Studio koptelefoon

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

NorthernLightX

Prutser
Ik zoek een goede koptelefoon. Ik moet er voornamelijk mijn mix mee kunnen checken, en het zou ok fijn zijn als er niet teveel herrie de omgeving in lekt.

Ik denk dus een gesloten model nodig te hebben? Alle advies is welkom, het budget is nog niet bekend, maar meer dan 200 euro is sowieso te duur.

Een paar modellen waar mijn oog op gevallen is:

AKG - K240DF €98,-
AKG K 240 DF Headphones - Professional, semi-openheadphones. Great for live and studio. The K240DF is oneof the world’s few headphones that is almost perfectlylinear.

AKG - K270 STUDIO €149,-
AKG K 270 Dynamic Studio Headphones, close, 75 Ohm,92dB/mW, 20-28K Hz, 270g, incl.cable

BEYERDYNAMIC - DT770PRO €148,-
BEYERDYNAMIC DT770PRO, closed, ear-enclosing studioheadphone, dynamic, 250 ohms, 96dB/SPL, 5-30K cycles persecond, 270g

BEYERDYNAMIC - DT990PRO €158,-
BEYERDYNAMIC DT990PRO, studio stereoheadphone, dynamic,open, 600 Ohm, 96dB/mW, 5-30 kHz, weight 250g, incl. cabelwith stereojack 6.3mm

SENNHEISER - HD265 LINEAR €144,-
SENNHEISER HD265 LINEAR, closed, ear-enclosing HIFI Stereoheadphone, dynamically, 150 ohms, 94dB, 10-25K Hz (-3dB),215g, inclusive 300cm lead with 3.5/6.3mm phones plug.

SENNHEISER - HD580 II PRECISION €199,-
SENNHEISER HD580 II PRECISION, HIFI Stereo headphones,dynamic, open, 300 Ohm, 97dB, 12-38K Hz (-3dB), 260g,incl. 300cm cable with 3.5/6.3mm connectors

Ik neig persoonlijk naar de Beyer Dynamic DT990Pro, maar dat is een open model...

sennheiser HD280Pro (closed) of AKG K240 (open)

vriend van mijn HAAT sennheiser..dus wel ff checken vantevoren

Origineel geplaatst door olafmol
vriend van mijn HAAT sennheiser..dus wel ff checken vantevoren

:confused:

Er zijn ook mensen die softsynths of Yamaha haten...
dat is hun (beperkte) mening.

Origineel geplaatst door udodance
SENNHEISER - HD265 LINEAR

Is dat dat ding wat jij hebt? Die wil ik niet, vind ik niet lekker zitten.

Origineel geplaatst door OnAcid

:confused:

Er zijn ook mensen die softsynths of Yamaha haten...
dat is hun (beperkte) mening.

klopt, maar daarom is het wel handig om zelf eerst ff te luisteren....hij vindt het hoog ontzettend schel bij sennheiser.....heeft daarom een AKG gekocht en die bevalt hem erg goed....ik kan me er wel in vinden maar ik heb het hoog bij sennheiser nooit als een probleem ervaren, maar iedereen luistert weer anders

Origineel geplaatst door NorthernLightX

Is dat dat ding wat ij hebt? Die wil ik niet, vind ik niet lekker zitten.

idd!, maar lekker zitten is 2, het juiste geluid is 1!
:geslaagd:

Het is net een helm hij zit goed of niet, dus gewoon blijven proberen dat je
iets heb gevonden dat wel lekker zit en ook nog goed klinkt.
Ik heb geen problemen met de HD-265 maar misschien heb ik wel een raar hoofd.

Klein vraagje maar hoor.... maar waarom noem je alleen die merken??

Ik zelf gebruik de Sony MDR-V700DJ ..... ik vind het een toppie koptelefoon..... goede kwaliteit.... betaalbaar....

Ik heb natuurlijk voor deze gekozen omdat ik ook nog DJ natuurlijk en daar is ie helemaal perfect voor....

Was maar een suggestie.....

See ya

CP

Lekker klinken..

Lekker klinken..

