Hoe lang doe jij erover om een track te bouwen?

Ferric

Housekabouter
Zie de titel: Hoe lang doe jij erover om een track te bouwen?

Daar ben ik heel benieuwd naar van mijn medeforummers...

Ik merk zelf dat het bij mij erg wisselt, de ene keer ben ik in twee dagen klaar (full-time over het algemeen dan) en een andere keer ben ik twee weken lang iedere dag uren bezig. Soms nog veel langer.
Het opzetten van iets is meestal in een paar uur gedaan, maar dan komt het bijwerken, dingen aanpassen, hele stukken verwijderen en overnieuw doen omdat het ondanks 8 uur werk toch voor geen meter blijkt te klinken als je het later terug hoort... En dan... als ik helemaal klaar ben met een track, het uitmixen... doffe ellende (eh... prijma tijdsverdrijf bedoel ik hoor ;)
En helemaal mooi is dat ik nu weer ben gaan studeren, en dus in een veels te kleine kamer woon met een hoop reflecties waardoor ik de sound niet helemaal vertrouw...

het is toch wat he... ;)

maar goed, laat ik mezelf niet afleiden... de vraag is duidelijk :)

:erm: Ik meen me al zo'n thread te kunnen herinneren.....

ff zoeken..

Origineel geplaatst door Ferric
Duidelijk.

Die +, daar zit 't 'm in bij het zoeken... je blijft leren he :)

ik zocht met een spatie tussen de twee woorden en dan geselecteerd dat ik in topic titles wilde zoeken, niet in hele threads. :)

ik doe meestal 1 avond ,6 á 8 uur over een trackie . soms 2 avonden rond de 12 uur zo ongeveer , inclusief mixen en masterren (zover je daar van kan spreken) ik hoor meestal pas een paar dagen erna of het echt wat is .
nummers die ik (of mijn bandleden) echt de moeite waard vind , worden vaak wat bij geschaaft met mijn bandje .

:edit: het kan wel eens voor komen dat ik een tekst al eerder heb verzonnen , dus die tijd (meestal een uurtje of 2 )komt er dan nog bij . maar meestal verzint het wat makkelijker voor mij als ik de sfeer van de muziek er bij heb .

een opzetje of groovje is in een kwartier klaar.. beetje op wat pets rammen en een synth dr bij
er een track van maken lijkt wel 80 jaar te duren

Back