Mogwai meets Amon Tobin

leuk muziekje. mag wel wat langer van mij.
de beats vind ik niet zwaar genoeg om eerlijk te zijn.
de programmering is wel goed, niet op aant merken op dat gebied.
amon tobin gebruik nogal veel compressie op zijn beats.
soms ook net ietjes teveel zodat de dynamiek eruit is. Dus opletten hiervoor.
een diepe bas zou ook niet mis staan trouwens maar misschien gaat het soundscape
gevoel dan wat verloren.

lekker trekkie.
Je verwijzing snap ik niet helemaal, maar dat zal persoonlijk zijn. Ik vind t van zichzelf al een heel goed stukje muziek.
Hij mag van mij ook langer..
mijn complimenten :okdan:

Hey mister EMPIRE,

Hele relaxte deuntjes op je soundclick, petje af. Allemaal gesequenced met de mpc 4000?

:biertje:

nowald, nee Live is mn audio en midi sequencer. soms een paar loopjes op de mpc maar daarna ga ik verder in Live
stevaux, van een book waarmee je gtr leert spelen :D .. loopje geknipt, gepitched, getimestretched en gereversed
rubmanation, ik post dadelijk een tweetal snippets van beide artiesten

:kimono:

netjes.. mss in t begin ff kijken naar de cymballs.. daar is t ietwat druk

hij is lekker...

ik zou in de gehele mix het midhoog wat naar voren trekken (vnl. op de drums)

verder proberen iets duidelijkere overgangen te maken naar nieuwe stukken, nu gaat het soms een beetje te veel door..

en langer ja!!

Origineel geplaatst door isnieZot
leuk muziekje. mag wel wat langer van mij.
de beats vind ik niet zwaar genoeg om eerlijk te zijn.
de programmering is wel goed, niet op aant merken op dat gebied.
amon tobin gebruik nogal veel compressie op zijn beats.
soms ook net ietjes teveel zodat de dynamiek eruit is. Dus opletten hiervoor.
een diepe bas zou ook niet mis staan trouwens maar misschien gaat het soundscape
gevoel dan wat verloren.

jij vindt ook dat amon tobin niet kan compressen dus .. dan denken we er dus hetzelfde over

Hey Trigg, die dingen die je noemt zijn gebeurd ;) Maar als je een track update bij Soundclick, verdwijn je uit de hitchart en vermits ik altijd vrij hoog scoor (vind ik) update ik ze liever ni. Ik sta met een track op positie 20! in de triphop chart. Yeahaa :maffia:

Ik vind Amon Tobin zn beats toch echt wel VET hoor! Dat ge(mis)bruik v compressie stoort me niet! Enneuh.. MadR, wat vind jij van Rerun? (dummytitle was "Skape Twist")

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Hey Trigg, die dingen die je noemt zijn gebeurd ;) Maar als je een track update bij Soundclick, verdwijn je uit de hitchart en vermits ik altijd vrij hoog scoor (vind ik) update ik ze liever ni. Ik sta met een track op positie 20! in de triphop chart. Yeahaa :maffia:

Ik vind Amon Tobin zn beats toch echt wel VET hoor! Dat ge(mis)bruik v compressie stoort me niet! Enneuh.. MadR, wat vind jij van Rerun? (dummytitle was "Skape Twist")

als ik amon tobin op een 32 kw set draai moet ik toch flink met de eq ingrijpen willen de mensen nog oren overhouden ..
en ik hou ook gewoon meer van die hiphop beats dan die freestylebeats zoals amon ..

en wat deze track betreft ik wacht de hele tijd tot dat kind van portishead gaat zingen :D .. maar lekkere downtempo .. beats zitten ook niet slecht in elkaar .. maar ook bij amon vind ik dat ie teveel loops over elkaar gooit .. al past het bij jou net

qua structuur kan er nog wel een break na de helft .. bombastisch maak je 't vooral door gebruik te maken van stiltes

Back