TUBE COMPOSER T1952 (buizen compressor)

Heb laatst een mini-mini-mini-demo van die tube composer gehad, maar woei, ik wil er ook 1!
Kerel trok er een volledige mix doorheen, maar daarna pompte en zoog het ook echt aan alle kanten! Over de kwaliteit van de compressie en het nut van de buizen durf ik niks te zeggen, maar ik weet zeker dattie ERRUG lekker klinkt op drums, en ZEKER op dance-drums!

Er staat er bij mij 1tje op mijn verlanglijstje.., En voor dat geld kun je je denk ik geen buil vallen! :okdan:

Vind m maar mwhaa.. Hij kan leuke specifieke dingetjes maar verder vrij beperkt. De WOW WTF-factor is niet zo hoog iig..

Origineel geplaatst door AdDM
Vind m maar mwhaa.. Hij kan leuke specifieke dingetjes maar verder vrij beperkt. De WOW WTF-factor is niet zo hoog iig..

de WOW WTF-factor? :D

doe mij maar alleen de WOW factor ... dat WTF heb ik namelijk ook als er ineens iets onverwacht gigantisch kut klinkt ;)

Origineel geplaatst door Ethereal
Heb laatst een mini-mini-mini-demo van die tube composer gehad, maar woei, ik wil er ook 1!
Kerel trok er een volledige mix doorheen, maar daarna pompte en zoog het ook echt aan alle kanten! Over de kwaliteit van de compressie en het nut van de buizen durf ik niks te zeggen, maar ik weet zeker dattie ERRUG lekker klinkt op drums, en ZEKER op dance-drums!

Er staat er bij mij 1tje op mijn verlanglijstje.., En voor dat geld kun je je denk ik geen buil vallen! :okdan:

Kun je beter gewoon een buizen preAmp kopen. Denk dat je dan ook het beoogde effect hebt.

Een Behringer composer is veel maar zeker geen uitmuntende mastering compressor. Hij heeft sowieso geen multiband.

Om dat effect te bereiken maar dan op een heel bruikbare manier kun je natuurlijk een TC Electronic Triple*C stereo kopen en 2 ART Tube MP Studio V3's.

Dan heb je Valve Voicing met echte buizen preamp en multiband compressie tot je beschikking.
kost je wel iets van 300+ alleen.

Heb hem ook gehad en op zich klinkt hij wel grappig.
Je kunt er ook hele extreme geluiden mee bereiken.
Maar dat plus meer kun je ook met een RNC.
En die klinkt net ff een klasse beter vind ik.

En wat mastering compressors betreft ben ik er zelf op tegen om die over je mastermix heen te rausen. Ik gebruik de mijne om m'n 808 af te maken, zodat die iig beter in de mix valt.

In de goedkopere range kun je al best wat bereiken met wat compressie. Ik zou zeggen dat je dance-, techno-, hardcore en dergelijke JUIST door een buizencompressor moet halen. Het maakt het geluid wat meer levend, wat meer organisch. Anders loop je het risico dat het allemaal wat doods en clean blijft.

Een vriend van me maakt professioneel muziek (trance e.d.) en die haalt zijn eindmix altijd door een TubeTech compressor. Je weet niet wat je hoort! Maar goed, dan heb je het over een dure machine. Hetzelfde hoor ik altijd over de Distressors van Empirical labs. Dat schijnt ook een wonderlijk effect te hebben op zowat alles, drums, bass, vocals, gitaar.

Overigens kun je met teveel compressie een track of een eindmix ook helemaal naar de gallemiesen helpen. Het mikt vrij nauw en dan moet gezegd worden dat je beter een iets betere compressor kunt aanschaffen.

Origineel geplaatst door OJS
In de goedkopere range kun je al best wat bereiken met wat compressie. Ik zou zeggen dat je dance-, techno-, hardcore en dergelijke JUIST door een buizencompressor moet halen. Het maakt het geluid wat meer levend, wat meer organisch. Anders loop je het risico dat het allemaal wat doods en clean blijft.

