Studio koptelefoon

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
alle sennheisers die ik heb gehad (dat zijn er 3) hadden allemaal losse draadjes na een aantal maanden. dat stekkertje waar de draad aan de schelp zit.. moet je weer aan gaan trekken om het geluid weer terug te krijgen..

Origineel geplaatst door TraiZor
alle sennheisers die ik heb gehad (dat zijn er 3) hadden allemaal losse draadjes na een aantal maanden. dat stekkertje waar de draad aan de schelp zit.. moet je weer aan gaan trekken om het geluid weer terug te krijgen..

Ik kan dat beamen... Ik verkoop al 3 jaar Sennheiser hoofdtelefoons, en in het lijkt leuk, dat miniminijackje in je oorschelp, en in theorie is dat ook reuze praktisch, alleen is minijack de meest storingsgevoelige connector die ik ooit heb gezien, aan de andere kant klinken de Sennheisers wel weer heel goed...
Als ik nu een nieuwe hoofdtelefoon zou kopen, is het in geen geval een sennheiser, maar een lekker robuuste Beyerdynamic met telefoonsnoer:) De DT-990 lijkt me wel wat, voor een eurootje of 150 ben je helemaal het heertje...

Ik zoek zelf een hoofdtelefoon die eerlijk, zonder toevoegingen, het geluid in alle frequentie bereiken, aan mijn oren geeft. En lekker zit. Liefst niet gesloten. Omdat ik me dan opgesloten voel.

Waarom is de Sennheiser populair? Kan iemand helder uitleggen waarom ik een Sennheiser moet aanschaffen en geen nieuwe Sony MDR? OF ander merk?

Ik heb zelf een Sony MDR V200, al heel oud, maar hij is versleten. Toch vind ik het geluid super goed en helder, na al die jaren, vooral in de hoge bereiken.
Toch ga ik wellicht voor een nieuwere versie van deze Sony, - omdat hij zeer goed en natuurlijk zit op mijn hoofd.

Alvast bedankt. Marcel.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ik zoek zelf een hoofdtelefoon die eerlijk, zonder toevoegingen, het geluid in alle frequentie bereiken, aan mijn oren geeft. En lekker zit. Liefst niet gesloten. Omdat ik me dan opgesloten voel.

Waarom is de Sennheiser populair? Kan iemand helder uitleggen waarom ik een Sennheiser moet aanschaffen en geen nieuwe Sony MDR? OF ander merk?

Ik heb zelf een Sony MDR V200, al heel oud, maar hij is versleten. Toch vind ik het geluid super goed en helder, na al die jaren, vooral in de hoge bereiken.
Toch ga ik wellicht voor een nieuwere versie van deze Sony, - omdat hij zeer goed en natuurlijk zit op mijn hoofd.

Alvast bedankt. Marcel.

check zeker ff de AKG 240 series.....

Ik ga gewoon een middagje een verkoper in de muziekzaak terroriseren en allemaal uitproberen.

En die Behringers hebben iets met snoeren ja. Ik bewerk ze altijd met plakband als ik ze nieuw heb zodat je er wat langer mee kan werken. Die snoeren kunnen gewoon niet zoveel hebben.
Ze zitten wel fijn en qua geluid vind ik ze lekker.

Origineel geplaatst door marten

Als ik nu een nieuwe hoofdtelefoon zou kopen, is het in geen geval een sennheiser, maar een lekker robuuste Beyerdynamic met telefoonsnoer:) De DT-990 lijkt me wel wat, voor een eurootje of 150 ben je helemaal het heertje...

Ikzelf ben ook behoorlijk enthousiast over de hoofdtelefoons van Beyerdynamic, het is echt een genot om mee te luisteren:okdan:

Maar zoals fuse al zei: Ga naar een muziekzaak of goede hi-fi zaak en probeer het één en ander uit, en vergeet niet een eigen cd'tje mee te nemen!!:D

Ik ben net als synthiaks ;) Zeer tevreden over mijn Beyerdynamic DT-990 pro!
Echt een top Headphone!:okdan:

Ja, die Beyerdynamic had ik ook al gezien, lijkt me zeer OK. Alleen lijkt iet iets te prof. voor mij op een of andere manier. Maar ik ga die ook beluisteren.
Deze SONY MDR v600 is ook wel lekker luchtig:
freq 5 tot 30 KHZ!

