REX, Hoe En Wat?

Fles

THEMATIC
Peoples..

Ik vraag me al een tijdje af wat rex nu precies inhoud en wat je er mee kan enzo. Heb het zelf nog nooit gebruikt nl.
Voor zover ik begrepen heb kan je er audio loops mee slicen...en dan op elk tempo die loop afspelen?

Hoe dan ook, ik wil er wel eens mee aan de slag. ie heeft er tips over welke software ik naar moet kijken om een begin te maken? Ik ben trouwens al in het bezit van SX3 En ook Stylus RMX.

Vertel ook vooral eens wat je aan REX bevalt en wat niet! :)

Nou, je weet al een heleboel... :)

Een programma wat je kunt gebruiken is Recycle, de laatste versie is het tofst.
Je kunt dan inderdaad loops en wat dan ook voor audiofiles in stukken knippen, en ook nog wat bewerken.
Op die manier kun je de files inladen als een programma in je sequencer, en de midifile speelt dan de loop weer af, maar dan in welk tempo je maar wilt.

Voor RMX is het te gek, dus ik zou het snel gaan proberen.

Het grote voordeel van REX ten opzichte van gewoon timestretchen is natuurlijk dat de samples op dezelfde snelheid/pitch worden afgespeeld, maar omdat je zo`n loop in stukjes knipt, volgen deze stukjes elkaar sneller of langzamer op. :)
Je kunt het tempo dus veranderen, terwijl de samples "origineel" blijven klinken.

Maar hoe kan je die sample nou het beste knippen zodat je het bijna niet hoort dat hij kleine pauzes invoegt om de sample op de juiste BPM te laten lopen.

Ik heb regelmatig dat je zo'n haper erin hoort.

Origineel geplaatst door Kokos
Voor RMX is het te gek, dus ik zou het snel gaan proberen.

Indeed...:)
Ben met ReCycle aan de slag gegaan, maar de rexfile direct in Cubase importen wilde op een of andere manier nog niet echt lukken... Echter de rexfile in RMX stoppen is inderdaad heel makkelijk en vooral leuk!

Ik heb net ff de eerste drumroffel van Bob Marley - I shot the sherrif gerex-ed en in een track van mij gestopt (track is nog niet af...). Volgens mij ben ik verkocht!

check de mp3, de rexfiles zitten dus op 0.09 en 0.20 sec.

Attachments

• mijneersterex.mp3
    848,1 KB · Bekeken: 128
Origineel geplaatst door kefkekeyser
In Cubase SX3 zit er ook wel een functie audio wrap waarmee je ook loops kan verknippen zodat die op elk tempo kunnen gespeeld worden.

Audio warp knipt niet maar plaatst markers op punten in de audio.
Cubase gebruikt die markers om de audio te time stretchen en in het juiste tempo te laten meelopen.
Hitpoints en slices worden wel gebruikt om de audio te knippen en lijkt dan eerder op de methode van een rexfile.
:geslaagd:

Origineel geplaatst door Phony
Het grote voordeel van REX ten opzichte van gewoon timestretchen is natuurlijk dat de samples op dezelfde snelheid/pitch worden afgespeeld, maar omdat je zo`n loop in stukjes knipt, volgen deze stukjes elkaar sneller of langzamer op. :)
Je kunt het tempo dus veranderen, terwijl de samples "origineel" blijven klinken.

Een nog veel groter voordeel is van ge-rexte beats is dat je daaruit weer je eigen ritmes kunt maken door met de noten te schuiven. Ik doe zelf eigenlijk niet anders.

er bestaan zelfs vsti's die hetzelfde doen als recycle maar dan gewoon de slices over je keyboard uitspreiden.

phatmatic pro bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door isnieZot
er bestaan zelfs vsti's die hetzelfde doet als recycle maar dan gewoon de slices over je keyboard uitspreiden.

phatmatic pro bijvoorbeeld.

Phatmatic pro is superrrrrrr,gebruik em zelf ook.:okdan: :okdan:

Attachments

• images[1].jpg
    images[1].jpg
    2,5 KB · Bekeken: 132
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Tja, meningen verschillen.. ik vind 'm zwaar zuigen.

Same here, als ik dan toch zou moeten kiezen;

be0e14c2a4.gif

3e4433c208.gif

Origineel geplaatst door Mikula
Same here, als ik dan toch zou moeten kiezen;

be0e14c2a4.gif

3e4433c208.gif

Tja, als ik een Rex file heb gevonden die me bevalt, open ik hem met ReCycle, save de sclices als aparte wavs en laad ik enkel die stukjes die ik nodig heb in Battery... en vervolgens programmeer ik de beat opnieuw :D

Tja, als ik een Rex file heb gevonden die me bevalt, open ik hem met ReCycle, save de sclices als aparte wavs en laad ik enkel die stukjes die ik nodig heb in Battery... en vervolgens programmeer ik de beat opnieuw :D

Nog beter :).

Battery 2 is de bom..:peukie:

Back