Een vriend van me maakt professioneel muziek (trance e.d.) en die haalt zijn eindmix altijd door een TubeTech compressor. Je weet niet wat je hoort! Maar goed, dan heb je het over een dure machine. Hetzelfde hoor ik altijd over de Distressors van Empirical labs. Dat schijnt ook een wonderlijk effect te hebben op zowat alles, drums, bass, vocals, gitaar.

Overigens kun je met teveel compressie een track of een eindmix ook helemaal naar de gallemiesen helpen. Het mikt vrij nauw en dan moet gezegd worden dat je beter een iets betere compressor kunt aanschaffen.

Dat zijn wel echte buizencompressors (de buizen worden gebruikte in de compressie schakeling). De behringer hebben een buizen input of output stage. Dat zijn 2 heel andere werelden.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
de WOW WTF-factor? :D

doe mij maar alleen de WOW factor ... dat WTF heb ik namelijk ook als er ineens iets onverwacht gigantisch kut klinkt ;)

In dat geval, een maat vamme had er een van feedback gekocht (b-stock maar toch) dat was wow ziet er vet uit en WTF eh volgens mij issie nu kapot (wattie ook was..).

ik heb toch maar net een nieuwe focusrite compounder besteld :)

die je te duur vond ? ;)..en wil je die voor je eindmix gebruiken ?

FF offtopic hoor ReSoNaNcE, maar jouw gear lust doet me aan mezelf denken, 2 jaar geleden :) Alleen kocht ik toen niks nieuw.

Origineel geplaatst door dione
die je te duur vond ? ;)..en wil je die voor je eindmix gebruiken ?

nope voor de beats vooral ....
mja ik heb een redelijke inruil deal bij tonika ... alleen hun assortiment (wat mij aanstaat) is niet erg groot ..aan wat ze in de winkel hebben dan... dus ik had een lexicon mx200 en een microkorg en yamaha mg 16/6 fx uitgezocht ...
maar bedacht me dat ik misschien beter een compounder kan aanschaffen ipv die microkorg en mx200 ....
dan blijf ik tijdelijk nog wel ff met software plugins werken voor de verbs .... en vooral de interne verb van de virus ...
t kost wel ff wat ..... maar 2e hands zijn die compounders ook niet goedkoop .. een microkorg of lexicon galmpje zie je 2e hands regelmatig voorbij komen mits ik ze persee wil :)

hoe is de compounder eigenlijk voor de eindmix ?

Origineel geplaatst door j0ris
FF offtopic hoor ReSoNaNcE, maar jouw gear lust doet me aan mezelf denken, 2 jaar geleden :) Alleen kocht ik toen niks nieuw.

Ja ik ben de laatste tijd weer erg op dreef .. wil echt alles hebben en doe ook mn best om dat te bereiken ...
ik wil iig nog een emu 5000 ultra of iets in de kant en een TB 303 ... mja en dan nog een goeie fx unit ...
en dan moet ik maar ff stoppen met speuren en eens aktief met muziek bezig gaan :P
oh en ik moet nog steeds een stel goede monitoren hebben ...... ben voorlopig nog niet klaar dus :Z

btw ..... heb nog een machinedrum te koop

http://www.speurders.nl/muziekinstr...ruilen_tegen_machinedrum.html?3.1.0.1.99.3735

:engel:

Ja ik ben de laatste tijd weer erg op dreef .. wil echt alles hebben en doe ook mn best om dat te bereiken ...
ik wil iig nog een emu 5000 ultra of iets in de kant en een TB 303 ... mja en dan nog een goeie fx unit ...
en dan moet ik maar ff stoppen met speuren en eens aktief met muziek bezig gaan :P
Ik ken het hoor, maar pas op dat je straks niet een berg dure apparaten hebt, en nog steeds niet verder komt dan een beetje pielen. Met meer apparatuur heb je meer mogelijkheden, maar het wordt ook ingewikkelder en onoverzichtelijker, en het vereist een meer gestructureerde en gedisciplineerde manier van werken.

Ik spreek uit eigen ervaring, de beste stukjes muziek die ik de laatste tijd hebt gemaakt zijn puur Fruity Loops. Maar monitors lijken me inderdaad geen overbodige luxe.

