Vaag Probleempje met mn Jp-8000

Frenkel

paars paard
Ik heb een probleempje met mijn Jp-8000 ... Het probleem is, wanneer ik iets opsla (dit lijkt op het eerste gezicht gewoon oke te gaan), en ik zet de Jp na een tijdje uit, en de volgende keer weer aan.. Dan klopt er niets meer van mijn patch, het lijkt wel of hij de patch niet goed meer opslaat ofzo..
Ook heb ik bij de instellingen aangeschakeld dat hij wanneer ik hem opnieuw aanzet hij de 'last set' patch moet openen, ook dit doet hij niet meer, wat hij eerst wel gewoon deed... Hij opent een geheel andere patch dan die ik de laatste keer op had staan toen ik hem t laatst aanhad...

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ligt het misschien aan de batterij die erin zit? Misschien dat die op aan het raken is of iets dergelijks, waardoor hij dingen niet goed meer opslaat, en opent..?
Iemand al eens eerder dit probleem gehad??

het lijkt er inderdaad op dat de back up batterij leeg is.
Geen idee waar deze bij een jp moet zitten.

Vast ergens binnenin :P .. Anyway... als dit het probleem zou zijn, weet iemand dan toevallig waar ik een nieuwe backup batterij erin kan zetten..? en ik zal denk ik wel een dump moeten maken dan van mn patches... Hoe doe ik dat precies, want dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit helemaal gesnapt :o:

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Vast ergens binnenin :P .. Anyway... als dit het probleem zou zijn, weet iemand dan toevallig waar ik een nieuwe backup batterij erin kan zetten..? en ik zal denk ik wel een dump moeten maken dan van mn patches... Hoe doe ik dat precies, want dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit helemaal gesnapt :o:

Ik weet, dat je er niet al te goede ervaringen mee hebt, maar dit is een klus die je eventueel zelf zou kunnen doen:

- Dump je patches naar je sequencer of MIDI-OX of iets dergelijks. In de manual van de JP-8000 zal wel uitgelegd staan wat je precies moet doen.
- Koop bij de electronicaboer een CR-2032 knoopcel batterij
- Schroef de onderkant van de JP-8000 open
- Zoek de oude batterij op de hoofdprintplaat (zie rechtsboven op de foto)
- Ontlaadt jezelf aan een verwarming of geaard stopcontact
- Verwijder de oude batterij
- Plaats de nieuwe batterij
- Schroef onderkant er weer op

Attachments

• jp8000battery.jpg
    jp8000battery.jpg
    72 KB · Bekeken: 78
Okeej dan, thanx voor de info... :) ga ik binnenkort eens doen dan... Dit klinkt in ieder geval al makkelijker dan die klus met die 909, er komt hier geen solderen bij kijken :D ;)

:okdan:

edit; hoe staat het er trouwens intussen voor met m'n 909 ?? :)

Hoi!

Zit je wel in de USER bank te werken? Dus zodra je je JP aanzet op 'bank down' drukken dat je die 8 banken met een
U-tje voor het nummer hebt...

Anders succes!

Origineel geplaatst door dEFECT_PEPBOY
Hoi!

Zit je wel in de USER bank te werken? Dus zodra je je JP aanzet op 'bank down' drukken dat je die 8 banken met een
U-tje voor het nummer hebt...

Anders succes!

Jep, ik zat in de user bank te werken... ;)

Back