Orion Records

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind het persoonlijk een mooie investering op deze manier, is mijn muziek toch tot in de 'eeuwigheid' mooi geconserveerd (als ik het zo mag zeggen).
nou ja kijk, als je het toch alleen voor de hobbie doet snap ik niet waarom je het op cd wil uitbrengen, laat mensen dat lekker zelf doen... want:

als ik jouw was zou ik de mp3's gewoon online zetten in een redelijk quali zodat mensen dan gewoon jouw'n muziek a la minuut kunnen horen/branden... et voila, je bespaard een hoop...
en je hebt gewoon ook exact hetzelfde plezier er van, nl het verspreiden van jouw'n muziek!

verdienen doe je er nu toch niet echt aan dus ik zie niet in waarom je het op de conventionele manier zou willen blijven voortzetten... het kost alleen maar geld en met de eerder genoemde internet manier kan je zelfs nog besparen (wat in contrast met de oude manier dus eigenlijk gewoon winst is :eureka:)

dus ff beknopt:

1 website ter promotie van de CDs = 7,95 euro/maand Uit
1 Verkochte CD = 1 Euro In
-----------------------------------------------------
Je bent dus 8 CD's/maand 'kwijt' aan het bekostigen van je site
ik mag hopen dat je er elke maand 8 verkoopt want anders heeft het totaal geen zin natuurlijk...

(was het trouwens ook niet zo dat je pas winst ging maken na de 50e verkochte CD?) :confused:

Laatst gewijzigd:
6,

Je hebt helemaal gelijk hierin. Ik ga inderdaad ook wat meer tracks op mijn nieuwe website erbij zetten, maar blijf wel via mijn eigen Orion Records nog cd's uitgeven, dus dan brand ik ze zelf en blijft de productie in eigen beheer.

Phochos

pcies, dat kan jij zelf ook heel best, heb je die fonos graaiers niet voor nodig... :okdan:

maar als ik nog ff terug mag grijpen naar de quote:

tot in de 'eeuwigheid' mooi geconserveerd
dan is er nutuulk een groot verschil tussen een geperste en een gebrande CD.
ik denk juist dat je muziek een hogere houdbaarheids datum heeft als het gewoon verspreid word via internet zodat er veel sneller en meer duplicaten van worden gemaakt... en je bereikt dus veel sneller (meer) mensen...

maar goed...

Laatst gewijzigd:
i ben het met 6trak eens, gewoon verspreiden die hap, geld verdienen doe je toch niet als je independant muziek maakt volgens je eigen regels....

Dat is alleen weggelegd voor mensne die veel giggen en mainstream zijn of in de reklame hoek zitten enzo...
Op eerdere manier kost het jou geld om te verspreiden, als ze het willen hebben downloaden ze hewt maar dan ofzo. Anders kost het je zelf geld. Je kan ook gewoon in eigen beheer wat doen, kost je alleen wat lege cds en een kleurenprinter enzo...werkt ook best...dan kan je de kosten per cd er gewoon uithalen, zo doe ik dat ook.

als je wilt dat ik wat spul door een master pakket haal ofzo voor een cdmaster als je dat niet heb wil ik dat best doen voor je..(voor nivo regeling enzo)

Jammer dat die oude site weg, de soundclips op die nieuwe site krijg ik niet werkend... Lakwa is dat Laak Kwartier? En wat is dat met die schaarsgeklede kertsvrouwtjes???

En wat is dat met die schaarsgeklede kertsvrouwtjes???
dat is de CD "alle dertien Kwalitatief Uiterst Teleurstellend (K.U.T), maar het kunnen er nog wel wat meer zijn"

ik geloof dat phooch gisteren al zijn nummers weer van de kutsite heeft zitten looien :D

als je wilt dat ik wat spul door een master pakket haal ofzo voor een cdmaster als je dat niet heb wil ik dat best doen voor je..(voor nivo regeling enzo)

Hoi Septic,

Als je dat zou willen doen, ik heb nog een aantal - veel - nummers die nogal zacht zijn opgenomen in het verleden, wellicht kun jij er iets aan doen. Ik hoor dan wel wat de kosten zijn.

Phochos:halleluja

dat is de CD "alle dertien Kwalitatief Uiterst Teleurstellend (K.U.T), maar het kunnen er nog wel wat meer zijn"

ik geloof dat phooch gisteren al zijn nummers weer van de kutsite heeft zitten looien :D

Ik had niet zo gauw een foto met 13 schaars geklede dames, wel eentje waarop 13 dames staan die door 13 heren van achteren genomen worden (groupsex heet zoiets), maar dat kan ik niet echt plaatsen als hoesje of op dit forum.

Phochos:D

Jammer dat die oude site weg, de soundclips op die nieuwe site krijg ik niet werkend... Lakwa is dat Laak Kwartier? En wat is dat met die schaarsgeklede kertsvrouwtjes???

