mijn cs80 website

Origineel geplaatst door VanHeckis
- ik heb ooit eens een cs80 kunnen spotten in een live filmpje van Zappa concert trouwens

En ik onlangs op het live-gedeelte van de DVD van Bob Marley, the legend. Ook een CS60 trouwens. Misschien wel jouw setje ?

Origineel geplaatst door VanHeckis
- erzou geluid moeten komen uit de presetbuttons. zoniet dan hoor ik graag wat voor browser je gebruikt, wat je systeem is (mac/pc) of wat je default audioplayer is.
Je presetbutton triggert een iframe waarin (voor mij dan, PC) een Quicktime playertje verschijnt. Misschien kun je die wat groter maken?

- de keywords in de metatags schijnen niet zo veel invloed meer te hebben opde zoekrobots van google meen ik dus of dat helpt isnog maar zeer de vraag.
Zorg dat je op je site een Google sitemap aanlegt. Het feit dat alles netjes in directories staat is al goed, maar met zoiets kom je heel snel precies waar je moet zijn.

- ja de site is helemaal zelf gemaakt en is wel html kennis nodig voor zoiets. dit was een onderdaal voor een project dat ik gemaakt heb voor de cursus creative media op het SAE. je weet wel, die van die audio-opleidingen.
(zeur dat ik ben, maar goed ;) ) : Een van de Javascriptjes die er voor zorgt dat je over het paneel scrollt (afdeling "Panel") stopt aan de linkerkant correct, maar gaat rechts helemaal door zodat er opeens niks meer in beeld is, en de functie van de knoppen zou ik omdraaien (rechterknop voor naar rechts te scrollen, linkerknop voor naar links ipv andersom). Goed dat je video's hebt toegevoegd; dat maakt een hoop meer duidelijk :). Zelf zou ik de intro weglaten; mensen moeten dan nog een extra keer wachten en klikken om bij de site zelf te komen. Misschien kun je een cookie uitsturen zodat de intro wordt overgeslagen als je 'm al eens gezien hebt?

Geen probleem. Btw vind ik een sitemap getuigen van een slechte navigatie. Het belangrijkste van een website is dat de communicatie met de gebruiker zo helder en duidelijk mogelijk is. Als je een sitemap gebruikt geef je eigenlijk zelf al toe dat je website onduidelijk is :P

Een soort van flowchart, een opsomming wat waar te vinden is. Google maar is op sitemap.

Sitemaps zijn geen flowcharts (dat impliceert oorzaak > gevolg) maar meer een inhoudsopgave. Hier kun je er eentje maken. Sitemaps zijn alleen slechte navigatie als je die alleen als navigatie gebruikt; voor de rest is het erg nuttig, ook voor andere zoekmachines die niet zo'n makkelijke opties als Google bieden voor submission. Een spiderprogramma dat je website afstruint hoeft dan maar op 1 locatie te zoeken en is dan sneller klaar dan dat 'ie alles moet afzoeken.

http://www.google.com/webmasters/sitemaps/login

Nog een dingetje - tussen de tracks van "KC watch the birds" (die ik erg goed vind!) en "Music" moet nog een <br>, nu staan ze achter elkaar dus lijkt het alsof 't maar 1 link is.

Metatags en meta-descriptions zijn nog steeds relevant; in Google wordt de description gebruikt als omschrijving van je site. Verder kun je nog optimalisatie toepassen door al je images een alt en een title-tag mee te geven. Zo komen je stukjes CS80 en het totale overview ook in Google Image Search tevoorschijn.

Antoine, goed initiatief zeg! Die cursus bij SAE boekt direct resultaat ;) Ik zou zeggen, regel gelijk een domein: www.cs80.nl (lijkt nog beschikbaar!)

Naast de vele nuttige info ook een paar briljante tracks! Uit het filmpje blijkt ook weer 's dat je een goeie live-performer bent. Dus: VanHeckis goes on tour?

Ik heb niks te zeuren, maar vind het een mooie, heldere en goed uitgevoerde site.
Maar ik ben dan ook een CS(80) klank liefhebber. 8~

In een woord super! Gave muziek stukken trouwens, wat er volgens mij ook nog in zou passen is een Vocoder plus van Roland daarin zitten die herkenbare "koortjes" en die snerppende stringgeluiden die V. ook veel heeft gebruikt in zijn nummers. Ik heb hem hier staan toevallig.
Heb je die ook weleens overwogen te kopen? Of heb je die al staan misschien?
hoeveel sporen heb je ongeveer gebruikt per track?

Zerlf heb ik een CS50 staan dus weet ik een beetje hoe die Yamahasynth werkt en klinkt, maar die CS80 is wel het summum hoor, daar kan de CS50 echt niet tegenop.
Hoe doe je dat trouwens met dat ontstemmen van die 80 of valt dat wel mee, klopt het dat hij eerst warm moet "lopen" voordat je er echt geluidzuiver op kan spelen?

V. heeft dacht ik als ik me niet vergis de CS80 op het album China alleen het bovenste of onderste kanaal panel gebruikt, klopt dat? Je mist namelijk op sommige stukken het facingeffect van de oscillatoren ten opzichte van elkaar wat het apparaat eigenlijk zo uniek maakt.

ga zo door mocht je nog iets nieuws hebben gemaakt laat het ons snel weten , ok?:halleluja

Origineel geplaatst door zimmermouse
In een woord super! Gave muziek stukken trouwens, wat er volgens mij ook nog in zou passen is een Vocoder plus van Roland daarin zitten die herkenbare "koortjes" en die snerppende stringgeluiden die V. ook veel heeft gebruikt in zijn nummers. Ik heb hem hier staan toevallig.
Heb je die ook weleens overwogen te kopen? Of heb je die al staan misschien?
hoeveel sporen heb je ongeveer gebruikt per track?

