jat werk

cns

sfm
Goed even een vrij simpele vraag weet niet of deze hier goed staat maar denk dat dit wel redelijk in de buurt zit.

Kijk als ik nu een track af heb en deze wil laten draaien door een dj, niet een bekende van mij. In hoeverre moet je hier nu voorzichtig mee omspringen, er is niets geregistreerd omtrent de track. Is het dan wel verstandig om te doen?

Wat als hij bijvoorbeeld fout wil en ziet dat het trackje scoort, meneer/mevrouw de dj heeft contacten en brengt het onder haar naam of 1 of ander psudo uit, wat dan?

...dan ben je het haasje, want dan moet jij gaan aantonen dat het jouw track is, en niet de zijne. betekent: rechtzaak!
(die je op zeker gaat winnen, want jij bent de enige die het arra kan overleggen)

scheelt een hoop rompslomp als je het netjes vastlegt bij BUMA :)

Als jij vind dat je toffe muziek hebt gemaakt.
Dan moet je een plaat laten persen.
En aan een DJ geven.

Origineel geplaatst door justd
Als jij vind dat je toffe muziek hebt gemaakt.
Dan moet je een plaat laten persen.
En aan een DJ geven.

?

Je hoort vaak hoe voorzichtig mensen willen zijn in dit soort zaken, maar eigenlijk zelden of nooit dat een ander met jouw muziek aan de wandel gaat. Het zal misschien wel heel af en toe gebeuren, maar ik denk gewoon dat je dit "risico" maar moet nemen. Het is immers in beginsel gewoon een mooie kans om je plaatje te promoten toch? :dj:

Origineel geplaatst door Chinetti
Dan moet je aannemelijk kunnen maken dat het jouw nummer is, bijvoorbeeld met de originele files die je gebruikt hebt, of met een jerrycan benzine en een aansteker.

ja...of foto`s van schoonmoeders voordat ze hun eerste bakkie koffie gehad hebben.... :D

Origineel geplaatst door m.u.f.f
je weet toch, dj's blieven alleen vinyl. Niet van die zielloze cd's.

erg leuk om je zelfgeperste plaatje te laten draaien door een dj, met in je achterhoofd de rekening die je gepresenteerd kreeg voor dat ene lakkertje....

cd-r'etje is toch nog steeds doeltreffender hoor!

lijkt me ook ja
niet als je dat copyright probleem wilt vermijden.
en wat nou leuker een eigen plaat of een cd'tje wat in het oneindige blijft zweven.
Als JIJ besluit om een plaat te gaan maken, weet je in iedergeval dat je er helemaal achterstaat.

...ik denk dat jij het onderwerp niet helemaal begrijpt.

Origineel geplaatst door justd
niet als je dat copyright probleem wilt vermijden.
en wat nou leuker een eigen plaat of een cd'tje wat in het oneindige blijft zweven.
Als JIJ besluit om een plaat te gaan maken, weet je in iedergeval dat je er helemaal achterstaat.

:confused:

:confused:
jij niet begrijp:confused:

Origineel geplaatst door B.S.E.
...ik denk dat jij het onderwerp niet helemaal begrijpt.
hmmm misschien.
maar ik bedoel: dat als je het in eigenhanden houd,je het probleem(dat iemand anders er mee aan de haal gaat)
niet hebt.

zeker waar, maar cns wil hem JUIST laten draaien door een ander, en is bang dat diegene met zijn idee aan de haal gaat.

zodra je een nummer laat vastleggen bij BUMA zit je gewoon safe.

Maak van je opnames een CDR. Gooi op de CDR ook je eventuele Cubase/Logic
midi/audio files. Stop de CD in een kartonnen CD box en seal deze. Zet duidelijk
op de verpakking wat er in zit. Ga naar het postkantoor en zend het pakketje
aangetekend naar je eigen adres en maak het niet meer open, tot het evt. nodig is.

Als je werk gejat wordt heb je een juridisch keihard bewijs.
Alle oorspronkelijke muziek en files in een gedateerde, gesealde, kartonnen verpakking.

Als je trouwens je mix op vinyl laat persen, laat 'm dan door een vakman Masteren.
Zorg ervoor dat er niet teveel laag in je mix zit, dat werkt niet bij Vinyl.

suc6
Johan

Lees Hier de reactie van BRZ wat ik bedoel.
ik rust m'n kaas

Origineel geplaatst door midisys
Maak van je opnames een CDR. Gooi op de CDR ook je eventuele Cubase/Logic
midi/audio files. Stop de CD in een kartonnen CD box en seal deze. Zet duidelijk
op de verpakking wat er in zit. Ga naar het postkantoor en zend het pakketje
aangetekend naar je eigen adres en maak het niet meer open, tot het evt. nodig is.

Als je werk gejat wordt heb je een juridisch keihard bewijs.
Alle oorspronkelijke muziek en files in een gedateerde, gesealde, kartonnen verpakking.

suc6
Johan
goeie tip:halleluja

Back