Ik ken het hoor, maar pas op dat je straks niet een berg dure apparaten hebt, en nog steeds niet verder komt dan een beetje pielen. Met meer apparatuur heb je meer mogelijkheden, maar het wordt ook ingewikkelder en onoverzichtelijker, en het vereist een meer gestructureerde en gedisciplineerde manier van werken.

Ik spreek uit eigen ervaring, de beste stukjes muziek die ik de laatste tijd hebt gemaakt zijn puur Fruity Loops. Maar monitors lijken me inderdaad geen overbodige luxe.

Ja ik mis ook een beetje de dicipline om echt serieus met een track bezig te zijn ... daarom heb ik ook zoveel snippets
op t moment heeft mn gearlust echt de overhand ... en moet idd goed oppassen dat ik straks niet een zooi gear heb zonder er iets nuttigs mee te doen .... maar goed .... gewoon pielen en spelen is ook erg leuk .. ik bedenk me dan altijd weer dat er een hoop mensen zijn die eigenlijk niks anders doen .. volgens mij zelfs t meerendeel van de mensen hier op synthforum klooit maar wat aan ... en een klein groepje maakt echt muziek waar geld mee te verdienen is :)

gewoon pielen en spelen is ook erg leuk .. ik bedenk me dan altijd weer dat er een hoop mensen zijn die eigenlijk niks anders doen .. volgens mij zelfs t meerendeel van de mensen hier op synthforum klooit maar wat aan ... en een klein groepje maakt echt muziek waar geld mee te verdienen is :)
Is ook zo hoor. Maar het zou nog wel veel leuker en bevredigender zijn als je ook uiteindelijk wat vette tracks zou kunnen afleveren, toch?

Is ook zo hoor. Maar het zou nog wel veel leuker en bevredigender zijn als je ook uiteindelijk wat vette tracks zou kunnen afleveren, toch?

idd :)

mja daar komt ook vooral die gearlust vandaan .. eerst wil ik een leuke setup bouwen .... en daarna eens goed aan de slag ... en hopen dat ik er dan niet achter kom dat ik totaal geen talent had :P

Origineel geplaatst door Acidfever
Kun je beter gewoon een buizen preAmp kopen. Denk dat je dan ook het beoogde effect hebt.

Een Behringer composer is veel maar zeker geen uitmuntende mastering compressor. Hij heeft sowieso geen multiband.

Om dat effect te bereiken maar dan op een heel bruikbare manier kun je natuurlijk een TC Electronic Triple*C stereo kopen en 2 ART Tube MP Studio V3's.

Dan heb je Valve Voicing met echte buizen preamp en multiband compressie tot je beschikking.
kost je wel iets van 300+ alleen.

Njah, ik zie hem ook meer als leuk effect op bv drums ofzo, zeker niet als mastering-bak! Maar voor lekkere pomp-en-zuig-drums lijkt het me een erg vette bak hoor! Zeker voor het geld...

Als je een hoge kwaliteit compressor wil, zoek zeker verder, maar ik wil hem alsnog hebben! :koffie:

Een ding is zeker, je kunt nooit genoeg compressors hebben (geprobeerd).

Origineel geplaatst door fuse

:okdan:

Origineel geplaatst door fuse

die focusrite compounder gaat hopelijk wel mn duurste compressor worden (599)
vindt mezelf eigenlijk nog steeds gek dat ik m besteld heb ... aangezien ik ook mn virus zou kunnen inruilen en een TI aanschaffen ....... nee koop ik een bak waar geen geluid uit komt ..... wat ik zelf erg leuk vindt de laatste tijd zijn kicks maken ... door de filterbank (en straks de compounder erachter) halen en dan weer opnieuw samplen .....

ik hoop echt dat de compounder me niet teleur gaat stellen .... anders ga ik echt stevig balen .....
als ik verder ooit nog een compressor koop zal t geen dure zijn 200 euro is in mijn ogen nog betaalbaar .....
en dan puur 1 voor de eindmix .......

Back