Origineel geplaatst door Exzit
Mijn Rhodes is oa de deur uitgegaan omdat ik een promega 2 van Gem heb gekocht plus ook ruimte gebrek.
En er moest ook teveel aan gebeuren. Ook de onderhoud die je continue blijft hebben staat me tegen.
Ik begin niet zo snel meer aan die oude reut. Het zijn prachtige instrumenten (als ze werken en goed afgesteld zijn) en er is niets beters dan een echte piano, Rhodes of clavinet en Hammond.
Maar je blijft er mee klooien, en daar had ik geen zin in.
De promega 2 die ik heb heeft 1 van beste Rhodes en clavinet sounds die er zijn momenteel. Ik ben zeer tevreden nu. Geen gezeik meer dat een hamertje of toets weer eens blijft hangen of een noot weer eens vals klinkt. En alles in 1 keyboard. Maar soms denk ik nog wel eens met nostalgie aan mijn Rhodes... Maar ben dan weer snel genezen als mijn promega weer snel zonder problemen start.
Dat onderhoud daar heb je wel gelijk aan ja

Ben de Hammond momenteel aan het modificeren zodat de leslie via z'n eigen stekker stroom krijgt en het geluid via jacks gaat om zo die oude breekbare 9 pins kabel eruit te kunnen halen, maar da's nog een heel gedoe...
ik zat trouwens meer te denken aan iets van rond (of onder) de 200 euro, voor 500 kan ik bijna een echte clavinet kopen...
Maar bedankt voor all reacties in ieder geval, ik ga eens rond kijken op marktplaats en ebay!