SY99 Vraagje

Carl

Nieuwkomer
Hallo,
is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om het midi out kanaal per patch te programeren.
dus als ik patch 1 kies stuurt de sy99 uit op midikanaal 1 , kies ik patch 2 stuurt hij bijvoorbeeld uit op midikanaal 2
Ik kan het uitgaande midikanaal wel veranderen, maar niet per patch.

is dit wel mogelijk ?

BVBD

Groeten Carl

Snap je vraag niet helemaal.
Een patch heeft toch een midi in kanaal (fixed in multi en assignable in single)?
Of bedoel je een track van een song?

Misschien heb ik het inderdaad een beetje onduidelijk geformuleerd.
Ik gebruik mijn Sy99 momenteel ook als Masterkeyboard om andere modules mee aan te sturen.
ik wil onders verschillende presets een andere module aansturen .
ik zet in deze presets het geluid van de sy99 dus uit, en maak gebruik van de externe modules.
als de eerste module bijvoorbeeld midikanaal 5 heeft, en de tweede module midikanaal 6 moet ik dus steeds van het uitgaande midikanaal wisselen. Dit wil ik onderbrengen in de preset/patch. zodat dit automatisch mee gebeurt.
ik krijg dit echter niet gevonden op de SY
groeten Carl

hmm.. ik denk dat ik wel snap wat je bedoeld. Ik heb zelf alleen ervaring met de SY77 maar ik ga er voor het gemak maar van uit dat er geen verschil is.

Bij de 77 is het zo dat je globaal het midi uit kanaal instelt. Er is geen enkele voorziening voor echt master keyboard gebruik. De enige bruikbare oplossing zou in deze zijn, dat je altijd op hetzelfde kanaal werkt (dus beide modules ook op hetzelfde kanaal) en je de modules zo programmeert dat bijvoorbeeld bij patch 1 de ene module geluid produceert (en bij de andere programmeer je op 01 dus een lege patch) en vice versa.....

maar mocht de 99 wel een of andere masterkeyboard voorziening hebben dan krijg je dat vast wel te horen. Er zijn wel een aantal mensen met zo'n machine hier... :D

Je kan het MIDI out kanaal niet per patch instellen..

Wat je misschien wel zou kunnen doen is een aantal verschillende Master Control instellingen maken voor verschillende kanalen, en daar tussen switchen. Je kan daarmee ook je keyboard in 4 verschillende zones indelen op verschillende kanalen enz., misschien dat je er wat mee kan :)

Het is een beetje zoals Zero zegt: je moet via de MASTER gaan (da's een verschil tov de SY77 die deze feature niet heeft). In de master mode kan je 4 zones definieren met daaraan 4 MIDI kanalen gekoppeld. Je kan tot 16 masters definiëren en door er één uit te kiezen, kan je andere kanaalconfiguraties oproepen.

In multi- of songmode kan je ook iedere track voorzien van z'n eigen midikanaal. Standaard staat dit op ch1 voor track 1, ch2 voor track 2 enz. Om dit aan te passen, ga je vanuit songmode (dacht ik) naar setup. Daar kan je dit instellen. Hou er echter wel rekening mee dat je bij een SY niet de interne bron per kanaal kan uit zetten. Als je bv in sequencer kanaal 10 op midi kanaal 10 enkel een externe module wil aansturen, dan kan je dat enkel verkrijgen door in de multi op instrument 10 een lege patch te zetten.

Succes :okdan:

:doei:

Back