jat werk

heel leuk allemaal maar noem dan maar eens een voorbeeld waarbij de genoemde methoden ook voor de rechter zijn gebruikt. Die zijn er gewoon niet.

Daarnaast stelen mensen nooit letterlijk je hele nummer maar gebruiken het zonder het letterlijk te samplen of de compostie te stelen. En mocht bijvoorbeeld iemand met erg veel centjes (bv Madonna) toch je nummer stelen dan kun je de advocaten toch niet betalen om dat te winnen!

kortom, allemaal beren op de weg en zonde van je geld.

Stel je vindt jezelf géén oneday-fly...

Stel je vindt jezelf géén oneday-fly...

...en een celebrity als Madonna heeft ongevraagd een sample van één van jouw nummers gebruikt; contact opnemen en gelijk afspraken maken over vervolg-producties. Als jij kwaad wilt, trek jij inderdaad aan het kortste eind, als jij zegt "Ma, 't was niet netjes wat je deed, maar wat kunnen we nog meer voor mekaar doen?", dan ga je die hele ja/nee-toestand uit de weg, Madonna wordt er beter van en jij wordt er beter van.
En wie weet is het een spinn-off naar iets nog veel groters.

Bij al die moord en brand-schreeuwers krijg ik al snel het idee dat het één-hit-wonders zijn, en die proberen die ene hit zoveel mogelijk uit te melken, omdat ze verder niets te presteren hebben. Met andere woorden; hoe wil je je presenteren!!!

Re: Re: Re: Ik heb inmiddels...

Re: Re: Re: Ik heb inmiddels...

Origineel geplaatst door pjeut
Precies, en dat is het ultiemen bewijs dat jij het nummer hebt geschreven.
Voor de goeie orde; dit is dus níet een methode om een schrijver van een nummer (en dus de drager van het auterusrecht) te rippen; dit is een methode om jouw product, jouw creatie, jouw muzikale eureka-moment voor jou auteursrechtelijk te beschermen....

Snap je het nu?

Nee sorry.

Stel ik jat jouw track en breng het 1 maand later uit. Jij sleept me voor de rechter en zegt dat je die track al een jaar eerder had gemaakt en je bewijst dat met de aangetekende brief. Dan kan ik toch gewoon zeggen dat ik de track al 2 jaar geleden had gemaakt en nu pas heb uitgebracht????? Misschien kan ik dan zelfs jou voor de rechter slepen aangezien je mijn track aanjezefl aangetekend hebt opgestuurd.

Concrete argumenten in een eventele rechtsgang geef je dan enkel wat betreft de productiedatum ( en dan nog minimaal) en niet wat betreft de auteur?

Of zit ik er nog steeds naast ?

Noem mij maar gek...

Noem mij maar gek...

...maar de productiedatum ís toch het ultieme bewijs dat jij de auteur bent, of in ieder geval dat jij dat kunt hard maken.
Kijk, een auteur die vergeet om het hardmaken van die productiedatum af te zekeren, tjA, die is zwaar het bokje (maar dat is dan ook zijn eigen schuld en/of nalatigheid).

Het allerbelangrijkste is: verdoe je tijd niet aan een ander slim af te zijn. Wees overtuigd van je eigen kunnen, maak, maar....ga niet blind voor de goedheid in de mensch, en darom moet je even een CDtje met jouw creaties of een uitdraai van muzieknotaties en teksten aan jezelf aangetekend toesturen, en vervolgens ongeopend droog en vorstvrij opbergen.

En nog iets; zoiets doe je natuurlijk ruim vóórdat je een hit hebt gescoord. maar dat zal inmiddels duidelijk zijn.

Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

.(niet vergeten; koop een datumstempel of een andere ingewikkelde stempel, en stempel veelvuldig over de plakrand heen. Een knappe jongen die een opengeweekte envelop weer precies stempel-sluitend kan dichtplakken.).

Je kan toch ook pas gaan stempelen wanneer je wilt gaan bewijzen dat het jouw werk is? Wanneer je dit zelf doet, is dat toch geen bewijs?

Vraag anders of de postbank een stempel zet of sticker met datum die over de plakrand gaat.

Re: Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

Re: Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

Origineel geplaatst door Catalunya
Je kan toch ook pas gaan stempelen wanneer je wilt gaan bewijzen dat het jouw werk is? Wanneer je dit zelf doet, is dat toch geen bewijs?

Vraag anders of de postbank een stempel zet of sticker met datum die over de plakrand gaat.

Hèèèè ???????

Als Karel Appel (rust in vrede) "Karel Appel" onder een Karel Appel zet, dan is dat toch het bewijs dat het een "Karel Appel" is; daar heb je toch niet één of andere kunstpaus voor nodig die als "getuige van authenticiteit" zijn krabbel er onder zet???

Maar dit is eigenlijk mijn laatste post voor dit onderwerp. Maar niet nadat ik nogmaals mijn credo herhaal:

Verdoe je tijd niet met jezelf en/of een ander te slim af te zijn. Wees overtuigd van je eigen kunnen, en maak....

Tot u sprak...

Re: Re: Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

Re: Re: Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

Hèèèè ???????

Als Karel Appel (rust in vrede) "Karel Appel" onder een Karel Appel zet, dan is dat toch het bewijs dat het een "Karel Appel" is; daar heb je toch niet één of andere kunstpaus voor nodig die als "getuige van authenticiteit" zijn krabbel er onder zet???

Slecht voorbeeld, aangezien Appel één van de meest vervalste schilders is en er dus weldegelijk een expert erbijgehaald moet worden om de authenciteit te certificeren.

Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar heet er al 'ns iemand gedacht aan een notaris?

