Roland SH-201

sh201

sh201

volgens mij durft niemand meer een SH201 te kopen.
wie heeft er al 1 gekocht?

von haulshoven

Tjezus...zitten jullie nog steeds te bomen over dat plastic bakkie uit
het land van de rijzende zon?

Slechte reclame is ook reclame...Roland krijgt wat het wil.... :eureka:

Ik heb er vandaag ook even mee gepield in de muziekzaak. Ik schrok van de goedkope behuizing van het ding. De knoppen zijn echt van het aller goedkoopste plastic gemaakt. Maar ik geloof dat iemand dat al eerder gezegd had in deze draad. Het geluid is wel ok overigens.

Ik begin er steeds meer van te walgen dat de markt met dit soort shit overspoeld wordt! Ik hoop dat de mensheid weer eens gaat verlangen naar kwaliteit en duurzaamheid. En dat fabrikanten weer eens echt moeite nemen om iets nieuws te ontwikkelen.

:bekdicht:

Maar, maar...... een tb303 is ook nogal plasticjes.
Of is dat vintage plastic? :D

Origineel geplaatst door pal
Ik begin er steeds meer van te walgen dat de markt met dit soort shit overspoeld wordt! Ik hoop dat de mensheid weer eens gaat verlangen naar kwaliteit en duurzaamheid. En dat fabrikanten weer eens echt moeite nemen om iets nieuws te ontwikkelen.

:bekdicht:

Mee eens....Roland maakt echt walgelijke troep....ik zag een advertentie waarin de Juno 106 rechtstreeks vergeleken werd met de Juno D...as if...Nou is de Juno 106 geen ultra zeldzame ems synthi maar hij klinkt wel heel erg goed...heb die Juno D eens beluisterd en sjonge wat een crap...

Tjsa, het gaat niet zozeer om de buitenkant, meer om de binnenkant. Denk dat de Tb303 ook wat minder pretentieloos gepresenteerd werd dan de huidige synths. Voor mij part mag een synth in een kartonnen doos zitten, Als de binnenkant en het geluid maar goed is. En 12bit kan ook vet zijn natuurlijk....luister maar naar de korg dss-1

Ik Heb tuis sinds kort een sh-201 staan.

Ik schrok ook inderdaad toen ik hem kocht van de plastic look erg jammer, want dat maakt het minder prettig om naar te kijken en om aan te zitten(heel erg jammer daar kan baal ik van een synth moet mooi zijn)

*Hij is wel zeer makkelijk te bedienen.

*niet super veel functies maar wel de leuke functies!

*Klinkt redelijk digitaal, maar wat draaien en pielen helpt zeker!

*Wel echt een sound voor dance naar mijn mening.

*Veel foute trance presets die je liever niet hoort.

*Filters niet optimaal.

Maar.

Op t begin was k niet echt enthousiast eigenlijk vond t beetje tegevallen, maar na een tijdje... ik zal je vertellen er zijn hier zeker een aantal heeele! Vette! sounds uit te halen, en ook Vette Basse! Ik dacht ook op t begin..mmm krijg er geen bassen uit maar hier zullen de meesten op terug komen, in iedersgeval ik zeker.

Hij is wel niet veelzijdig, maar een goeie voor je synthaanvulling als je bruute house maakt of wil maken!

Hij lijkt op speelgoed helaas maar kan ook zeker proffesioneel en volwassen klinken.

Als slot over de sh-201: Bruutheid voor brute dance!

b.d.w. de lekkerste synth momenteel is zeker de " Korg Radius" naar mijn mening, wat een geluid!

oor

oor

mmmh, ga toch nog een keer proberen in de muziekshop.
tis natuurlijk niet echt duur en misschien toch wel leuk voor erbij.

von

In de UK edition van Future Music October 2006 wordt ie besproken in 3 pagina's.

Wat me opviel was dat de Korg Radias Als alternatief werd aanbevolen. ??

Waarom?
Omdat ie nog maar 799 Pond zou kosten na een ? Officiele ? prijsdaling...

Da's € 1,189.26 ipv €1.599 (Key's) of €1459,30 (Music Store)

tov. de SH-201 499 Pond... da's €742.729 ( €624,82 Music Store)

'k betwijfel het of die store's die prijsdaling vlug gaan invoeren
moest het officieel en waar zijn ....

Niet dat ik er me druk in maak,
'k heb enkele maanden gekozen voor een 2de hands JP8080,
en die is beter dan een SH-201 zonder soft denk 'k...
'k vind 'm in ieder geval leuker dan m'n Virus C van vorig jaar...

Alé,
mss zijn er hier nu synthforummer's die effe gaan doorsparen voor een radias!

sh201

sh201

Ik heb inmiddels veel met de SH201 kunnen spelen en ondanks dat hij mischien niet de stevigheids en schoonheids prijs verdient is het wel een goede synth voor veel beginners. Hij is logisch op gebouwt, klinkt gewoon goed en heeft een aantal leuke en goede features (Arp, Extra filter voor de inkomende geluiden, veel knoppen)

Al met al vid ik het voor € 600.00 een echte goede instap synth. De radius is minstens 2.5 x zo duur en ik vind hem zeker niet 2.5 x zogoed klinken.

Zie dit als de toekomstige Poly 800 of DX 27 en je hebt echt een leuke bak erbij.

Natuurlijk kan je het niet vergelijken met synths die 2 to wel 5 keer zo duur zijn Maar slecht is hij zeker niet ijn tegenstelling tot de Juno D wat echt een bagger bak van jewelste is.

Hoe is de reverb in de SH-201? Is 'ie goed genoeg om ook drums en vocals te processen, de bekende Roland/Boss kwaliteit dus?

Vind de SH-201 wel interessant, als de reverb goed genoeg is, kan hij bij mij zeker wat apparaten vervangen ;)
(Edirol PCRM-30, MKS-50 en VF-1)
Gekko.

Origineel geplaatst door gekko
Hoe is de reverb in de SH-201? Is 'ie goed genoeg om ook drums en vocals te processen, de bekende Roland/Boss kwaliteit dus?

Vind de SH-201 wel interessant, als de reverb goed genoeg is, kan hij bij mij zeker wat apparaten vervangen ;)
(Edirol PCRM-30, MKS-50 en VF-1)
Gekko.

leuke galm maar niet zo goed als van de goede budget revebs

Origineel geplaatst door Absynth
hier een filmpje, ze verglijken de sh-201 met een sh-101...erg leuk om naar te kijken

http://www.youtube.com/watch?v=dQamMU8CmpY

Grappig een stel onozelluh gasten die een syntje testen. Maar doe mij die 101 maar ;)
Deze twee synths zijn niet te vergelijken, de 201 heeft veeeel meer mogelijkheden en de 101 klinkt gewoon basic een zeer goed. (Ben nu halverwege het filmpje en heb de behoefte om over die gasten heen te sch**ten)

Origineel geplaatst door gerrie79
Grappig een stel onozelluh gasten die een syntje testen. Maar doe mij die 101 maar ;)
Deze twee synths zijn niet te vergelijken, de 201 heeft veeeel meer mogelijkheden en de 101 klinkt gewoon basic een zeer goed. (Ben nu halverwege het filmpje en heb de behoefte om over die gasten heen te sch**ten)

Wat een debielen zeg :D

En als zwart niet je ding is dan laat je hem gewoon wit maken.

Madonna%20SH-201%201.jpg

Back