Origineel geplaatst door VanHeckis
- ik heb ooit eens een cs80 kunnen spotten in een live filmpje van Zappa concert trouwens
En ik onlangs op het live-gedeelte van de DVD van Bob Marley, the legend. Ook een CS60 trouwens. Misschien wel jouw setje ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door VanHeckis
- ik heb ooit eens een cs80 kunnen spotten in een live filmpje van Zappa concert trouwens
Je presetbutton triggert een iframe waarin (voor mij dan, PC) een Quicktime playertje verschijnt. Misschien kun je die wat groter maken?Origineel geplaatst door VanHeckis
- erzou geluid moeten komen uit de presetbuttons. zoniet dan hoor ik graag wat voor browser je gebruikt, wat je systeem is (mac/pc) of wat je default audioplayer is.
Zorg dat je op je site een Google sitemap aanlegt. Het feit dat alles netjes in directories staat is al goed, maar met zoiets kom je heel snel precies waar je moet zijn.- de keywords in de metatags schijnen niet zo veel invloed meer te hebben opde zoekrobots van google meen ik dus of dat helpt isnog maar zeer de vraag.
(zeur dat ik ben, maar goed- ja de site is helemaal zelf gemaakt en is wel html kennis nodig voor zoiets. dit was een onderdaal voor een project dat ik gemaakt heb voor de cursus creative media op het SAE. je weet wel, die van die audio-opleidingen.
) : Een van de Javascriptjes die er voor zorgt dat je over het paneel scrollt (afdeling "Panel") stopt aan de linkerkant correct, maar gaat rechts helemaal door zodat er opeens niks meer in beeld is, en de functie van de knoppen zou ik omdraaien (rechterknop voor naar rechts te scrollen, linkerknop voor naar links ipv andersom). Goed dat je video's hebt toegevoegd; dat maakt een hoop meer duidelijk
. Zelf zou ik de intro weglaten; mensen moeten dan nog een extra keer wachten en klikken om bij de site zelf te komen. Misschien kun je een cookie uitsturen zodat de intro wordt overgeslagen als je 'm al eens gezien hebt?
Origineel geplaatst door Toneshop
Jon And Vangelis met " I Hear You Now " . als ik me niet vergis.
Ik zou zeggen, regel gelijk een domein: www.cs80.nl (lijkt nog beschikbaar!)
Origineel geplaatst door zimmermouse
In een woord super! Gave muziek stukken trouwens, wat er volgens mij ook nog in zou passen is een Vocoder plus van Roland daarin zitten die herkenbare "koortjes" en die snerppende stringgeluiden die V. ook veel heeft gebruikt in zijn nummers. Ik heb hem hier staan toevallig.
Heb je die ook weleens overwogen te kopen? Of heb je die al staan misschien?
hoeveel sporen heb je ongeveer gebruikt per track?
Zerlf heb ik een CS50 staan dus weet ik een beetje hoe die Yamahasynth werkt en klinkt, maar die CS80 is wel het summum hoor, daar kan de CS50 echt niet tegenop.
Hoe doe je dat trouwens met dat ontstemmen van die 80 of valt dat wel mee, klopt het dat hij eerst warm moet "lopen" voordat je er echt geluidzuiver op kan spelen?
V. heeft dacht ik als ik me niet vergis de CS80 op het album China alleen het bovenste of onderste kanaal panel gebruikt, klopt dat? Je mist namelijk op sommige stukken het facingeffect van de oscillatoren ten opzichte van elkaar wat het apparaat eigenlijk zo uniek maakt.
ga zo door mocht je nog iets nieuws hebben gemaakt laat het ons snel weten , ok?![]()

Origineel geplaatst door renepela
Nog even een vraagje over dat filmpje. Op een gegeven moment zeg je dat je er wat strings onder gaat zetten.
Vervolgens druk je op 1 van de preset knoppen en gaat er een lampje branden op je CS-80. Dat lampje zit er normaal toch niet op? Is dit een of andere modificatie aan je CS-80 of vergis ik me nu gewoon?