Hier dan maar... Ik hoop dat 'ie goed staat zo. Anyway: eind juli vertrek ik voor twee weken naar IJsland. Voor vakantie natuurlijk, maar het leek me tof om wat omgevingsgeluiden op te nemen daar. Als ik er toch ben... Het nachtleven van Reykjavik biedt een variëteit aan geluidsfragmenten, als ik sommigen moet geloven. Die IJslanders zuipen zich te pletter. En ze spreken een prachtige taal, laat staan als ze lam zijn...
Nu is mijn vraag: wat voor apparaat kan ik het best gebruiken (eventueel icm met een losse mic, maar liever niet) om puike geluiden op te nemen? En liefst niet alleen voor spraak, maar ook echt voor omgeving (als de Hekla uitbarst, wil ik 'm d'r op hebben, en die Geysir komt d'r ook op...).
Let wel: de samples moeten BRUIKBAAR zijn, dus ik ga niet met zo'n MP3-ding/USB-stick/'opname-apparaat' rondlopen...
Budget is ca. 100 euro... Kom maar hiero met de tips!
Nu is mijn vraag: wat voor apparaat kan ik het best gebruiken (eventueel icm met een losse mic, maar liever niet) om puike geluiden op te nemen? En liefst niet alleen voor spraak, maar ook echt voor omgeving (als de Hekla uitbarst, wil ik 'm d'r op hebben, en die Geysir komt d'r ook op...).
Let wel: de samples moeten BRUIKBAAR zijn, dus ik ga niet met zo'n MP3-ding/USB-stick/'opname-apparaat' rondlopen...

Budget is ca. 100 euro... Kom maar hiero met de tips!
En als je MD vol zit, kun je er gewoon een andere in proppen.