Soundforge vraagje

Weet iemand of het misschien mogelijk is om in Soundforge tegelijkertijd iets af te spelen en dat gelijk weer op te nemen?
Vaak wil ik bijvoorbeeld een drumsample bewerken met eq en compressie via m'n Creamware setup en het resultaat dus gelijk weer opnemen in soundforge, maar dit lijkt onmogelijk te zijn, of niet? Het lijkt erop dat ik de sample zou moeten afspelen in een ander programma om het weer op te kunnen nemen! Beetje suf natuurlijk.

Welke andere audio editor kan dit eventueel wel?

Gebruik je SF<=7 of SF8?

Audacity moet je ook kunnen gebruiken.

ok, ik zie dat dit in Wavelab wel kan door de "record what is played back" functie.
Maar kan zoiets dus in Soundforge nergens vinden!

Jammer, want ik vind SF over het algemeen veel lekkerder werken dan Wavelab.

gebruik trouwens SoundForge 8

Audacity kan het ook zie ik, maar dat vind ik ook weer geen fijn programma om mee te werken. Lekker is dat.

Ik kan het in SF8 via E-Wire. Da's een VST die via de i/o van mijn geluidskaart loopt. Maar: die hoort dus ook bij mij E-MU geluidskaart. Maar mogelijk kun je ergens een soortgelijke VST vinden voor jouw setup.

Je kunt het toch gewoon renderen?
Gaat nog sneller dan 1:1 opnemen.

SF8 vind ik niet goed trouwens, ben lekker op 7 blijven steken. (Is ook niet 100% mgoed je moet wat he)

met renderen pak je geen externe plugins (zoals creamware) mee.

Koop dan ook een fatsoenlijke kaart. ;)

Maar je kon die creamware plugs toch als VST zooi gebruiken? Of was dat vruuger?

Renderen is BAH! ;)

Heb al menigmaal meegemaakt dat door bugjes in plugins in het 'signaalpad' (de convolutiereverb SIR schiet me even te binnen) of door foutieve rendering algoritmes (Tracktion schiet me even te binnen) een render hoorbare artifacts bevatte.

Dan maar liever gewoon terugmixen. M'n MOTU 828mkII bevat een zgn. 'mix-input. Ik dacht dat andere soundcards dat ook hadden... als je die input gebruikt neem je het totaal aan uitgaande waves (ook van outboard gear) mee in je opname.

het ligt niet aan de kaart :) Het lijkt gewoon niet mogelijk om in SF een geluid af te spelen en dit tegelijkertijd op te nemen als een nieuwe file. Het is of afspelen, of opnemen. Voor zover als ik het begrijp tenminste.

nou ja op zich wel, maar Wavelab en Audacity kunnen het bijvoorbeeld wel. Het is niet zo dat ik aan het multitracken wil slaan in SF, maar ik wil graag losse samples kunnen bewerken met m'n creamware spullen (of als je bijvoorbeeld outboard effecten zou willen gebruiken) en dat binnen soundforge weer opnemen en editen, omdat ik voor losse samples toch liever in een waveeditor dan in bijvoorbeeld Cubase werk. Het zou dus handig zijn als je de output van SF gelijk kon opnemen als een nieuwe sample.

SF kan idd niet afspelen en opnemen tegelijk.
Daar is renderen voor bedoeld.
Beetje suf is het wel idd.

En renderen kan fout gaan als je plugins gebruikt met FIR filters.
Gewoon zorgen dat je samples strak op 0 beginnen en je desnoods ff een stil stukje ervoor plakt.

gewoon een 2e wave driver in je routing window plaatsen en aansluiten. Die selecteren in soundforge en hopla..

volgens mij kun je dan nog niet tegelijk opnemen en afspelen. Het heeft nl niks met drivers te maken, maar met SF zelf.

mmm, wil je een sample afspelen in soundforge én bewerken via sfp én dan in soundforge ook opnemen tegelijkertijd? Kan je niet gewoon een sampleplayer pakken in sfp en daarin je sample laden en bewerken en opnemen in soundforge?

precies, en dat kan idd met een sampleplayer, maar dat zijn weer extra stappen die ik liever zou overslaan :) Maar goed we hebben onderhand denk ik vastgesteld dat in het geval van Soundforge het nu eenmaal niet anders kan.

Back