Twee modules tegelijk bespelen

phochos

Berliner School Artist
Hoe kan ik twee modules tegelijk bespelen met een masterklavier? Ik heb binnenkort een Creamware Minimax en daarnaast gebruik ik ook een MFB Synth 2. Mijn masterklavier heeft alleen een midi out. Hoe moet ik de modules dan doorlussen om ze allebei via de masterklavier te gebruiken?

Phochos

P.S. Tot voor kort kocht ik dan gewoon weer een extra klavier erbij, maar dat vind ik nu persoonlijk niet nodig.:D

Re: Twee modules tegelijk bespelen

Origineel geplaatst door phochos
Hoe kan ik twee modules tegelijk bespelen met een masterklavier? Ik heb binnenkort een Creamware Minimax en daarnaast gebruik ik ook een MFB Synth 2. Mijn masterklavier heeft alleen een midi out. Hoe moet ik de modules dan doorlussen om ze allebei via de masterklavier te gebruiken?

Phochos

P.S. Tot voor kort kocht ik dan gewoon weer een extra klavier erbij, maar dat vind ik nu persoonlijk niet nodig.:D

mid-through is the word..
een module heeft in -out - en through , doorlussen
en het zelfde kanaal toewijzen

Je modules via THRU achter elkaar aansluiten zorgt er voor dat ze tegelijkertijd klinken. (gelayerd)
Theoretisch zou je dan via je mengpaneel kunnen bepalen welke synth je hoort.
Da's leuk, maar dat betekent dat je maar 1 synth tegelijkertijd kan gebruiken voor opname, dus moet je altijd verplicht multitracken.

Wil je dat niet, probeer dan in aanvulling op het bovenstaande: misschien heeft je masterkeyboard een split functie.
Daarbij kan je vaak instellen hoe je keyboard in 2 helften wordt verdeeld, ieder met een eigen MIDI kanaal.
Vervolgens ken je de 2 modules ieder een eigen MIDI kanaal toe.

Heeft je masterkeyboard geen split, dan kan je evt kijken of één van je modules zoiets heeft, bijv. het maken van een instelling zodanig dat de module alleen reageert op een bepaald gedeelte van je keyboard (key range) ofzo.

Succes :)

Bedankt beiden voor de informatie.
Ik heb een simpel Target masterkeyboardje, waar dus alleen maar Midi Out op zit en op de MFB module zit alleen midi in en out. Maar ik heb nu weer een extra klavier erbij gekocht, een occasion Micron, dus zijn mijn problemen eigenlijk weer voorbij.

Groeten,

Phochos

Als je bedoelt dat je met 1 master keyboard 2 apparaten kan aansturen ( niet tegelijk) dan moet je de apparaten gescheiden midi in en out hebben en in je muziek programma de midi in definieren van je master keyboard, als je dan een geluid kiest dan speel je via de master keyboard de geluiden van je synth ( dat is als je het zo bedoelt)

Re: Twee modules tegelijk bespelen

En dan toch doen he! :W

Re: Re: Twee modules tegelijk bespelen

Re: Re: Twee modules tegelijk bespelen

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
En dan toch doen he! :W

Ja, maar dit is de Alesis Micron en die wilde ik toch terughebben, miste hem flink.

Phochos:D

Re: Re: Re: Twee modules tegelijk bespelen

Re: Re: Re: Twee modules tegelijk bespelen

Ja, maar dit is de Alesis Micron en die wilde ik toch terughebben, miste hem flink.

Maar die gebruik je toch zeker niet alleen om een module aan te sturen ??????

Re: Re: Re: Re: Twee modules tegelijk bespelen

Re: Re: Re: Re: Twee modules tegelijk bespelen

Origineel geplaatst door pjeut
Maar die gebruik je toch zeker niet alleen om een module aan te sturen ??????

Nee, natuurlijk niet!!!! Ik wil hem terughebben vanwege de sequencer en drumcomputer erin en natuurlijk de erg mooie geluiden van de Alesis.

Ik........

Ik........

......schrok al .;)

Back