Heb zelf KOSS, maar dat ik een klote merk. Zeer goed geluid, alleen is alles aan dat ding van kunststof. Er zijn er al 2 gebroken. Geef mij maar klassieke modellen, waarbij de schelp opgehangen is met ijzer, zoals bij de Beyerdynamic DT100.

Volgens mij is Beyerdynamic het meest gebruikt in de audio visuele wereld. Wel opvallend dat za de DT100 nog steeds maken. Dat zegt voor mij al genoeg.

Dit zeggen ze op de Beyerdynamic site over de DT100

The DT 100 headphone is widely used in audio recording and monitoring applications in studios worldwide. It is also intended for use in ENG/EFP field work, on-air commentary and in any other situation which needs to address the challenges of today's digital and technological advances.
The DT 100 offers a high degree of comfort and can be worn for hours without listener fatigue. The soft ear cushions effectively seal out ambient noise yet apply minimal pressure against the ear.

Origineel geplaatst door TraiZor

Gewoon een andere kabel erop klaar.

HD-25 van sennheiGER :) Draai er ook mee, Sluit heel erg goed af. Is dus geen open hoofdtelefoon.

attachment.php

Ik heb deze koptelefoon al 3 maanden en ik wil helemaal NIKS anders!! dit is zo heerlijk..als je hem opdoet is het ineens muisstil..hij is zuiver en heel eerlijk..

Ik heb zelf ook nog een Sony MDR-V600 en een Sebbheiser 497 als ik ze vergelijk is toch de HD25 (foto) de beste...probeer hem gewoon en je zult het gelijk horen!!!

Voor iemand als mij is dit ideaal, ik woon nog bij m'n ouders dus de sound mag in de avond niet hard

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

dan moet ik je toch de HD600 van sennheiser aanraden want die zit en klinkt gewoon goed :) simpel. alleen die draadjes, maarja daar wen je aan.

OK, heb net een luistertest gedaan met wat behringers en wat AKG's.
Maar eigenlijk zitten er veel op hetzelfde nivo qua geluid.

Uiteindelijk ben ik op de HD250 uitgekomen.
Die zien er lelijk en ouderwets uit maar don't be fooled. Ze klinken heel neutraal (vooral in het laag) en het stereobeeld is magnifiek.
Veel beter dan de HD570,580,590 en zelfs 600. En dat zijn toch meer consumenten koptel's.
Die HD25 vind ik zwaar K. En die AKG is wel leuk maar een beetje lief en smaakloos en qua stereobeeld net zo als die HD5x0 serie van Sennheiser.

De verkoper vond Beyerdynamics zelf wel lekker, maar die hadden ze daar niet. (vreemd IMO)

Dus voor mij die HD250. En voor wie die twijfelt zou ik deze zeker een keer beluisteren. Geen gel*l, 123 gas d'rop headset.

Ik gebruik al een jaar of 4 een AKG K 240; nog steeds niet kapot en heel confortabel. Voor het draaien gebruik ik nog altijd een Pioneer SE-450, waarvan ik er laatst op de rommelmarkt nog een van heb gekocht voor € 1,50:D

hd 580

hd 580

:)

mooi dingeke. kon hem kopen voor 90 euro ipv 200 oid
maar gedaan. ook omdat ik daarvoor ook een sehnheisser had ;)

Heb sinds een half jaar de AKG K240 en ben zéér tevreden over het geluid, erg prettig in de studio om in de late uurtjes nog muziek te maken (en zelfs een keertje afmixen) zonder horendol te worden van dat geluid op je kop. Alleen live is 'ie wat vervelend omdat 'ie niet genoeg volume heeft. Maar verder is 'ie naar mijn smaak erg goed.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back