machinedrum vs aggegraat

Neumann

batterie brother
de ruimte tussen het beeldscherm en de mixer
was ik afgelopen weekend op een leuk feestje om aldaar een livesetje te geven, kapt mn MD er iedere keer mee!
dat is al de tweede keer. omdat het beide keren om stroom van een aggegraat ging, denk ik dat daar het probleem zit.. de rest van mn spullen draait prima, maar die kieskeurige MD! nou heb ik de ballen verstand van stroom-soorten en voltages en zo, maar ik vermoed dat de hevige pieken en dalen van de aggegraat te veel van het goede zijn voor de MD.

:(

nu vroeg ik me af of er meer MD gebruikers zijn die dit hebben meegemaakt, en waar de oplossing ligt..
is het misschien noodzaak om zo'n condensator aan te schaffen.... althans zo'n ding dat die pieken en dalen opvangt dmv een accu...?:confused:

een discotheek met een aggegraat?!
of een ander feesje? (als je in eindhoven was heb ik waarschijnlijk nog bij je staan dansen 8o) )

goeie vraag... weet ik niet, heb dat ding zelfs nooit gezien... ik weet het alleen omdat het mij gezegd werd..
ik weet wel dat mijn totale output uit mn mixer eerst ook problemen gaven op de mixer van het system... zodra ik mijn stekker in die mixer stak sloeg die uit. dus geen geluid. toen de MD uit stond was het probleem verholpen..(kortsluiting?)

Juist om dit soort dingen te voorkomen heb ik een UPS gekocht, van APC bij de MyCom.. levert continue stroom, ook als de benzine van de aggragaat op is, stroom pieken en dalen worden ook recht getrokken! En met het lage energie verbruik van je gear kan je op de accu van de UPS makkelijk 15 minuten doorgaan zonder problemen..

Linkie: http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=21

Ik kan dit bevestigen.
én de monomachine heeft er ook last van. Deed ooit eens een feestje met daniel van elektron.
De electriciteits voorziening was daar ook nogal vaag. En de mono's deden heel vreemd.
Misschien dat de bijgeleverde adaptors er niet goed mee omkunnen ?

Lijkt me dat de organisatie voor "schone" prik moet zorgen!
Maar zorg dat je een multimeter bij je hebt en meet wat je spanning is, deze zal tussen de 220 en 230 Volt moeten liggen.
Verder zal de frequentie op 50Hz stabiel moeten zijn.
Dit zal met een goed stabiel aggregaat geen probleem zijn.
Indien je een te verkeerde spanning hebt kun je die bijregelen met een zg. variac of bij de organisatie melden om dit te verhelpen.
Zowieso een "eigen" groepje direct vanaf het aggregaat zonder aftakkingen waar bijv. licht,koelkasten,biertap, enz op staan is absoluut een pre.

heb het zelfde meegemaakt op n teknofeestje in tilburg vet kut maar weet nu datik niet meer via een aggegaat ga spelen
trouwens meerdere keren op verschillende plekken heb ik dit probleem meegemaakt zelfs op teknifal
maar ja shit happens hij doet het nog steeds
en net als jij had mn andere gear ook nergens last van die bleven vrolijk doorgaan .

volgens mij stopt de machinedrum met werken als ie geen gelijkstroom binnenkrijgt en een aggegaat is nou niet zo steadyy

eigenlijk best ok soort veiligheid systeem denk ik kreeg daarna een message met elvis inbeeld saying:this piece of machinery is ok
heb je die ook gehad of niet ?:P

Origineel geplaatst door Neumann
ik heb ook eens gehoord dat een beetje zware bouwlamp( 500watt) ook al wonderen doet om dat die een constante vraag naar volts zou hebben.
Als je een lekkere constante 50 Hz brom door je geluid wil, ja dan moet je idd een lekker grote lamp op je groep aansluiten.

Origineel geplaatst door bassmaster
Lijkt me dat de organisatie voor "schone" prik moet zorgen!
Maar zorg dat je een multimeter bij je hebt en meet wat je spanning is, deze zal tussen de 220 en 230 Volt moeten liggen.
Verder zal de frequentie op 50Hz stabiel moeten zijn.
Dit zal met een goed stabiel aggregaat geen probleem zijn.
Indien je een te verkeerde spanning hebt kun je die bijregelen met een zg. variac of bij de organisatie melden om dit te verhelpen.
Zowieso een "eigen" groepje direct vanaf het aggregaat zonder aftakkingen waar bijv. licht,koelkasten,biertap, enz op staan is absoluut een pre.

De grootste festivals en dancefeesten spelen op spanning uit een aggregaat!!
Daar is niks mis mee, lees bovenstaande nog maar eens.

Origineel geplaatst door tjebbestorm
heb het zelfde meegemaakt op n teknofeestje in tilburg vet kut maar weet nu datik niet meer via een aggegaat ga spelen

volgens mij stopt de machinedrum met werken als ie geen gelijkstroom binnenkrijgt en een aggegaat is nou niet zo steadyy

eigenlijk best ok soort veiligheid systeem denk ik kreeg daarna een message met elvis inbeeld saying:this piece of machinery is ok
heb je die ook gehad of niet ?:P

ja dat mannetje heb ik ook een of twee keer gezien! zo maf.. zag het iedere keer te laat, dus dacht dat ik dingen zag die er niet waren... dus niet.

Origineel geplaatst door bassmaster
De grootste festivals en dancefeesten spelen op spanning uit een aggregaat!!
Daar is niks mis mee, lees bovenstaande nog maar eens.

das helemaal waar, maar die grote dance feesten waar je het over hebt zijn niet voor mij weggelegd. nog niet in ieder geval... moet het nu nog doen met zero budget feessjes.

het rare is dat de machinedrum elke keer dat ik op een aggegaat heb gespeeld altijd ermee stopte en op gewoon stroom nergens last van heb t is vaag maar waar !
:confused: maar die aggegaatjes op die festivals zijn wel een poepie groter dan die op n tekno feestje hhahahahaha:D

Origineel geplaatst door tjebbestorm
het rare is dat de machinedrum elke keer dat ik op een aggegaat heb gespeeld altijd ermee stopte en op gewoon stroom nergens last van heb t is vaag maar waar !
:confused: maar die aggegaatjes op die festivals zijn wel een poepie groter dan die op n tekno feestje hhahahahaha:D

en heb jij dan al succesvol met een beveiliger gespeeld? op een agregaat..

Back