Orion Records

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door smackos
Ik denk dat je die bassdrum rustig kunt weglaten :D

Dat vind ik persoonlijk juist lekker in het nummer.:D

Maar nu is het meer jumpstyle dan kosmisch :D

Ambient Phasing is ook niet bedoeld als cosmisch, zitten meerdere stukken ritmisch op, maar ook cosmisch.:D

Origineel geplaatst door phochos
Nee, ik moet nu echt iets van vastigheid in mijn studio hebben, dingen waar ik leuk mee aan de slag kan en die heb ik nu (en de Roland E86 completeert dat nog erbij). Ben eigenlijk niet zo'n persoon die echt synthesizers moet hebben, ben al blij met keyboards waar goede geluiden en/of opnamemogelijkheden cq. programmeerbare drums in zitten. Zo heb ik nu weer de Yamaha MK100 terug (had ik al in 1986 gehad), waar hele leuke mogelijkheden op zitten zoals progr. drums ala TR606 (geluid klinkt zo), en een multimenu waarbij je de geluiden ook kunt veranderen dmw 2 x 8 golfvormen en de mogelijkheid van het layeren van geluiden, dus heb je zo talloze combinaties. En natuurlijk is een echte synth wel leuk, daarom heb ik dus ook de PRO12 erbij.

Phochos:D

De Pro12 heb ik verkocht, komt nu nog een JV880 van Roland bij, vind dat wat beter bij mijn installatie passen. Kunnen de SR-JV-kaartjes in, dus uitbreidbaar.

De cdr Ambient Phasing is nu wel klaar, verkrijgbaar via Orion Records.

Origineel geplaatst door Catalunya
Lekker, alleen moet die basdrum er af inderdaad (voegt niets toe). Probeer eens wat real drum samples

Ik heb het wel geprobeerd zonder basdrum, maar vind het wat stuwender met de basdrum erbij en middenin is de basdrum weg, dus is niet het hele nummer ermee bedekt.

Volgens mij kun je die bassdrum ook vervangen door een extra lager octaafje bass en bakken delay erover dan wordt het ook stuwender (krautrock style).

Overigens ook nog je kunt uit dat nummer rustig 2 of 3 nummers halen, die eerste "Micheal jackson can you feel it achtige" baslijn mag imo wel de hele tijd doorgaan...daar kun je echt een nummer van 10 minuten mee vullen, het is jammer dat die op een gegeven moment weg gaat en dan komt er later een iets mindere baslijn voor terug na die piano-achtige break. Uh ik zeg maar gewoon wat ik denk he als ik er zo naar luister ;)

Volgens mij kun je die bassdrum ook vervangen door een extra lager octaafje bass en bakken delay erover dan wordt het ook stuwender (krautrock style).

Overigens ook nog je kunt uit dat nummer rustig 2 of 3 nummers halen, die eerste "Micheal jackson can you feel it achtige" baslijn mag imo wel de hele tijd doorgaan...daar kun je echt een nummer van 10 minuten mee vullen, het is jammer dat die op een gegeven moment weg gaat en dan komt er later een iets mindere baslijn voor terug na die piano-achtige break. Uh ik zeg maar gewoon wat ik denk he als ik er zo naar luister ;)

Hoi smackos,

Leuk dat je meedenkt, maar ik denk toch maar dat ik dit nummer zo laat. Misschien dat er nog een keertje een cdr met Extended versies komen van verschillende nummers, dan houd ik het in mijn achterhoofd. De cdr Ambient Phasing duurt nu al 73 minuten met 12 nummers erop.

Phochos:dj:

Nieuwste aanwinst WAH studio

Nieuwste aanwinst WAH studio

Vandaag het Roland E86 work station binnengekregen voor 200 euro.

Attachments

• dsc00213.jpg
    dsc00213.jpg
    42,9 KB · Bekeken: 93
Re: Nieuwste aanwinst WAH studio

Re: Nieuwste aanwinst WAH studio

Vandaag het Roland E86 work station binnengekregen voor 200 euro.

Misschien slim om alvast een te koop advertentie te plaatsen voor de E86. Billen bloot handel dood zegt men altijd. :D

Re: Re: Nieuwste aanwinst WAH studio

Re: Re: Nieuwste aanwinst WAH studio

Origineel geplaatst door Catalunya
Misschien slim om alvast een te koop advertentie te plaatsen voor de E86. Billen bloot handel dood zegt men altijd. :D

Dat denk ik niet. Deze bak doe ik zoiezo niet weg, zit een programmeerbare drumcomputer en bas/chord sequencer in + een diskdrive met vele floppies vol met ritmes. En hij heeft een hele serie mooie geluiden. Een mooie aanvulling voor mijn studio, samen met de pas aangeschafte JV880, ook van Roland.

De cdr Hip And Hop is gecancelled, enkele nummers zijn overgeheveld naar Rot, Blau, Gelb Und Grün Volume 4 van het Haags Timmerbedrijf.

Re: Re: Re: Nieuwste aanwinst WAH studio

Re: Re: Re: Nieuwste aanwinst WAH studio

Dat denk ik niet. Deze bak doe ik zoiezo niet weg, zit een programmeerbare drumcomputer en bas/chord sequencer in + een diskdrive met vele floppies vol met ritmes. En hij heeft een hele serie mooie geluiden. Een mooie aanvulling voor mijn studio, samen met de pas aangeschafte JV880, ook van Roland.

Wedden?? :biertje:

Re: Re: Re: Re: Nieuwste aanwinst WAH studio

Re: Re: Re: Re: Nieuwste aanwinst WAH studio

Origineel geplaatst door astronaut
Wedden?? :biertje:

Ik wed nooit en ik beloof dat mijn huidige stel apparaten blijven zoals ze nu staan (krijg alleen nog de Yamaha EMT10 module van mr space binnen, dat is dan de laatste hardware bak).

Phochos:dj:

In hoeverre is de E86 een keyboard /synth, zitten er b.v. filters in? Ik neem aan dat er in ieder geval een envelope generator in zit?

In hoeverre is de E86 een keyboard /synth, zitten er b.v. filters in? Ik neem aan dat er in ieder geval een envelope generator in zit?

Hij heeft een kleine synth erin zitten, waarmee je de standaard geluiden kunt veranderen met een klein filter en een envelop generator en dat kun je vastzetten in het geheugen of op floppy.

Origineel geplaatst door 6 trak
denken is 1, doen is 2 :D

En laten is 3????:D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back