TUBE COMPOSER T1952 (buizen compressor)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
die focusrite compounder gaat hopelijk wel mn duurste compressor worden (599)
vindt mezelf eigenlijk nog steeds gek dat ik m besteld heb ... aangezien ik ook mn virus zou kunnen inruilen en een TI aanschaffen ....... nee koop ik een bak waar geen geluid uit komt ..... wat ik zelf erg leuk vindt de laatste tijd zijn kicks maken ... door de filterbank (en straks de compounder erachter) halen en dan weer opnieuw samplen .....

ik hoop echt dat de compounder me niet teleur gaat stellen .... anders ga ik echt stevig balen .....
als ik verder ooit nog een compressor koop zal t geen dure zijn 200 euro is in mijn ogen nog betaalbaar .....
en dan puur 1 voor de eindmix .......

Voor die 599 had je beter een UAD-1 kaart kunnen kopen. De compressors daarop zijn echt KILLER! Beter dan de Compounder. Ik heb al jaren een compounder maar sinds ik een UAD-1 heb staat ie stof te vangen.

wat voor muziek maak je ? zit er ook bass expand op die compressors van de uad?

Origineel geplaatst door Nolet
Voor die 599 had je beter een UAD-1 kaart kunnen kopen. De compressors daarop zijn echt KILLER! Beter dan de Compounder. Ik heb al jaren een compounder maar sinds ik een UAD-1 heb staat ie stof te vangen.

uhm....dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk...maar eerlijk gezegd vind ik die compressors van UAD het lang niet halen bij de Compounder....heb die UAD kaart ergens uitgebreid kunnen testen maar vond het echt niet bijzonder...trouwens,ik begrijp al die ophef over UAD ook helemaal niet,er zijn veel betere plug-ins te krijgen (bijv. Voxengo,Waves,Sonalksis).....

@Resonance : waarom koop je geen 2de hands Compounder ? Mocht ie niet bevallen dan kun je 'm voor dezelfde prijs weer kwijt...
En wat jij er mee wilt (door de FB halen en weer opnieuw samplen) istie ideaal voor...zo heb ik ook veel kicks gemaakt.....vooral met die bass-expand functie,want als je een gewone compressor gebruikt gaat er altijd laag verloren,vooral bij extremere instellingen en met oversturen...en nu kun je (tot heel veel) extra laag geven,dat ipv met enhancers wel te gebruiken is....en je hebt meteen een zeer goede gate ingebouwd om alle herrie van de FB er af te gaten...kortom : ideale hardcore-bak...

Origineel geplaatst door dione
uhm....dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk...maar eerlijk gezegd vind ik die compressors van UAD het lang niet halen bij de Compounder....heb die UAD kaart ergens uitgebreid kunnen testen maar vond het echt niet bijzonder...trouwens,ik begrijp al die ophef over UAD ook helemaal niet,er zijn veel betere plug-ins te krijgen (bijv. Voxengo,Waves,Sonalksis).....

@Resonance : waarom koop je geen 2de hands Compounder ? Mocht ie niet bevallen dan kun je 'm voor dezelfde prijs weer kwijt...
En wat jij er mee wilt (door de FB halen en weer opnieuw samplen) istie ideaal voor...zo heb ik ook veel kicks gemaakt.....vooral met die bass-expand functie,want als je een gewone compressor gebruikt gaat er altijd laag verloren,vooral bij extremere instellingen en met oversturen...en nu kun je (tot heel veel) extra laag geven,dat ipv met enhancers wel te gebruiken is....en je hebt meteen een zeer goede gate ingebouwd om alle herrie van de FB er af te gaten...kortom : ideale hardcore-bak...

mooi dat wou ik horen :D

mja zoals ik al zei heb ik dus een inruil deal bij tonika .... kan eindelijk mn 505 mn eurorack en mn virtualizer pro inruilen die ik daar vroeger ook gekocht heb ..... dus kortom alle rotzooi de deur uit :D
maar ik moest er dus wel wat voor terug kopen ... sowieso wou ik al een nieuwe mixer .... de yamaha mg 16/6fx ziet er prima uit heeft 4 busses etc. en andere dingen die er op papier goed uit zien .... maar die kost zo'n 419 daar ... voor mn zwikkie krijg ik zo'n 650/700 euro ... en dan moest ik nog zo'n 200/300 euro besteden ..... ik had dus een microkorg en een lexicon mx 200 uitgezocht uit hun assortiment (wat dus jammer genoeg niet zo breed is qua waar ik op zoek naar ben) ... en heb me dus nu bedacht dat ik dan maar beter een compounder kan kopen een lexicon galmpje is volop 2e hands wel aan te komen voor weinig, en een microkorg zat ik eigenlijk ook niet echt meer op te wachten....er staan nog wat andere dingen op mijn verlanglijst maar daar kan tonika denk ik niet aan komen .. en al helemaal niet voor thomann / musictore prijzen .... dus vandaar deze keuze .... eigenlijk ruil ik mn 505 / eurorack tegen een nieuwe compounder (daar komt t op neer in mijn ogen) en koop ik er een mixer bij .... dus opzich lijkt t me wel ok ....en mocht de compounder echt tegenvallen (wat ik niet verwacht als ik je post las) dan kan ik m ook vast nog wel voor een hoop geld verkopen aangezien er een jaar garantie opzit of misschien kan ik m wel weer inruilen of terug brengen .... heb wel eens eerder een miskoop gedaan bij tonika, en toen ik gelukkig binnen een week weer inruilen zonder verlies

