Nicolas 2000
It's a household name
Ja hij verdient een thread!
Ik heb er sinds kort eentje.
Wat valt me op:
-gebouwd als een tank
-interne speaker OK, maar hang het toch maar aan de monitors
-de synthesizer is zeker bruikbaar en leuk!
-de interne klanken zijn ook lang niet slecht
-samplen met de microfoon heeft zeker mogelijkheden, maar je moet het kunnen en de autotrigger is wat lastig
-de autotrigger geeft ook vaak een zware attack, en die krijg je er niet uit (tenzij met enveloppes maar dan heb je vaak te veel mee)
-het is vooral heel veel plezier maken, als je zo test wat je allemaal kan met de sampler!
Ik heb even snel wat sampletjes gemaakt. Deze heb ik een klein beetje (EQ, fade in) in soundforge nabewerkt. Daarna een synthesizer ingesteld, en daarmee een song opgenomen. Dan de samples in soundforge (het moest snel
) erbij gemixt.
Ik dnek dat ik met samples in fruity loops ingevoerd, veel nabewerking (echo's enzo) en een nummer in Logic gemixt heel leuke dingen hiermee kan doen! Nuja hier heb je deze die in soundforge is gemaakt gratis en voor niks. Slecht gemixt, slecht gespeeld (k scshiet 1 keer naast de minitoetsjes
), geen sterk nummer want on the fly verzonnen...maar goed op een heel klein beetje nabewerking na hoor je hier de pure SK-1, en het klinkt als een behoorlijk vette synth moet ik zeggen! Dit is dus enkel zijn sampler en synth (1 setupje gemaakt); geen preset sounds gebruikt!
rechts klik me en sla me op!
Als ik ooit een deftig nummer (eentje waarvoor ik me gezet heb om het te schrijven bv
) opneem met de SK-1 en andere instrumenten, dan komt het waarschijnljk op mijn "cd". Nuja dat wil zeggen dat ik het enkel online zet samen met de andere "echte" nummers dan, tenminste als ik dat durf.
Beschouw dit dus maar als showcase van de SK-1 en NIET van mijn kunsten qua muziek maken! (niet dat mijn echte werk veel beter is hoor
...)
Enjoy the power of Casio SK-1!
(neen dit is GEEN Nord Lead 3
)
Ik heb er sinds kort eentje.
Wat valt me op:
-gebouwd als een tank
-interne speaker OK, maar hang het toch maar aan de monitors

-de synthesizer is zeker bruikbaar en leuk!
-de interne klanken zijn ook lang niet slecht
-samplen met de microfoon heeft zeker mogelijkheden, maar je moet het kunnen en de autotrigger is wat lastig
-de autotrigger geeft ook vaak een zware attack, en die krijg je er niet uit (tenzij met enveloppes maar dan heb je vaak te veel mee)
-het is vooral heel veel plezier maken, als je zo test wat je allemaal kan met de sampler!
Ik heb even snel wat sampletjes gemaakt. Deze heb ik een klein beetje (EQ, fade in) in soundforge nabewerkt. Daarna een synthesizer ingesteld, en daarmee een song opgenomen. Dan de samples in soundforge (het moest snel
) erbij gemixt.Ik dnek dat ik met samples in fruity loops ingevoerd, veel nabewerking (echo's enzo) en een nummer in Logic gemixt heel leuke dingen hiermee kan doen! Nuja hier heb je deze die in soundforge is gemaakt gratis en voor niks. Slecht gemixt, slecht gespeeld (k scshiet 1 keer naast de minitoetsjes
), geen sterk nummer want on the fly verzonnen...maar goed op een heel klein beetje nabewerking na hoor je hier de pure SK-1, en het klinkt als een behoorlijk vette synth moet ik zeggen! Dit is dus enkel zijn sampler en synth (1 setupje gemaakt); geen preset sounds gebruikt!rechts klik me en sla me op!
Als ik ooit een deftig nummer (eentje waarvoor ik me gezet heb om het te schrijven bv
) opneem met de SK-1 en andere instrumenten, dan komt het waarschijnljk op mijn "cd". Nuja dat wil zeggen dat ik het enkel online zet samen met de andere "echte" nummers dan, tenminste als ik dat durf.Beschouw dit dus maar als showcase van de SK-1 en NIET van mijn kunsten qua muziek maken! (niet dat mijn echte werk veel beter is hoor
...)Enjoy the power of Casio SK-1!
(neen dit is GEEN Nord Lead 3
)
Laatst gewijzigd: