Cicuitbending for dummies...

ALBINO SCORPION

sixfilth
n.a.v. mijn korte zoek thread om een cicuitbended speelgoed synth te vinden kreeg ik in pb en in de thread toch wel het antwoord dat dit een persoonlijk iets is en je dus eigenlijk zoeiets echt zelf moet maken.

niet echt mijn ding leek me eerst maar aan de andere kant wil ik wel een gooi naar doen is wat te gaan proberen, de kosten zijn laag dus je kunt best wel los...

even gegoogled dus en opgeslokt in een oerwoud van sites, uitleg en faqs. echter niet waar ik naar op zoek ben. een beginners stappen plan. Nu weet ik dat het net groot genoeg is dat ook zoiets ergens staat, maar waarom niet eerst op het forum vragen of iemand zo iets heeft of links weet waar je echt vanaf stap 1 met circuitbending aan de slag kan.

alvast bedankt weer

open een 9speelgoed)keybordje en zet m aan..
ga met n schroevendraaier of n draadje ofzo willekeurige contactjes met elkaar verbinden, bijvoorbeeld pootjes van chipjes kortsluiten enzo, terwijl je de toetsjes bespeelt

denk dat dat ongeveer stap 1 is

Tja, in dat oerwoud vind je natuurlijk alle info, mits je weet hoe je moet zoeken. Ook zijn er een aantal threads op het forum met links naar de 'beste' faqs en tutorials...

Verder zou ik beginnen met de site van de godfather of circuitbending, Reed Ghazalla:

www.anti-theory.com

Hier vind je een prima stappenplan, genoeg links, kiekjes en info.. verder heeft de man een leuk boek geschreven, maar dat is leuk voor de liefhebber!

succes en Viel SpaB1!!

Origineel geplaatst door ttdom
open een 9speelgoed)keybordje en zet m aan..
ga met n schroevendraaier of n draadje ofzo willekeurige contactjes met elkaar verbinden, bijvoorbeeld pootjes van chipjes kortsluiten enzo, terwijl je de toetsjes bespeelt

denk dat dat ongeveer stap 1 is

doe dit dan wel met batterijen en niet in het stopcontact!

Casio SK-1

Casio SK-1

Hoi,

Ik heb nog wel een Casio SK-1 sampling keyboardje liggen. Een mooie om me te beginnen!
Mail me maar als je interesse hebt.

Back