Daarnaast stelen mensen nooit letterlijk je hele nummer maar gebruiken het zonder het letterlijk te samplen of de compostie te stelen. En mocht bijvoorbeeld iemand met erg veel centjes (bv Madonna) toch je nummer stelen dan kun je de advocaten toch niet betalen om dat te winnen!

kortom, allemaal beren op de weg en zonde van je geld. [/B]

ola! de Belg heeft wel degelijk gewonnen, hij heeft recht op alle royalties van die plaat, en bovendien op een dwangsom als het nummer nog in België wordt gedraait

die Belg had trouwens enkel nog de compositie staan in zijn sequencer, niets opgezonden naar zichzelf of zo

Dus: het hangt af van je rechter en niet van wie je ripte of wat ie ripte

en Oh: de rechter besliste op basis van de noten, niet van de akkoorden of de melodie
want Madonna had 4 maten van de Belg in een ander akkoord én in een ander tempo gegoten, toch gaf de rechter haar ongelijk :biertje:

Re: Re: Re: Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

Re: Re: Re: Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

Origineel geplaatst door Chinetti
Slecht voorbeeld, aangezien Appel één van de meest vervalste schilders is en er dus weldegelijk een expert erbijgehaald moet worden om de authenciteit te certificeren.

Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar heet er al 'ns iemand gedacht aan een notaris?
Een notaris is de beste optie maar wel een die geld kost lijkt me.

Maar dan nog loop je de kans dat je een zaak verliest.
Wij hebben ook ooit zoiets gehad, iemand had 1 onbenullig nootje veranderd, maar kwam ermee weg, verder was het gewoon een complete rip, zowel qua sounds als qua melodie.
Dus zelfs al is duidelijk wie er eerder was en eigenlijk in zijn recht staat, dan nog wil dat niet gelijk zeggen dat je wint.
In Nederland kom je als ripper vaak genoeg wel weg, misschien dat je je publishing gedeelte kwijt raakt, maar vaak zijn de royalties gewoon voor de ripper.
In andere landen is het allemaal weer anders.

Daarom maak ik me er niet te druk over, en gebruik ik mijn energie om nieuwe nummers te maken en hier beetje op dit forum rond te hangen :)

Weet ik....

Weet ik....

Origineel geplaatst door Chinetti

Trouwens, Catalunya had zowiezo gelijk. Een onafhankelijk iemand moet een onafhankelijk feti vastleggen over de plakrand van de envelop, bijvoorbeeld de postbeambte die een datumstempel over de plakrand heen drukt. Zonder zo'n stempel zou je in principe een aantal lege enveloppen aangetekedn aan jezelf kunnen sturen en hier naar believe en naar rip-behoefte werken (eigen of niet-eigen) in kunnen stoppen en dichtplakken.

Re: Re: Re: Re: Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

Re: Re: Re: Re: Re: Jongens, ga je tijd niet verspillen aan...

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Een notaris is de beste optie maar wel een die geld kost lijkt me.

Maar dan nog loop je de kans dat je een zaak verliest.
Wij hebben ook ooit zoiets gehad, iemand had 1 onbenullig nootje veranderd, maar kwam ermee weg, verder was het gewoon een complete rip, zowel qua sounds als qua melodie.

Bestonden er toen geen honkbal knuppels? :D

Maar kan me nog herrinneren dat er in de jaren 90, van die mecado of mecano cd's op de markt kwamen, vol met nagespeelde hits, en dat is toen wel een dikke rechtzaak geworden.
Mecado of mecano verloor toen.

Dat bedrijf was trouwens nederlands.

klopt ja, ik ken zo'n cd nog, van die billige versies van meet her at the love parade enzo. Wat een schijt cd. Dat iemand dat uberhaupt verkiest boven de originele werken die gewoon voor t zelfde geld te krijgen zijn.

Origineel geplaatst door Pjotr G
klopt ja, ik ken zo'n cd nog, van die billige versies van meet her at the love parade enzo. Wat een schijt cd. Dat iemand dat uberhaupt verkiest boven de originele werken die gewoon voor t zelfde geld te krijgen zijn.

Die gasten hadden in de bekende namen een paar letters veranderd. De snelle koper keek niet verder en dacht orginele songs te kopen. Er stonden wel een paar echte songs op.

Er heeft hier iemand ontzettend veel geld mee verdiend denk ik. Misschien is de vervalser wel een synthforumbezoeker.

haha schitterend, me bruder had ook zo'n dubbel cd van mecadooooooo met allemaal nagemaakte tracks.
ik kan er wel om lachen, van die nagemaakte geluidjes en stemmetjes enzo :D klinkt inderdaad erg billig allemaal

909, accordeon en een mannenkoortje... dat is wat ik gister uit de opel corsa van een buurman hoorde komen.
Soms aangevuld met een superzaagje...

soms.... soms... zou je naar beneden willen lopen met een sloophamer en die gozer zijn auto, radio en cd collectie compleet willen trashen.......

-C-

Origineel geplaatst door Pjotr G
En het erge was: sommige mensen hoorden het niet eens!

Origineel geplaatst door C738
909, accordeon en een mannenkoortje... dat is wat ik gister uit de opel corsa van een buurman hoorde komen.
Soms aangevuld met een superzaagje...

soms.... soms... zou je naar beneden willen lopen met een sloophamer en die gozer zijn auto, radio en cd collectie compleet willen trashen.......

-C-

inderdaad :okdan:

Origineel geplaatst door D Sinister
Kan je niet een verborgen boodschap in de muziek brengen die alleen jij kan weten en iemand die het jat niet?

Het is al laat ik weet het:D

:eureka:

enne, dan een brief naar jezelf sturen waarin jij met de hand geschreven hebt hoe die boodschap te vinden is!

dat lijkt me toch wel aardig waterdicht...

bliepbliep

Back