(masteren) Het laag in de mix

Dat klopt, dat heb ik ook weleens gelezen. het ging om de Radio Shack Minimus luidsprekers. Die hebben ze omgenaamd naar "Optimus", zeg zelf, dat klinkt wel beter.
Het schijnen overigens best goeie speakertjes te zijn, veel waar voor het geld. Beslist niet aleen een rotzooi-check dus. Misschien wel te vergelijken met die dingen als Spirit absolute Zero's en dergelijk, maar voor heel wat minder geld.

Ach, monitors. Ik denk dat ik al die dingen maar lekker laat staan en doorga op mijn manier. Echte goede nearfields (zoals bijvoorbeeld de Mackies) zijn toch zeer prijzig en kunnen ook die laagste octaven niet aan .

Paul.

P.S.

De studiotechneuten achter het plaatje "Tu es foutu", van In-Grid (wie kent haar niet ?), beschikten blijkbaar ook niet over al te beste fullrange afluistering: Die zangopname had er zo bij mij niet doorgeglipt hoor ! Zangpartij zit vol met bijna subsonische microfoon ploppen. Gaat ongemerkt voorbij op een nearfieldje denk ik ...

Origineel geplaatst door olafmol
die knakkers in de VS zoals kerri chandler en Dennis Ferrer gebruiken een bepaalde el cheapo speaker van de RadioShack die ze mono schakelen om op te testen..als het daar goed op klinkt is de mix af is hun ervaring....

Back