Pas op met koptelefoons die 'lekker' klinken.. die hebben vaak een overdreven bas-respons.. en dat maakt ze totaal ongeschikt voor in de studio. Of je moet daar 'doorheen' kunnen luisteren.

Wij gebruiken 2 K240-DF's van AKG.. en alhoewel het heel moeilijk is om daar een goede mix op te krijgen.. is het resultaat in opnames en live-sets over het algemeen goed.

Ook een tip (beetje een no-brainer.. maar goed): Luister nooit naar je mix op koptelefoon terwijl je monitor speakers ook nog staan te blazen.. :)

Origineel geplaatst door udodance

idd!, maar lekker zitten is 2, het juiste geluid is 1!
:geslaagd:

Als dat ding niet lekker zit ben ik niet meer voor 100% met het geluid bezig, hij valt gewoon af :P 8)

-

Ik merk dat jullie allemaal een beetje de "Lineaire" modellen adviseren. Zijn die duurdere koptelefoons weer meer kleurend dan deze lineaire modellen en daarom minder bruikbaar? Of hebben ze weer andere voordelen?

Ik heb ook een AKG-240 en die bevalt echt uitstekend. Op koptelefoon afmixen is erg lastig. Maar veel beter dan met zo´n topkoptelefoon zal je ´t niet krijgen.
Trouwens, in DL meestal erg goedkoop!

Jasper

Alle prijzen komen van de site van Thomann, dus dat zit wel snor.

Ik denk dat ik die AKG maar eens moet gaan luisteren. (En passen dus)

Origineel geplaatst door NorthernLightX

Als dat ding niet lekker zit ben ik niet meer voor 100% met het geluid bezig, hij valt gewoon af :P 8)

-

Ik merk dat jullie allemaal een beetje de "Lineaire" modellen adviseren. Zijn die duurdere koptelefoons weer meer kleurend dan deze lineaire modellen en daarom minder bruikbaar? Of hebben ze weer andere voordelen?

ik zie inderdaad ook veel lineair.... maar weet niet precies wat de tegenhanger van lineair in dit opzicht is, is de tegenhanger misschien de dynamische versie?

lineair in mijn optiek betekent dat je in principe iedere frequentie even hard hoort. modellen die *uitgaand van dit standpunt* lineair zijn, zijn dan ook duurder..

**correct me when necessary**

M'n HD256 is bijna versleten. Ga maar weer eens een nieuwe halen. Dat ding is gewoonweg fantastisch. Op de kabels na want die slijten zo snel da's niet meer normaal. Totaal verkeerd ontwerp of ze moeten rekenen dat je om het half jaar een nieuwe kabel moet kopen.

koptelefoons hebben uberhaupt een overdreven bassrespons omdat ze op je oren zitten gedrukt....daar moet je altijd rekening mee houden

Origineel geplaatst door Roel

ik zie inderdaad ook veel lineair.... maar weet niet precies wat de tegenhanger van lineair in dit opzicht is, is de tegenhanger misschien de dynamische versie?

lineair in mijn optiek betekent dat je in principe iedere frequentie even hard hoort. modellen die *uitgaand van dit standpunt* lineair zijn, zijn dan ook duurder..

**correct me when necessary**

Nou de correctie is bij deze dat mij opvalt dat de lineaire modellen juist GOEDKOPER zijn dan de duurdere modellen van hetzelfde merk (AKG en Sennheiser dus). Vandaar mijn verbazing, want ik verwacht ook dat lineaire weergave hetgene is wat je wilt hebben...

De AKG's hebben erg weinig laag zodat je laag gaat bijdraaien.

De Beyers klinken supervet maar je wordt gauw luistermoe.

Ik heb hele goede ervaringen met de HD 580 van Sennheiser.
Hij klinkt neutraal en open en heeft precies genoeg hoog en laag.

Sennheiser komt binnenkort met een aanbieding voor de HD 575. Dit is van binnen een HD 580 maar is iets anders gebouwd.

Ga zeker eens naar een goede winkel, neem een eigen cd mee en ga lekker luisteren want het is best wel persoonlijk.

groeten

basicsys

edit : HD 575 ligt al in de winkels voor € 109,-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back