En dat was het helemaal voor mij!
Op een C64 geprobeerd muziek te programmeren, maar dat werd niks. Later Fasttraker geprobeerd, werd ook niks. En pas met een 2dehands MC-303 begon ik het muziek maken pas echt leuk te vinden.

Ik ben verder eigenlijk muziek gaan maken omdat ik vond dat de nieuwe (house)muziek gewoon k*t was. Ik ben gewoon een beetje blijven hangen in de muziek van de jaren 80 - begin 90.
Lekker toch

Ik baal er alleen van dat ik vroeger zo eigenwijs was om niet op muziekles te gaan. Maar ja, wat moet je ook met zo'n suffe gitaar of piano

Laatst gewijzigd:
Toen de pc.. ft2.. en sindsdien ben ik verkocht...