Softsynths net zo goed?

Het interview deze maand in de FM is van Deadmau5 en hij zegt er dit over:

I have certain amounts of outboard and even though I stay away from noisefloor issues and so on, you have to have a certain amount of grit in your sound and having real synths and taking certain elements outside your computer can help with this. A truly all-digital production using soft synths and plug-ins just sounds like a MIDI file or something. I think it's easy to forget that soft synths and virtual elements operate differently when programming.

Zijn typische Deadmau5 sound komt trouwens uit 3 bakken van FXpansion die hij heeft mogen testen: Cypher, Amber en Strobe. Daar gaan de copycats op springen als vliegen op :r

Zijn typische Deadmau5 sound komt trouwens uit 3 bakken van FXpansion die hij heeft mogen testen: Cypher, Amber en Strobe. Daar gaan de copycats op springen als vliegen op :r

ehmz. hoe lang gebruikt hij die FXpansion dingen dan al? Want in mijn oren klinken zijn tracks al 2 jaar hetzelfde (ik had toevallig al zijn tracks van die tijd op mijn hd opeens staan dus vandaar). Dit klinkt meer als het standaard verkoop/endorse verhaaltje. Ach. die gasten moeten toch ook wat verdienen enzo ;)

ehmz. hoe lang gebruikt hij die FXpansion dingen dan al? Want in mijn oren klinken zijn tracks al 2 jaar hetzelfde (ik had toevallig al zijn tracks van die tijd op mijn hd opeens staan dus vandaar). Dit klinkt meer als het standaard verkoop/endorse verhaaltje. Ach. die gasten moeten toch ook wat verdienen enzo ;)

hij gebruikt ze ook al enkele jaren als beta tester en dus is het normaal dat die allemaal die sound hebben

Back