Aantal oscillators...

MaartenJan

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Gewoon ff een draadje om te zeggen dat ik met mijn Minimoog eigenlijk of bijna nooit de 3 oscillators gebruik in een sound. Gebruiken jullie wel het maximale aantal osc. in een sound? Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Groetjes,

MaartenJan

Soms inderdaad drie in het audiopad, maar vaak gebruik ik er bijvoorbeeld 1 voor modulatiedoeleinden. Het komt ook vaak genoeg voor dat ik gewoon met 1 osc. een geluid bouw; het kan allemaal.

Ik heb dan wel geen Minimoog, maar met andere synths is het principe natuurlijk vaak hetzelfde.

ik gebruik altijd alle oscillators van mijn Mini en van al het andere ook trouwens. Als het erop zit gebruik ik het ook... zonde van het geld om dat niet te doen ;-) !
Mijn MiniMoog heeft een extra LFO (Lintronics MIDI) en de SE MidiMini heeft die ook (de LFO dan he).

Ik gebruik er 2 of 3. In plaats van slechts 1 oscillator gebruik ik liever 2 oscillatoren gesynced

HAHAHA! "zonde van het geld..."

Oscillatoren syncen vind ik bij veel geluiden ook mooier.
Of bv. bij bas liever 1 oscillator, anders krijg je zo;n faseverschil in je bas?!
:confused:

Das een van de grote krachten van de mini, dat die 3 oscs heeft, je kunt ze detunen en overthetop wrede monochord leads mee maken. En dat je dan geen osc meer hebt voor modulatie, alez, die minimoog OSCS fluctueren zelf al genoeg heen en weer.

En daar kijk ik fucking goed tegen aan.

Origineel geplaatst door MaartenJan
HAHAHA! "zonde van het geld..."

Oscillatoren syncen vind ik bij veel geluiden ook mooier.
Of bv. bij bas liever 1 oscillator, anders krijg je zo;n faseverschil in je bas?!
:confused:

idd.

daar had ik laatst nog last van. waar komt dat toch vandaan. ik al de modulaties af en toen maar een sync van gemaakt.
weg problemen....

Ja inderdaad, ben ik met je eens.
Ik heb een Kenton Pro Solo waarmee ik een extra LFO heb.
Dus kan ook lekker alle 3 de oscillators gebruiken. :{
Alleen voor bas vind ik dit niet zo werken, te chorus achtig ofzo. :frons:
Als je de golfvorm van de opname bekijkt zie je dit ook helemaal golven!

Origineel geplaatst door P-Five
ik gebruik altijd alle oscillators van mijn Mini en van al het andere ook trouwens. Als het erop zit gebruik ik het ook... zonde van het geld om dat niet te doen ;-) !

:)

Het is juist zonde van je geld om niet alle mogelijkheden van je synth te gebruiken.......het werken met maar 1 oscillator is zo'n mogelijkheid (en van faseverloop heb je inderdaad geen last).

ik sta op het punt m toch maar weg te doen, maar ik doe nog even een duit in het zakje.

met de voyager heb je 2 lfo's als je wilt, maar toch gebruik ik vco3 vaak om bv de waveform, of beter nog: het filter te moduleren (met lfo1 op de waveform bv) om zo een lekker ranzig randje aan een geluid mee te geven.

sommige geluiden heb ik ook met plezier en opzet met 1 vco gemaakt, ook dat heeft gewoon iets. (net als 3 ontstemde vco's over en door elkaar heen.)

Origineel geplaatst door Leo
met de voyager heb je 2 lfo's als je wilt, maar toch gebruik ik vco3 vaak om bv de waveform, of beter nog: het filter te moduleren (met lfo1 op de waveform bv) om zo een lekker ranzig randje aan een geluid mee te geven.

Kan mij daar op dit moment nog geen voorstelling van maken;

met osc3 het filter laten moduleren waarbij je de amount weer moduleert met een LFO (sinus)?

Back