Andere manier van DJ'en?

Origineel geplaatst door TraiZor
BDeep: "Overigens kun je een cd speler (volgens mij) wel met midi triggeren. "
dat ie dan ook precies in de maat start? het lijkt mij dat ie wat opstart tijd nodig heeft.

"En kun je met zo'n multi track apparaat niet wat? "
kan je daarop nummers opnemen en met midi aansturen?

Een profesionele cdspeler met fader start (zou) split second weg moeten starten

En met multitrackers heb ik nog nooit gewerkt, misschien weet iemand anders of dat kan. Twas maar een ideetje van me.

Hm, ik heb 2 draaitavels en een mc-307. Het leuke hiervan is dat ik alles sync met de 307, die een pitchslider+push en hold knopjes heeft, net als een cd-speler. Ik werk dan als het ware met een 3de draaitafel maar dan eentje die MIJN EIGEN muziek is. Het werkt als een tiet, en klinkt ook wel goed, lekker je eigen trommelloopjes en synthrifjes bij een plaat plakken, een soort instant remixing. En je kan natuurlijk ook mixen met je eigen nummers (die live worden gegenereerd dus) en daarna weer een plaat eraan mixen!

t enige nadeel hieraan vind ik, dat je ook de plaat die je erin gaat mixen moet uitzoeken, cueen en beatmatchen. Dit kost tijd, en in die tijd kan je moeilijk tegelijk bouwen aan het lopende pattern, zodat dat zich steeds monotoon herhaalt

Origineel geplaatst door Pjotr G
t enige nadeel hieraan vind ik, dat je ook de plaat die je erin gaat mixen moet uitzoeken, cueen en beatmatchen. Dit kost tijd, en in die tijd kan je moeilijk tegelijk bouwen aan het lopende pattern, zodat dat zich steeds monotoon herhaalt

ja dat was ook eigenlijk de reden waarom ik alles van te voren al klaar zou hebben staan dat het met midi gestuurd zou kunnen worden. maar dat blijkt nogal moeilijk te gaan.

of je zou met ze 2'en zo'n set moeten doen.. hmm iemand interesse? :)

hehehe.. niet veel interesse zo te zien ;)

maar goed, dat met dat beatmatchen etc zie ik niet zo zitten. Ik kan beter een bestaand nummer slicen en in een rs7000 proppen zodat ie precies op de maat mee loopt en dat je die er zonder moeite in kan faden.
Maar dan zou ik dus 2 rs7000's moeten hebben..

enne.. mischien een domme vraag maar als je platen gaat draaien, in mijn geval vanaf sampler, moet je dan daarvan de single van gekocht hebben ofzo of hoe gaat dat? want mp3s downloaden lijkt me niet echt kunnen..

hahaha wil best samenwerken ooit es met iemand, zeker live, echt leuk om te doen, maar denk dat eindhoven-hilversum een groot probleem is ;)

En ja, volgens mij moet je er voor zorgen dat je zelf van een nummer het orgineel hebt, die kun je natuurlijk wel gewoon naar mp3 branden, als dat makkelijker is.

maare, kan ik gewoon de skihut ofzo kopen en dan alle platen die daar op staan samplen en dan mee DJ'en?
krijg je dan geen problemen met buma/stemra, ivm rechten etc? want je mag toch geen muziek openbaar laten horen zonder enige toestemming?

beatmatchen is niet moeilijk..speels eens met een pioneer CDJ100, moet niet al te moeilijk voor je zijn als je beetje ritmegevoel hebt...het lastigste is dat je ff moet leren met 2 oren luisteren, eentje voor de PA, de andere voor je monitoring....

kijk ook eens naar de NUmark Axis8, die kan midi clock lezen en schrijven via gewone midi..

Back