maar daar kan tonika denk ik niet aan komen ..

denk je? ik heb al heel wat spullen bij ze besteld die ze niet standaard op voorraad hebben...

Origineel geplaatst door YellMore
denk je? ik heb al heel wat spullen bij ze besteld die ze niet standaard op voorraad hebben...

klopt, maar ik doelde eigenlijk op 2e hands spul :)
heb er ook een compounder besteld die ze standaard niet verkopen ..
ben nog opzoek naar een jp8080 / TR-909 / TB-303 .... ik weet niet hoevaak ze deze binnen krijgen (of dat ze deze uberhaupt wel eens binnen krijgen bij inruil deals)

die zin ging dus eigenlijk niet alleen voor Tonika op, maar voor de meeste winkels :)

over Tonika gesproken .. heb laatste dagen redelijk wat contact met ze gehad per tel en email .. en ik moet zeggen dat hun service toch wel erg goed is ... kreeg zelfs vanavond nog een reply van iemand die vandaag vrij was ;)

als ze nu alleen nog iets scherper werden met hun prijzen (thomann / musicstore) dan zou t helemaal perfect zijn .... en volgens mij zouden ze dan ook veel meer omzet draaien ... hopelijk dat ze dit snel gaan in zien ....
aangezien mensen liever bij hun zouden bestellen dan die domme duitsers ...

jp8080 / TR-909 / TB-303 .... ik weet niet hoevaak ze deze binnen krijgen (of dat ze deze uberhaupt wel eens binnen krijgen bij inruil deals)

ik hou je op de hoogte;)

Origineel geplaatst door YellMore
ik hou je op de hoogte;)

aangezien het meerendeel van mn geld deze week aan tonika zal worden besteedt + dat ik er nog het een en ander bij koop op afbetaling zal mn budget de komende maanden ff niet toereikend zijn 8o)

oh trouwens ... een 909 hoeft denk ik niet meer .. als t goed is heb ik met een paar dagen een 9090 8~

dat wordt weer weinig uitgaan komende maanden ....gear junk zijn is niet leuk

enige rotzooi die ik heb staan wordt al ingeruild de 505 en de behringer troep .... heb ik trouwens ook gekocht bij tonika toch jammer dat je bij tonika spul kan kopen en later betalen .... anders had ik nooit die mc-505 gekocht 8o)

Kopen op afbetaling? Nu de rente zo laag staat?

Pas maar op dat je niet 12% of meer daarvoor moet dokken. Want dan kun je beter naar de bank stappen. Tis jouw geld (en jouw sloot). ;)

Origineel geplaatst door fuse
Kopen op afbetaling? Nu de rente zo laag staat?

Pas maar op dat je niet 12% of meer daarvoor moet dokken. Want dan kun je beter naar de bank stappen. Tis jouw geld (en jouw sloot). ;)

ik heb t ff gechecked .. 1,2 procent ofzo dus dat is echt bijna niks op 500 euro ofzo + eenmalig 20 euro administratie kosten :)

voor die 25 euro ben ik toch liever een paar maanden eerder kompleet (ik zal wel nooit kompleet zijn, maar dit had prioriteit - Adat + redelijke hardware reverb) dan dat ik een paar maanden weer moet gaan sparen

Zal wel 1,2% per maand zijn, komt toch in de buurt van 20% op jaarbasis...

de tube composer? heb ik echter alleen maar over gelezen...kan ik niet echt over oordelen dus... ik heb een TLAudio 5021mkII dual valve compressor besteld(mooi spul!), omdat als je geen 'tubetech-multiband' kan en/of wil betalen je de 'next-best thing' wilt, om over de hele mix heen te gooien, omdat buizen compressors bekend staan als subtieler, en meer tolerant toch?... iemand wel 's met deze compressor gewerkt? wat zijn jullie ervaringen?... ohja vroeger had ik een triple-c, maar die is doet het niet meer (reparatie kosten meer dan nieuwwaarde) vandaar dat 'next-best-thing'...

Laatst gewijzigd:
Back