Ik heb zelf ook af en toe problemen met het afluisteren van mijn eigen nummers op de nieuwe website. Ik zal even aan Vista vragen wat er het probleem van kan zijn.

Phochos

nummers die nogal zacht zijn opgenomen in het verleden
dat kan je zelf doen met een wave editor... ff Normalize usen...
en als je te veel pieken hebt (zodat normalizen niet heel veel helpt) dan moet je de boel ff licht compressen (of de toppen er af knippen door keihard te limitten)
'Wave Hammer' in Soundforge bijv kan dat vrij simpel ff voor je doen, (daarna dus nog ff normailzen)

ruis bijv. weghalen is weer een hele andere discipline maar harder maken is vrij simpel...

achteren genomen worden (groupsex heet zoiets)
je hebt er verstand van zo te horen :D

maar dan staan er op dat plaatje dus dus 26 ipv 13... :mexico:

Ja wat 6trak zegt klopt, een normalizer werkt prima daarvoor.

Ik bedoelde meer het op volgorde zetten (die je zelf aangeeft) van je nummers in een CD masterings pakket en dat ik dan het geluidsnivo voor per nummer omhoog of omlaag trek, fade in en fade outs (over overloops) en dan een gezamelijk totaal volume van -0.3 db zodat ie lekker hard klinkt (zonder dat ie vervormd is btw) Hiervan brand ik dan een master. Waarna jij zelf hier kopieën van kan bakken. Hoesjes maken nou dat doe je zelf ook al zie ik, kleurenprint maken (ik heb glossy apier dat ziet er wel luxe uit maar kost ong 0.50-1 eur per cd om te printen (ligt aan het kleurenhoeveelheid enzo) Gewoon A4 papier is mischien 10ct ofzo per cd.

Als het incindenteel om een cd gaat, hoef ik er geen geld voor ofzo..Beter mekaar steunen dan elkaar oplichten, jatoch :)

Ja wat 6trak zegt klopt, een normalizer werkt prima daarvoor.

Ik bedoelde meer het op volgorde zetten (die je zelf aangeeft) van je nummers in een CD masterings pakket en dat ik dan het geluidsnivo voor per nummer omhoog of omlaag trek, fade in en fade outs (over overloops) en dan een gezamelijk totaal volume van -0.3 db zodat ie lekker hard klinkt (zonder dat ie vervormd is btw) Hiervan brand ik dan een master. Waarna jij zelf hier kopieën van kan bakken. Hoesjes maken nou dat doe je zelf ook al zie ik, kleurenprint maken (ik heb glossy apier dat ziet er wel luxe uit maar kost ong 0.50-1 eur per cd om te printen (ligt aan het kleurenhoeveelheid enzo) Gewoon A4 papier is mischien 10ct ofzo per cd.

Als het incindenteel om een cd gaat, hoef ik er geen geld voor ofzo..Beter mekaar steunen dan elkaar oplichten, jatoch :)

Bij mijn eigen Orion Records doe ik dit al sinds 2000 op die manier. Maar omdat het via Fonos op een hele mooie en voor mijzelf goedkope manier kon gaan (10 stuks zelf afnemen voor 100 euro totaal met alles erop en eraan) heb ik dit een paar jaar zo gedaan. Maar omdat ik zelf nu dit vanwege geldelijke andere zaken niet meer kan doen, gaat alles gewoon weer via mijn eigen Orion Records. Het is inderdaad op deze manier goedkoper en gemakkelijker.

Phochos

Op het moment zijn er problemen op mijn website www.phochosorion.vpweb.nl met de weergave van de mp3's. Wat de oorzaak is weet ik niet precies, maar de af te luisteren nummers worden halverwege iedere keer afgebroken of starten gewoon niet op. Aan het probleem wordt gewerkt.

Het lijkt er op dat de website het weer normaal doet.

Daarnaast kan ik melden dat ik naast de nog op te nemen cd "Kaos" ook nog een ander nieuw project ga uitvoeren. De titel is "Floating" en op de hoes komen weer twee mooie schilderijen van Adelbert Von Deyen, die ik weer mag gebruiken.

Phochos

Ik heb zojuist een berichtje van de persoon van Fonos doorgekregen dat ze gaan stoppen met het uitbrengen van nieuw talent. Zodoende zal er dus NU ECHT niets meer verschijnen bij Fonos en zal alles bij Orion blijven uitkomen.

Kaos wordt binnenkort opgenomen en de nieuwe Floating ook.

Phochos

NU ECHT niets meer verschijnen bij Fonos
kijkt aan... nu ben je er helemaal van verzekerd dat ze niet meer kunnen graaien over jouw'n rug... ze breken nu dus eigenlijk met jou i.p.v. jij met hun, da's mooi want dan hoef je die stap ook niet meer zelf te nemen :D

Nee, ik blijf gewoon doorgaan met mijn Orion Records, zie dus mijn website.

Phochos

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back