melodi onder beat

jakaan

Gedeactiveerd account
Hallo,

Ik heb een probleem als ik een beat onder een melodi zet.
Als ik bv het melodi van faithless (god is a Dj)
in mijn piano roll doe in Fl Studio,en er dan gewoon een 4/4 maat onder zet,dan klinkt het niet goed.
En als ik gewoon een 4/4 melodi maak met een beat er onder klinkt het wel goed. (en dat is logische)

Vraag:Hoe kan ik een geen 4/4 melodi goed laten klinken onder een 4/4 beat ?

Gr Jakaan:confused:

Origineel geplaatst door jakaan
Dat maakt tog niet uit ?

Dat vroeg ik in verband met een eventuele rust als je alleen de melodie er uit gesneden hebt.

Nu ik tog dit forum heb geopent wil ik meteen even een beat plaatsen.

Ik zat op een dag lekker binnen met een glas opelsap naar old skool hip hop te luisteren. (goede combinatie )
Uit verveling ging ik een betje tegen mijn glas tikken, klonk wel leuk bij de hip hop.
Daarna ging ik met een natte vinger over de rant van het glas, toen kon ik het glas horen zingen.
Ik vond dit wel vet, dus heb ik het met cool edit pro opgnomen en gesamplet, en met FL studio een beat van gemaakt.
De beat is slecht dat weet maar luister gewoon even naar de sample die is echt mooi.

http://rapidshare.de/files/18741001/beat.mp3.html

Je hebt dit ook al ergens anders gepost. Laten we t overzichtelijk houden. Dus geen dubbele onderwerpen/posts.

enne de rust is 1/8 tel de melodie valt telkens tussen de tellen in. je start in FL dus op vakje 3 8o)

veel succes!

vet nummer he, god is a dj. (Bes, Bes, Bes, Bes, C, Gis, Gis, Gis)

off topic:

salva mea is trouwens nog mooier! vooral de album versie van tien minuten...

suc6

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
vet nummer he, god is a dj. (Bes, Bes, Bes, Bes, C, Gis, Gis, Gis)

Als je begint met Bb Bb Bb, dan zal het daarna ook wel Ab Ab Ab zijn... :engel:

Toen ik 16 was speelde ik al 10 jaar piano, dus tja........ toen kon ik ook gewoon nummers na spelen :) Niet mokke, lekker wokke, gewoon doen en proberen.

Dank julli wel dat julli antwoord hebben gegeven op mijn vraag over het melodi,
en het comentaar dat julli hebben gegeven over die hip hop loop. (sorry dat ik hem in het verkeerde topic heb gepost)

Ik ben een ding niet helemaal eens.
Er word gezecht dat in de muziek wereld leeftijd geen rol speeld.
Maar ik vind van wel hoe ouder je word hoe maar je leert, en hoe ouder je bent, hoe meer je hebt kunnen oefenen.
Maar talent speelt natuurlijk ook een heeeel grote rol.
En gelukkig heb ik er wel tallent voor.(eigendunk ?:D )

gr Dj/beginnende producer:Jakaan

:D Ach, jong geleerd is oud gedaan. Ken er idd beter zo vroeg mogelijk mee beginnen.

Gelukkig heb je nu al talent met muziek. Nu nog met de Nederlandse spelling :D

Back