waarom een tb 303 ?

Heb bij de phoscyon en abl een pattern ingeklopt met dezeflde settings en heb goed vergeleken met elkaar maar de phoscyon haalt het bij lange na niet van de abl. De abl is veel rauwer! Neemt natuurlijk niet weg dat de tb nog meer brult. Phoscyon (klotenaam trouwens) lijkt verdomme wel de rubberduck, vind het niks die klank.

Origineel geplaatst door Vinyl Junk
Juist die wijze van programmeren in de TB303 zelf maken die zieke Acid lijntjes. Veelal gewoon stap voor stap in het wilde weg die noten programmeren en daarna gewoon 's luisteren.

Vaak altijd bruikbare lijntjes, de een nog gekker als de andere...

Een TB die midi is, en deze programmeren via de Key editor van je sequenser is toch anders. Krijg je van die "melodietjes" die niet echt acid zijn...

't is toch de benadering...

*** sniff vinyl ***

Op audiorealism bassline zit een randomize pattern functie, is iets sneller dan 600 knoppen indrukken....

Origineel geplaatst door trash
Randomize.....
zucht...

lees bovenstaande citaat dan, komt toch op hetzelfde neer ofnie.... ;)
Ik ben het ermee eens dat je zo de tofste patterns krijgt btw...

Oké genoeg geluld over de TB, laten we nu eens even genieten van een paar vette patterns die me ineens te binnen schoten van een cd! :P
Deze is van "Food For Woofers" en heb ik even snel ingekort.
Ik neem aan dat dit een echte TB is, gezien het nummer uit '92 komt. (vanaf welk jaar kwamen de eerste soft-/hardware klonen eigenlijk?)
Dat resonantie "getsjilp" vanaf 0:29 vind ik trouwens echt heer-lijk 8)

Attachments

• bass warp.mp3
    909,4 KB · Bekeken: 160
Oe ja, alltime toppertje.

Zeker een 303, dit is Speedy-J met z'n maten namelijk...

Origineel geplaatst door Vinyl Junk
Juist die wijze van programmeren in de TB303 zelf maken die zieke Acid lijntjes. Veelal gewoon stap voor stap in het wilde weg die noten programmeren en daarna gewoon 's luisteren.

Vaak altijd bruikbare lijntjes, de een nog gekker als de andere...

nou uhh, ik weet niet hoe snel jij tevreden bent, maar je mot wel veel geluk hebben als je random op wat knoppen drukt en echt een goeide, gave, vette, geweldige acidline te pakken hebt. En als het na een uur nog niet gelukt is, dan ben ik dat apparaat al lang zat.
Je mot eigelijk pen en papier bij de hand hebben om iets wat begon met willekeurig knoppen drukken wat te finetunen tot goed bruikbare bassline. Maar ja in dat laatste heb ik nooit zin.

Als je techno acid maakt, met 3 noten, sja, dan is het makkelijk een saaie "bassline" te programmeren.

Zang is :o:

303 is idd heel fijn.

mijn mooiste herinering is toch wel Phuture303 met acid tracks.
Vind nog steeds geniaal met die 707/727 combi.

Ook maar even een nieuw stukje geproduceerd van de real one. Waarschijnlijk ken je deze klassieker nog wel.

Attachments

• three o three.mp3
    633,1 KB · Bekeken: 162
yep, da's ook een coole track :)

hier nog even het origineel:

Attachments

• three o three.mp3
    951,4 KB · Bekeken: 157
Geweldige tijd :okdan:

dit melodietje komt me echt zo bekend voor .... om eerlijk te zijn hoor ik dit regelmatig in mn kop ...
en heb ook geen idee waar ik t van ken ... misschien heb ik t gehoord een tijd geleden op een acid feestje in groningen (waar ook rob acid was) .. zou verder niet weten waar anders van .... heet dit three O three ?

ik zou graag de hele track wel willen hebben

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
dit melodietje komt me echt zo bekend voor .... om eerlijk te zijn hoor ik dit regelmatig in mn kop ...
en heb ook geen idee waar ik t van ken ... misschien heb ik t gehoord een tijd geleden op een acid feestje in groningen (waar ook rob acid was) .. zou verder niet weten waar anders van .... heet dit three O three ?

ik zou graag de hele track wel willen hebben

Is Speedy J aka Public Energy. http://www.discogs.com/release/14594

En de track heet three o three inderdaad.

Best lastig om die speedy pattern in te kloppen zonder voorbeeld maar veel werk is t niet. Paar minuten werk

Wie kent Solar quest nog? :okdan:

Blade theme vind ik nog steeds geweldig maar heb begrepen dat het een 101 was. Kan iemand dit bevestigen btw?

Back