overdrijf ik met nog een micromodular

Origineel geplaatst door Lukast
nee :stupid dat word kabels omwisselen om de 5 minuten

Ik heb naast m'n 2 x Midex 8 ook nog een kleine M-Audio USB Minisport 2x2... die kosten 2ehands niet zoveel en kunnen het dataverkeer van de Micromodulars ook goed aan (niet alle interfaces doen dat even goed schijnbaar). Aanradertje.

Wat dacht je van deze dan?: :P

Dat geeft je 8 i/o met 2 USB draadjes..... De eigenaar van deze setup is overigens ook een prominente patch bouwer.
Errug vette setup!

Ik heb zelf een engine maar denk er voor de sound toch nog wel eens over na een micromodular erbij te scoren. Alleen dat editten via midi staat me totaaaaaaaaaal niet aan.

Attachments

• the_power_161.jpg
    the_power_161.jpg
    54,6 KB · Bekeken: 65
daar zou ik nog eens goed over nadenken/luisteren..
Ik doe mijn G2 weer weg omdat hij toch echt een andere sound heeft dan de NM1..
dus als je voor dat rauwe 'Nord randje' gaat zou ik bij de NM1 blijven..

Origineel geplaatst door Lukast
ik

en g2 is pas mogelijk als ik een goeie baan heb :D

Ik heb inmiddels een Micromodular aangeschaft. Toch eens kijken wat nou het grote verschil in sound is.

Origineel geplaatst door Poster
Ik doe mijn G2 weer weg omdat hij toch echt een andere sound heeft dan de NM1..
Je bent volgens mij niet bepaald de enigste... is er uberhaupt iemand die de G2 beter vindt klinken dan de G1?

ik vind de G2 niet slechter klinken, maar anders..
als je de NM1 gewend bent is de G2 gewoon even iets anders..
net ff dat rauwe, gretige randje..

Origineel geplaatst door j0ris
Je bent volgens mij niet bepaald de enigste... is er uberhaupt iemand die de G2 beter vindt klinken dan de G1?

Je kunt nooit genoeg Clavia modulars hebben :D...ik heb zelf een G2x, G2 Engine, Micromodular en NM keys.

En al dat gelul over de g2 klinkt minder rauw....een g2 klinkt veel rauwer, organischer en zweveriger dan een oude NM. Dat is maar hoe je hem programeert. Een NM1 klintk veel statischer en houteriger maar heeft wel een bepaald mid laag wat erg 'in your balls' werk die niet zo snel in de G2 zit. En hij is natuurlijk veel spartaanser wat hem weer inspirerend maakt voor noodles ofzo...weet ik veel :D.

even wat mp3's ter vergelijking:

100% G2 (probeer dat maar eens op een NM)

http://www.xs4all.nl/~awolfe/MC500.mp3
http://www.xs4all.nl/~awolfe/Blueman2.mp3

En een fameuze NM classic xylofoon thumb sound (wel met Echopet analoge echo eroverheen):
http://legowelt.ephelane.com/romanticsmack.mp3

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door smackos

En al dat gelul over de g2 klinkt minder rauw....

mijn oren zeggen toch iets heel anders..
ik heb ze vergeleken met een meest basis patch; 1 osc, 1 nord filter; de NM1 klinkt toch net iets drukkender, gretiger..

maar goed, ieder zijn voorkeur..
ik zei in geen geval dat de G2 slechter is, hij klinkt in een aantal gevallen gewoon anders..
en dat net even 'anders' bepaald mijn voorkeur..

ik heb ze vergeleken met een meest basis patch; 1 osc, 1 nord filter; de NM1 klinkt toch net iets drukkender, gretiger..

Ok, bij zoiets maar als je een beetje patch gaat bouwen met meer oscies, LFO's, saturation modules enz. Een G2 is gewoon veel vloeiender, heeft meer detail etc.

Origineel geplaatst door smackos
Ok, bij zoiets maar als je een beetje patch gaat bouwen met meer oscies, LFO's, saturation modules enz. Een G2 is gewoon veel vloeiender, heeft meer detail etc.

yep, da's dan ook weer waar..
was erg onder de indruk van die 2 vintage patches van je; die 'monokorgpolymoog' nogwat hybrides.. :D

Ik ga er ook een micromodular bijhalen om toch de oude patches te kunnen beluisteren en om die sound in huis te halen.

EN omdat het gewoon een grappig ding is. :D

Back