KORG Radias

Mijn japans is roestig, is dit een software- of hardwareupdate? software neem ik aan, toch :o:?

[edit] domme vraag eigenlijk

maar waarom 2.0? is het zo een grote verandering? t lijkt mee te vallen mmet wat wel leesbaar is

Ik heb het ZIP gedownload. Het is zowel een update voor de hardware als de software-editor. :)
Niet dat ik er wat aan heb maar ik ben nog steeds aan het speculeren voor een nieuwe synthrack. Radias lijkt me lekker makkelijk om mee te werken en die audio-ins zijn zo cool.

Edit: het is inderdaad niet echt spectaculair. Korg vindt het blijkbaar wel een 2.0 waard.

Lijkt me gaaf zeg die 2.0 update !!
M'n Japans is niet zo goed, dus moeilijk te achterhalen wat er nu precies nieuw is.
Zo te zien is ie vanaf de japanse Korg site nu al te downloaden. Durf hem alleen niet in m'n Radias te zetten. Bang dat ie dan niet meer Engelstalig is namelijk.

Voor de mensen die het wel durven: http://www.korg-datastorage.jp/Update/Radias/RADIAS_Updater_0200J.zip

Na wat googlen besloten toch die 2.0 update te doen. De systeem update is gewoon engelstalig. Ook de editor is engelstalig, maar de installatieroutine is japans. Met wat boerenverstand is dat wel te volgen.
Kortom: Geen probleem. Alles is Engels na installatie.

Zie en hoor nog niet zo veel verschil, maar moet er nog dieper induiken.

Van het Krog forum geplukt:

RADIAS version 2.0 adds the following parameters as
virtual patch modulation destinations. This allows you
even greater sound-making diversity.

Portamnto
Modulation will be applied to the “Portamnto”
(portamento time) parameter of the P05–1: PITCH page.

OSC1Ctrl2
Modulation will be applied to the “Control2” parameter
of the P06–1: OSC/MIXER - OSC1 tab page.

Filt1EG1, Filt1KTrk
Modulation will be applied to the “EG1 Int” or
“KeyTrack” parameter of the P07–1: FILTER - FILTER1
tab page.

Filt2Reso, Filt2EG1, Filt2KTrk
Modulation will be applied to the “Resonance,” “EG1
Int,” or “KeyTrack” parameter of the P07–2: FILTER -
FILTER2 tab page.

EG1Attack, EG1Decay, EG1Sustain, EG1Releas
Modulation will be applied to the “Attack,” “Decay,”
“Sustain,” or “Release” parameter of the P09–1: EG -
EG1 tab page.

EG2Attack, EG2Decay, EG2Sustain, EG2Releas
“Sustain,” or “Release” parameter of the P09–2: EG -
EG2 tab page.

EG3Attack, EG3Decay, EG3Sustain, EG3Releas
“Sustain,” or “Release” parameter of the P09–3: EG -
EG3 tab page.

Patch1Int, Patch2Int, Patch3Int, Patch4Int,
Patch5Int, Patch6Int
Modulation will be applied to the “Intensity” parameter
of the P11: PATCH-P1 – PATCH-P6 tab pages.

stomme vraag misschien; gaat dat via een sysex midi filetje? (ken ik van de virus) - of werkt dat op een radias anders...

Werkt op de radias iets anders. De systeeem update bestaat eigenlijk uit twee files. Een programma op de update mee uit te voeren en het OS zelf.

Je laad dat programma op je PC, configureert binnen dat programma even de midi poorten waar je radias aan hangt. Vervolgens zet je je Radias in Update mode. Dan in het programma even het nieuwe OS inladen en op Update klikken. Zeer simpel.

ik heb nu zon 20 eigen patches gemaakt.
ik laat men seq. lopen en ga tweaken, het zijn dus patches die een groot deel van men composities vormen, misschien dat ik ze later ooit eens wil delen/ruilen.
ben altijd op zoek naar patches voor men toestelllen, hoewel dit in 9 van de 10 keer tegenvalt en ik zelf weer ga "schroeven".

http://www.virb.com/von_haulshoven (voorbeeld, bestaat alle uit eigen sounds)

Misschien domme vraag, maar wat zijn DMG golfvormen?

Klinkt lekker die demo's met eigen sounds. Wa tik me nog steeds afvraag is hoe je op de radias echt diepe bassen krijg. Ik vind de Radias prachtig, maar er zit altijd iets hoogs in. Lijkt wel of de filters niet diep genoeg gaan er er altijd iets van een highpass filter overheen zit. Echt hele diepe bassen haal ik er niet uit. Altijd dat Hifi Korg geluid wat op zich heel mooi is.

Ik zou wel een swillen weten of er iemand is die van die klassieke synth sounds heeft geprobeerd na te maken. Zoek vooral een manier om een authentieke Elka Synthex laserharp sound te maken. Lukt me nog niet.
Maar verder klasse bak hoor.

Origineel geplaatst door renepela
Wa tik me nog steeds afvraag is hoe je op de radias echt diepe bassen krijg. Ik vind de Radias prachtig, maar er zit altijd iets hoogs in.

Wat ik eigenlijk mee op doelde met erg digitaal. de sounds doen ook erg digitaal aan trouwens. Erg knap vind ik dat wel. zou spijtig zijn als je enkel met deze werken wil.

Nogal wiedes. Er is geen enkele digitale synth die een analoge bas eruit kan toveren.
Maar goed, daar is al heeeeel veel over gepost.

Novations die kunnen wel de meest gruwlijke lage bassen maken.

Dat digital geen diepe bassen kan maken is onzin volgens mij. Ik heb genoeg softsynths die dat wel kunnen en de Virus kan dat ook prima. Korg heeft met de implementatie van het filter kennelijk gekozen voor iets wat niet al te diep gaat. Is een typisch korg geluid.

Voor echt diepe bassen is mijn Korg mono/poly absoluut perfect, dus gebruik ik die daar weer voor.

Wat zijn nou die DWG golfvormen waar eerder over gesproken werd?

Single-cycle waveforms, dus te vergelijken met de "spectral waves" in de Virus.

Mooi spul; erg geschikt voor o.a. Rhodes-achtige geluidjes.

Back