Origineel geplaatst door fuse
Argh, die muis.
Alsof je een koelkast heen en weer loopt te schuiven.
Ben nog steeds verbaasd dat ik daar m'n arm niet mee in de vernieling heb geholpen.
Zowieso heeft die atari midex maar 4 outputs.
Plus die driver die je erbij nodig had maakte cubase er nou niet echt stabieler op.
Zowieso kun je met Atari geen dual screen setups gebruiken met resoluties van 1600x1200.
maffert .. je hoeft toch niet je oma in der nudy pose te zien zonder te moeten scrollen ?
waar het echt om gaat is strakte .. groove kan je gewoonweg vergeten met een sloppy midi timing
( een strakke timing is een soort van referentie .. een matrix waar je iets overheen legt .. en wat altijd strak is .. of je net nou sloppy of strak ingespeeld heb .. het moet eruitkomen zoals het er in ging )
daarnaast wil ik dat mac en pc vs atari gevecht ook aangaan
mij k2000 klonk een stuk strakker gesequenced via de mpc dan ie ooit via de pc of mac heeft gedaan (ook met amt8's )
waar het omgaat is het signaal path .. van de cpu die de noot uitspuwt tot aan wanneer je midi bak dat ontvangt ..
het mooie aan mpc's en atari's is dat ze dedicated midi deden .. dus geen instructie set van hier tot tokio en dan pas midi shit uitspuwen .. ( fuse dat bufferen is leuk maar zegt volgens mij alleen maar iets over van te voren klaarzetten zodat het PAKKET op tijd de haven uit is .. of alle informatie binnen dat pakket ook in precise tijdvolgorde blijft staan valt nog te betwijfelen... oftewel de groovetiming hoeft niet perse 'strak' te zijn .. het kan best zijn dat de strakte tussen de midi notes ansich niet elke keer gelijk is terwijl de eerste noot van een sequence wel precies op tijd er uit komt ..
en veeeel midispullen heb heb je niet nodig .. hang een emu 6400 aan een atari en klaar ..
eigenlijk zou je dikke groove moeten maken op een atari of pc,mac of mpc en die dan afspelen met een andere sequencer
ik bedoel als je echt de proef op de som wil nemen ..