8x8 midi interface GEEN usb

bobaphat

Ouwe rot
Ik ben dringend op zoek naar een goeie 8x8 midi interface met een strakke timing die NIET via USB gaat. Op een of andere manier is de usb op mn pc bijzonder flaky.
Dus het liefst firewire of pci.

Misschien is het handiger om een los USB kaartje bij te plaatsen?
Waar je op moet letten is dat je power management op de USB poorten uitschakelt. Normaal zou ingeschakelde PM geen problemen mogen geven, maar sommige apparatuur is compleet de weg kwijt als de connectie even weg is.
Mocht je toch een andere interface willen, dan zit je hoogstwaarschijnlijk vast aan een seriële poort.

Voor de zoveelste keer.

Logic = Unitor/AMT
Cubase = Midex

Origineel geplaatst door MSXUser
Misschien is het handiger om een los USB kaartje bij te plaatsen?
Waar je op moet letten is dat je power management op de USB poorten uitschakelt. Normaal zou ingeschakelde PM geen problemen mogen geven, maar sommige apparatuur is compleet de weg kwijt als de connectie even weg is.
Mocht je toch een andere interface willen, dan zit je hoogstwaarschijnlijk vast aan een seriële poort.

Ik heb wat rondgeprikt al over pci usb kaarten en ik hoor veel nare verhalen over irq conflicten en dergelijke, wordt je niet vrolijk van helaas.

Origineel geplaatst door fuse
Voor de zoveelste keer.

Logic = Unitor/AMT
Cubase = Midex

Hey fuse, die opties kende ik al, ik had dat al even erbij moeten vermelden. Mischien toch maar een unitor 8

Maar zijn er geen midi interfaces die via firewire aangesloten kunnen worden?>

AMT kan ook gewoon. Maar vraag me af of je dan niet beter kan upgraden naar een Mac en de laatste Logic (Light). Als je toch helemaal wappie bent van Logic.
Tweedehands AMT moet nog wel te vinden zijn anders hoor.

AMT kan ook gewoon. Maar vraag me af of je dan niet beter kan upgraden naar een Mac en de laatste Logic (Light). Als je toch helemaal wappie bent van Logic.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$:(

Firewire gaat je niet lukken, tenzij je genoegen neemt met minder dan een 8x8.
Een MOTU 828mkII heeft bijv. al 1x1... :D

Serieus: als het bij jou niet wil werken via USB, dan heb je eigenlijk alleen serieus de mogelijkheid om via seriele of parallelle poort te gaan. Een AMT-8 / Unitor-8 is helemaal niet zo duur meer, en gaat via seriele poort.
De genoemde MOTU Timepieces etc. gaan via parallel, dacht ik inderdaad.

Om nou meteen te switchen naar Logic omdat je een Emagic interface hebt, ach, dat kan... maar het is in ieder geval niet perse nodig. Ik gebruik m'n Unitor in allerlei midi programmaatjes, en het werkt gewoon hoor.
Dat speciale timing-verbeterende protocol van Emagic kan mij persoonlijk gestolen worden.

Voor de zoveelste keer.

Logic = Unitor/AMT
Cubase = Midex

Cubase werkt ook prima met een Unitor8

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb wat rondgeprikt al over pci usb kaarten en ik hoor veel nare verhalen over irq conflicten en dergelijke, wordt je niet vrolijk van helaas.
Conflicten met IRQ's en dergelijke zijn allang niet meer zo van toepassing als jaren geleden (uitzonderingen houd je altijd). In vrijwel alle gevallen gaat het om brakke drivers, oude firmware/BIOS revisies of een compleet vervuild OS (eigen ervaring).
Mocht je het geld hebben liggen; misschien is een M-Audio Midisport 8x8s een optie. Het is inderdaad een USB interface, maar hij heeft ook een seriele poort. Heb zelf ruim anderhalf jaar op die manier gewerkt en dat ging prima. Na een firmware upgrade werkt het ding ook prima op USB.

die midisport 8x8 is duur zeg, 329 euro, damn :(

een 8x8 midi interface moet lukken onder de 200 euro. het is maar midi,

toch maar een unitor 8 denk ik

Origineel geplaatst door klausito
Cubase werkt ook prima met een Unitor8
Ook als je de midi clock/MTC gaat gebruiken om alles te syncen?

Daar viel het bij mij gruwlijk door de mand.

Ook als je de midi clock/MTC gaat gebruiken om alles te syncen?

Daar viel het bij mij gruwlijk door de mand.

Ik kan me daar eigenlijk weinig van heugen, in mijn eigen situatie.
Heb je daar een voorbeeldje van? Hoe weet je zo zeker dat het aan je interface lag, en niet aan een verkeerde setup?

als de timing echt random is dan ligt dat voor 99% niet aan de instelling maar aan de drivers hardware en XP heb ik me laten vertellen.

Dit is al tig keer hier gepost met duidelijke uitleg, dus zoek maar ff na aub.

Back