Casio SK-1

Nicolas 2000

It's a household name
Ja hij verdient een thread! :D

484579sk-1.jpg

Ik heb er sinds kort eentje.

Wat valt me op:

-gebouwd als een tank
-interne speaker OK, maar hang het toch maar aan de monitors :)
-de synthesizer is zeker bruikbaar en leuk!
-de interne klanken zijn ook lang niet slecht
-samplen met de microfoon heeft zeker mogelijkheden, maar je moet het kunnen en de autotrigger is wat lastig
-de autotrigger geeft ook vaak een zware attack, en die krijg je er niet uit (tenzij met enveloppes maar dan heb je vaak te veel mee)
-het is vooral heel veel plezier maken, als je zo test wat je allemaal kan met de sampler!

Ik heb even snel wat sampletjes gemaakt. Deze heb ik een klein beetje (EQ, fade in) in soundforge nabewerkt. Daarna een synthesizer ingesteld, en daarmee een song opgenomen. Dan de samples in soundforge (het moest snel :D) erbij gemixt.

Ik dnek dat ik met samples in fruity loops ingevoerd, veel nabewerking (echo's enzo) en een nummer in Logic gemixt heel leuke dingen hiermee kan doen! Nuja hier heb je deze die in soundforge is gemaakt gratis en voor niks. Slecht gemixt, slecht gespeeld (k scshiet 1 keer naast de minitoetsjes :D), geen sterk nummer want on the fly verzonnen...maar goed op een heel klein beetje nabewerking na hoor je hier de pure SK-1, en het klinkt als een behoorlijk vette synth moet ik zeggen! Dit is dus enkel zijn sampler en synth (1 setupje gemaakt); geen preset sounds gebruikt!

rechts klik me en sla me op!

Als ik ooit een deftig nummer (eentje waarvoor ik me gezet heb om het te schrijven bv :D) opneem met de SK-1 en andere instrumenten, dan komt het waarschijnljk op mijn "cd". Nuja dat wil zeggen dat ik het enkel online zet samen met de andere "echte" nummers dan, tenminste als ik dat durf.

Beschouw dit dus maar als showcase van de SK-1 en NIET van mijn kunsten qua muziek maken! (niet dat mijn echte werk veel beter is hoor :erm: ...)

Enjoy the power of Casio SK-1!

(neen dit is GEEN Nord Lead 3 :D)

Laatst gewijzigd:
dat vage bass geluidje en dat panfluit achtige windje aan het eind vindt ik helemaal geweldig komt dat uit die casio?

die lead waarmee je melodie speelt vindt ik persoonlijk verschrikkelijk

Re: Casio SK-1

-gebouwd als een tank

Wel een speelgoed-tank dan, want het is maar plastic. En van mijn vorige SK-1 waren intern alle schroeven verroest, dus ook het metaal is van niet bijster goeie kwaliteit...

Maar nog een pluspuntje: makkelijk te midificeren:

Attachments

• midicasio.jpg
    midicasio.jpg
    62,9 KB · Bekeken: 145
Origineel geplaatst door anoniempje
dat vage bass geluidje en dat panfluit achtige windje aan het eind vindt ik helemaal geweldig komt dat uit die casio?

ja allemaal uit de sk-1
hij klinkt hier nu wel veel beter dan "droog", zeg maar

hij is idd best stevig hoor... je kan hem tegen vanalles aangooien, circuitbenden en weer un-circuitbenden.. helemaal om zeep helpen dat er geen flikker meer uit komt en dan alles terug eraf solderen en dan werkt die gewoon perfect! :D ec ht een leuk ding, heb ik vroeger veel plezier van gehad

Origineel geplaatst door anoniempje

Die misthoorn en space drone zijn bewerkingen van mijn stem in de sampler.

Dus ik maak een welgekozen stemgeluid, sample het, zet er een enveloppe op, kies een leuke noot en neem die op. Daarna eventueel nog wat EQ en fade in (tegen de attack click) via soundforge, en hebbes, een krachtige sample.

Ja de lead, die is echt lofi he :D. Ik vind hem wel leuk (als in "geinig" :D).

De synth is eerder een orgel, gezien je tibia's optelt (en dan een enveloppe er over gooit)

Re: Re: Casio SK-1

Re: Re: Casio SK-1

Origineel geplaatst door iemand
ja allemaal uit de sk-1
hij klinkt hier nu wel veel beter dan "droog", zeg maar

hij is idd best stevig hoor... je kan hem tegen vanalles aangooien, circuitbenden en weer un-circuitbenden.. helemaal om zeep helpen dat er geen flikker meer uit komt en dan alles terug eraf solderen en dan werkt die gewoon perfect! echt een leuk ding, heb ik vroeger veel plezier van gehad

Hij is nog behoorlijk droog hoor. Tenzij mijn geheugen me nu al in de steek laat is hier op een beetje EQ en fade in op die drone na, buiten een normalize stap niks aan gebeurd. DeSK-1 zelf is ook niet gemodificeerd ofzo. Wel even de portamento enzo op het juiste moment aangezet, maar goed dat zijn de standaard functies van die SK-1 he.

Ik heb geen toverdoosjes om doorheen op te nemen ofzo, dit is SK-1 line out op PC line in :).

Doorheen mijn orgel zijn verentank afspelen zou trouwens wel lekker analoog klinken :D.

Midificatie is niet meteen voor mij weggelegd (technisch en financieel). Ik zal er zo wel van genieten. Ik heb mijn keyboard en de Kawai K1M al voor het midigeweld :).

Back