Zerlf heb ik een CS50 staan dus weet ik een beetje hoe die Yamahasynth werkt en klinkt, maar die CS80 is wel het summum hoor, daar kan de CS50 echt niet tegenop.
Hoe doe je dat trouwens met dat ontstemmen van die 80 of valt dat wel mee, klopt het dat hij eerst warm moet "lopen" voordat je er echt geluidzuiver op kan spelen?

V. heeft dacht ik als ik me niet vergis de CS80 op het album China alleen het bovenste of onderste kanaal panel gebruikt, klopt dat? Je mist namelijk op sommige stukken het facingeffect van de oscillatoren ten opzichte van elkaar wat het apparaat eigenlijk zo uniek maakt.

ga zo door mocht je nog iets nieuws hebben gemaakt laat het ons snel weten , ok?:halleluja

tjeesz wat een hoop vragen zeg. uuhh...ja vocoder plus ja, nee heb ik niet, zou ik wel willen hebben maar is duur en ligt niet bepaald voor het oprapen. hoeveel sporen? minstens 3 max. 10 denk ik zo uit het hoofd. is voor iedere track weer anders. stemmen van cs80 moet regelmatig gebeuren ja, opwarmtijd is nodig ja (kwartiertje).

zou zomaar kunnen wat je over china album zegt weet ik niet. wat ik wel weten dat vrijwel alles (ook strings) met cs80 zijn gedaan. maar er zuillen net zo goed veel dubbelkanaals geluiden in zitten denk ik (voor leads met name).

Hoi,
Bedankt voor je antwoorden, het waren inderdaad veel vragen, sorry.
Het blijft een gave site, bedankt zover, ok?

We spreken mekaar!;)

Echt ademloos naar je site gekeken. Werkelijk prachtig.
Ook dat filmpje, waarin je "To the Unkonwn man" live speelt vind ik fenomenaal om naar te kijken.

Helaas ontrbreekt bij mij het geld om een CS-80 te kopen, maar misschien ooit in de toekomst koop ik er ook een.
Ze liggen niet voor het oprapen, maar zo nu en dan komen ze wel eens voorbij. Zag er in ieder geval eentje koop staan voor 5500 britse pond. Erg veel geld voor een versie zonder midi.

Voorlopig houd ik het maar bij cd CS-80V van Arturia. Is niet helemaal perfect en vooral de bediening vind ik nogal een gepriegel, maar er komt een heel aardig geluid uit.
Jammer dat ik de preset geluiden daar nog steeds niet fatsoenlijk uit kan krijgen.
Vind die Guitar 1 en die flute erg fraai. Ook dat bekende horn geluid uit chariots of fire vind ik altijd erg mooi (zit ook in je filmpje zag ik).
Kun je niet een keertje proberen een Van Heckis bank te maken van Vangelis sounds voor de CS-80V?

Nog even een vraagje over dat filmpje. Op een gegeven moment zeg je dat je er wat strings onder gaat zetten.
Vervolgens druk je op 1 van de preset knoppen en gaat er een lampje branden op je CS-80. Dat lampje zit er normaal toch niet op? Is dit een of andere modificatie aan je CS-80 of vergis ik me nu gewoon?

Groeten,

Rene

Origineel geplaatst door renepela
Nog even een vraagje over dat filmpje. Op een gegeven moment zeg je dat je er wat strings onder gaat zetten.
Vervolgens druk je op 1 van de preset knoppen en gaat er een lampje branden op je CS-80. Dat lampje zit er normaal toch niet op? Is dit een of andere modificatie aan je CS-80 of vergis ik me nu gewoon?

nee hoor er is niets gemodificeerd aan mijn cs80.

wat je (neem ik aan) ziet is dat ik met wijsvinger en middelvinger brass 1 en 2 indruk (ze zitten onder elkaar) en vervolgens de brilliance en resonance sliders naar boven duw.

er branden lampjes onder die knoppen indien geselecteerd...net als bij de arturia dacht ik.

Oke, helemaal duidelijk. Had het idee dat je een of ander schakelaar om zette waarna ik een lampje aan zag floepen of zo.
En omdat je die prachitge brass sound vervolgens onde de strings had staan had ik het idee dat het een of ander midi ding triggerde of zo.

Die synth aan de linker kant is een CS-60 toch?

Ondanks dat de CS-80V het niet haalt bij het origineel zou het leuk zijn als je er eens een Van heckis bank in kon maken.
Vind een aantal van die presets zo gaaf. De flute klinkt net zo als in Antarctica van Vangelis en ook die "I hear you now" is erg herkenbaar en gaaf. Ook die brass horn is zo mooi, hoewel ik daar een redelijke benadering van heb.

Weet jij overigens of de het geluid van de melodielijn van Antarctica ook met de CS-80 is gemaakt?
Vind ik namelijk ook een erg fraai geluid.

Bedankt in ieder geval voor je gave website en nog gavere demo. Doet mijn synth hart weer wat sneller kloppen.

Back