Live Beat MashUp [Exile ens. Reaktor5]

screech powers

Stamgast
hallo,

ik ben opzoek naar een vsti of standalone programmatje waarmee ik hetzelfde kan als met de exile keymasher micro voor reaktor 5..
het is een hele fijne patch die geschreven is om in een live situatie met loops en breaks te freaken, op te fokken en te verramponeren..
omdat reaktor een redelijk ingewikkelde omgeving is en ik in de eerste plaats al niet mijn eigen loops in het exile ensemble krijg hoop ik dat er een alternatief is..

volgens mij kan ik met reaktor alleen ook wel een liveset in elkaar zetten maar ik ben niet iemand die als een freak zelf instrumenten gaat zitten bouwen en de presets aansluiten zodat ik een sequencer en die keymasher en eventueel nog een synth in één heb is volgens mij ook al iets waar ik lang mee bezig ga zijn..

of een alternatief of iemand die me het een en ander aan basis informatie over reaktor kan verschaffen.. ik kan geen tutorial vinden namelijk..

alvast bedankt..

Manual al bekeken? (dat hele dikke boek dat in de doos zit, niet de Core manual maar die andere).

Daar staan alle modules in detail beschreven en dus ook hoe je een loop in een gebruikte module laad.

Er staat het volgende bij die demo:

"After installing the software, a quick manual and two tutorials can be found inside the "Reaktor 5 Demo/Documentation" folder.".

Staat daar ook niks. Je zegt namelijk niet wat je al wel hebt geprobeerd dus ik kan alleen maar dingen roepen en gokken dat je dat nog niet hebt gedaan.

Ik kan straks thuis eventueel die ens er eens bijpakken. Zit deze ENS in de standaard library?

excuses.. ik bedoelde een "demo versie"
en die ens. zit er niet standaard bij nee..

maar ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd of er iemand is die deze patch heeft gebruikt en weet of er een vergelijkbaar programmatje is of vsti dat hetzelfde doet?

jah die zullen er vast wel zijn, maar is t niet een beetje saai (en lui) om zo'n kant en klaar 'mash-up' programma te gebruiken? tim (exile) heeft dit ensemble vrijgegeven zodat mensen die net beginnen met reaktor een beetje een idee krijgen wat ze ermee kunnen doen en vervolgens zelf inspiratie op kunnen doen. en hopelijk daarna zelf ook een dergelijk (natuurlijk wel op hun eigen eisen toegpast) ensemble/max-patch/ander programma gaan schrijven. dus.. succes.. oh en als je het (nog) echt niet snapt --> google.nl --> 'reaktor tutorials' intikken.

zo een ensemble maak je niet op een avondje. als je op de reaktor forums kijkt dan zal je zien dat enkele reaktor gebruikers met succes het ensemble nagemaakt hebben. ja kan het dan ook daar downloaden. en je kan de samples van de keymasher ook veranderen. de sample module zit ergens verborgen. maar je moet eens zoeken op de reaktor forums daar staat het fijn uitgelegt.

nou nee.. ik vind het niet saai om een kant en klare patch te gebruiken..
zoals ik al zei ben ik niet zo'n uitvinder of modulebouwert.. ik wil gewoon dat het werkt zodat ik me druk kan maken over de beats en muziek..

bedankt voor die devine-machine link.. slechts 249 dollar, die devine machine!!
ik ga die lucifer 1.5 vst maar proberen..

"Lucifer is a VST FX plugin designed for manipulating audio tracks in realtime. Repeat, Gate, Stutter and Scratch a live input or audio track on the fly! Lucifer has been desgined to be well-suited for live performance and DJ's, allowing BPM to be set by tapping along on a key (C key)."

maar volgens mij kun je hier niet meerdere loops in laden..

iemand andere suggesties?
een programma waar je ook de verschillende loops en functies onder je key's kunt zetten zodat je echt kunt "jammen"

wederom bedankt..

ik speel ook wel eens met dat micro ensemble, is hartsikke leuk ja.. en om je eigen loops daarin te krijgen moet je het volgende doen... eigenlijk kijken naar de sample die er al bijzat..
Dan zie je dat het een hele lange sample is van 32 maten.
Je kan 8 loops tegelijk inladen... dus wat je moet doen is, 8 loops maken die bestaan uit 4 maten... plak die 8 loops van 4 maten aan elkaar. Voorwaarde is wel dat de complete sample dan 140 bpm is.... anders klopt het namelijk niet... het tempo kun je dan later aanpassen in het ensemble zelf.
als je het ensemle opstart zegtie zoiets vannuh:
''blahdieblah.wav could not be found. Would you like to locate / replace this file now ?''

Ja dus, en pak je je net gemaakte sample.. en freaken maar....

dankje dat klopt en dat had ik ook bedacht maar het gaat er mij om dat ik een constante stroom van niewe loopjes wil..
met 8 loopjes in een liveset kom je niet zo ver..
maar dat kun je waarschijnlijk alleen bereiken wanneer je het ensemble aanpast en daar zelf iets voor bouwt..

Origineel geplaatst door bob303vs909
live en dit?

Suppatrigga

Die suppatrigga kan idd wel weirde dingen doen, maar ik vind persoonlijk dat je met supatrigga weinig tot geen controle hebt over de mannier waarop de sound 'verneukt' worden. Je kan wel instellen hoeveel % hij mag reversen enz, maar that's it. Moest die suppatrigga nu knopje om bijvoorbeel een revers te triggeren, dat zou pas cewl zijn.

check deze reaktor ensemble eens.
een remake van het exile ensemble.

Attachments

• beatlookup-v5.zip
    801,5 KB · Bekeken: 140
Back