hoe heette die Nederlandse analoge synth pionier ook alweer?

olafmol

[EXPANSIONS]
Tijdje geleden was hier ergens een thread over een Nederlandse analoge synth pionier die thuis een hele LP in de jaren 70 had opgenomen, dat was erg vet. Hoe heette die gast ook alweer, een linkje zou tof zijn. Hij was nu weer opgedoken op het internet geloof ik

Olaf

Origineel geplaatst door Danny
Johan Timann ???

kan daar geen thread over vinden in dit forum...

Johan Timman, Rick van der Linden, Dick Raaijmakers, Ad Visser... ;)

En er was nog eentje, maar daar kan ik even niet op komen.

Origineel geplaatst door Hanz
Johan Timman, Rick van der Linden, Dick Raaijmakers, Ad Visser... ;)

En er was nog eentje, maar daar kan ik even niet op komen.

Martin Agterberg? John Kerr? Ton Scherpenzeel? Ed Starink?

Martin Agterberg, die bedoelde ik, inderdaad.
Starink mag natuurlijk niet ontbreken. Die anderen ken ik eigenlijk niet.

koel tnx!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
En vergeet Joop Stokkermans niet :)
Het school voorbeeld van hoe het nou net niet moet!

Wout
Joop op de Arp 2600? Van gehoord; wil je het eens toelichten?

jstokkerman.jpg

Blijkbaar bestaan er meerdere, want bovenstaand is een ARP 2500 natuurlijk.

"Joop Stokkermansch bespeelt den ARP 2600" (vermoedelijk ook nog op wasrol te verkrijgen... ;)) is dd. 1970 en werd uitgebracht op 's-Neerlandsch nationale platenmaatschappij.

Hierrrrr te beluisteren! (no. 6) http://www.muziekmozaiek.nl/?page_id=8

Vanaf een minuut of 15 in de mp3... ;)

Ik heb net de LP "Sobriëtas" van Ad Visser gevonden. Heerlijke muziek uit de tijd dat hij in de eerste plaats nog muziek maakte en niet met de toververhaaltjes over helende frequenties enzo errond bezig was zoals tegenwoordig.

De LP is nog gesigneerd ook door Ad Visser himself in 1982 :maffia:

Zijn instrumentarium bestond toen grotendeels uit Korg synths. Echt een ongelooflijk instrumentarium 8~ 8~

Ik zag een tijd geleden het gelijknamige SF boek van dezelfde Ad Visser liggen. Vanwege de coole letters alleen al moest ik het kopen.
Ben nog niet echt begonnen met lezen. Maar goed om te weten dat er dus een soundtrack bij hoort.

Damn...laatst een LP met Ad waarop hij uitlegd hoe je een Rubiks Cube moet oplossen laten liggen.... :stupid :stupid

Ik heb het echt niet voor de persoon Ad Visser. Ben ik veel te down to earth voor :D. Hoewel dat van die Rubiks Cube wel leuk en wetenschappelijk klinkt (tenzij hij begint te zwanzen natuurlijk :)).

Maar de muziek op die Sobriëtas LP bevalt me echt enorm! Het is moeilijk om met zo'n vooroordeel over de persoon naar zijn muziek te luisteren, maar eerlijk is eerlijk die plaat bevat gewoon echt goede muziek. En als je van fancy letters en artwork houdt, moet je die LP kopen! :halleluja

en je kan er niet omheen, zijn instrumentarium is/was om voor te moorden

Voor de geïnteresseerden!
Op John Kerr na (onbekend) en nu natuurlijk ook Johan Timman, want die is nu her-uitgegeven, zijn alle genoemde artiesten bij www.fonos.nl te verkrijgen, op CD. Deze organisatie beheert het Nederlands Muziek Archief (op geluidsdrager) en digitaliseert op verzoek. Keurig met een origineel hoesje thuisbezorgt, betaling via acceptgiro.
Het grote voordeel is dat de originelen meestal van een uitstekende kwaliteit zijn en dat de artiesten en anderen alsnog een betaling krijgen, dus je bent niet in het zwarte circuit bezig!
Dick Raaymakers is te verkrijgen bij Basta en Near.
Oh, ja... Ad Visser natuurlijk niet, want die regelt alles zelf :)

Dit archief gaat over alle Nederlandse uitgaven, dus veel oud werk is te verkrijgen.
De regel is aanwezigheid in het archief en het niet verkrijgbaar zijn via de normale wegen, zoals de handel. Een bijzonder goed initiatief.

Wout

Maargoed, da's 2x de naam John Kerr in deze thread... vertel vertel! Klinkt trwns niet echt heel hollandsch?

Origineel geplaatst door stevaux
Ik zag een tijd geleden het gelijknamige SF boek van dezelfde Ad Visser liggen. Vanwege de coole letters alleen al moest ik het kopen.
Ben nog niet echt begonnen met lezen. Maar goed om te weten dat er dus een soundtrack bij hoort.

Damn...laatst een LP met Ad waarop hij uitlegd hoe je een Rubiks Cube moet oplossen laten liggen.... :stupid :stupid

Ah joh zet je gewoon Kamasutra Experience van Ad Visser op...

Origineel geplaatst door Hanz
Maargoed, da's 2x de naam John Kerr in deze thread... vertel vertel! Klinkt trwns niet echt heel hollandsch?

kan kloppen, hij komt ook uit Engeland maar woont al een aardige tijd in nederland. Maakte in de jaren tachtig erg goede muziek (maar da's persoonlijk natuurlijk) met enkel een VP330, CS-50 (geloof ik) en een TR808... Cathedral is erg goed. Jaren later nog wat met Ron Boots gedaan.

http://www.johnkerr.nl/

Back