machinedrum vs aggegraat

mmmmm klinkt goed denk dat ik dat ook maar is ga aanschaffen
altijd handig8)

Attachments

• p_4_top_removed.jpg
    p_4_top_removed.jpg
    77,6 KB · Bekeken: 70
Origineel geplaatst door Neumann
ik heb ook eens gehoord dat een beetje zware bouwlamp( 500watt) ook al wonderen doet om dat die een constante vraag naar volts zou hebben.

je kan dan in ieder geval goed zien wat je aan het doen bent.

wij wouden een keer een klein feesje in de buiten lucht doen en ze wouden ons geen pa verhuren als we het op een aggregraat zouden zetten want zijden ze, kleinere goedkopere aggregraten hebben geen constant spannings niveau en het aantal hertz wil ook nog wel eens afwijken, nou lijkt mij dat voor versterkers een mixertje en draaitafels niet echt een probleem. maar ik kan best in zien dat digitale apparatuur het niet lekker vindt

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Een gewone rackvoeding die spanningspieken blokkeert voldoet toch ook wel?

Lijkt me wel, maar die ik tot nu toe gezien heb zijn niet echt goedkoop? Tenminste ook rond de 80 a 90 euro óf duurder, dan heb je er met een UPS nog een accu backup bij. Of hebben die rack line-filters dit ook? Vind een rack oplossing wel wat makkelijker voor thuis, ben benieuwd wie me hier iets over kan vertellen..

Trouwens is die UPS van 80 euro wel echt goedkoop, de ondertste/lichtste uit de reeks UPS'en... er zijn er een hoop een stuk duurder

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Een gewone rackvoeding die spanningspieken blokkeert voldoet toch ook wel?

nee, want die stabiliseert niet het spanningsniveau.

mijn ervaring met een generator (zo noemen wij een agregaat) is dat je hem goed in de gaten moet houden en er best een regeltoestel (kan een ups zijn) tussenzet die het signaal vlak treft.

Ik heb tientallen kraakfeestjes in het gentse gedaan met generatoren, zonder enig probleem, maar onze generator voor de sound was wel 2 keer zo zwaar als nodig, en werdt enkel voor de sound gebruikt

we hadden meestal een 2de voor de verlichting en de frigo's/tap/enz enz ofwel was er ook stroom op het stopcontact voor dat. (tijdelijke illigale aansluitingen enzo)

NOG MAAR EEN KEER
Origineel geplaatst door bassmaster
Lijkt me dat de organisatie voor "schone" prik moet zorgen!
Maar zorg dat je een multimeter bij je hebt en meet wat je spanning is, deze zal tussen de 220 en 230 Volt moeten liggen.
Verder zal de frequentie op 50Hz stabiel moeten zijn.
Dit zal met een goed stabiel aggregaat geen probleem zijn.
Indien je een te verkeerde spanning hebt kun je die bijregelen met een zg. variac of bij de organisatie melden om dit te verhelpen.
Zowieso een "eigen" groepje direct vanaf het aggregaat zonder aftakkingen waar bijv. licht,koelkasten,biertap, enz op staan is absoluut een pre.

Back