Prophet64 Cartridge released

Voor de retromannen (en vrouwen) onder ons:

Prophet64 is a suite of very user friendly music applications for the Commodore 64 platform.
Designed to hook up to modern MIDI equipment with either DIN-sync or third party MIDI interfaces, it makes your old computer become a highly useful music tool.

The software is distributed on a hardware cartridge that plugs right into the back of your C64.
No disk or tape loading, just plug and play!

The Cartridge contains the whole suite of applications.

With an array of music software that mimics modern and classic sequencing devices through versatile user interfaces, Prophet64 opens the door for everyone who wishes to explore the world of the legendary audio circuit (the "SID") in the Commodore computers.

Instead of collecting dust in the closet, you can put your C64 at work right beside the synthesizer rig in your studio today! Add some in-fashion bleeps and blops to your latest track, an extra bass flavor, an additional lead sound or why not an 8-bar break with Rob Hubbard drums?

The possibilities are endless.

Prophet64 Site

Bassline Soundclip #1
Bassline Soundclip #2
Drummer Soundclip

(meer clips op de site zelf!)

Last edited by a moderator:
die pinouts van die poorten zijn weer heel makkelijk terug te leiden naar soldeerpunten op het moederbord ... gewoon de baantjes volgen en even checken met de multimeter ... ik weet niet of ie nu nog werkt met een muis.. nog niet geprobeerd, ik kan me voorstellen van niet want de joystickpoorten zijn nu vast doorverbonden met de potmeters. maar ik wil hem vooral als monosynth gebruiken die sequencer interreseerd me niet zoveerl...

Wat je zou kunnen doen is parallel met de potmeters een aan/uit knop te zetten. Op die manier kan je -als je de potmeters even niet gebruikt- alles op "uit" zetten en kan je gewoon nog altijd de muis of joystick gebruiken. Of denk ik nu een beetje te simpel?

PROPHET64 FORUM IS OPEN

PROPHET64 FORUM IS OPEN

http://www.prophet64-forum.com/index.php

Tja hij is al ff in de lucht maar stond hier nog niet vermeld :confused:
Tis ook vaag dat het niet op prophet64.com staat

En wat ik me nog afvroeg?: Waarom popt deze topic niet meer omhoog op de hoofdpagina :(
zoveel is hier nog niet over bekend en ik vind dit persoonlijk een hele intressante topic ;)

Laatst gewijzigd:
Nja, ik had eigenlijk wel gedacht dat de Prophet64 gebruikers hier het op eigen houtje wel gevonden hadden :)

Ik heb 2 handleidingen van de Prophet64 Sequencer hier liggen op A4 uitgeprint.
Hij is 69 paginas groot!

Voordat iedereen begint te mailen dat die hem wel zou willen hebben, want ik heb er 1 over,
wilde ik die graag ruilen voor zo'n commodore64 gamepaddle (liefst 2)

En nu weer verder lezen :D in mijn manual

De drummer manual is nu ook uit :okdan:

Kijk snel op http://www.prophet64.com

Beetje voor beetje krijgen we dan toch de voledige manual.
Bij het ontzettende grote animo voor de 2e handleiding die ik heb van de sequencer (niemand heeft gereageerd)
stuur ik hem nu gratis op naar de eerste die mij een PB stuurt.

erg blij met mijn nieuwe sony walkman fototoestel waar je ook nog mee kan bellen...

DSC00130.JPG

DSC00131.JPG
DSC00133.JPG

mijn omgebouwde c64, met din sync in, audio in en uit en 4 potmeters, de zwarte knopjes komen van een oud model 64 en zijn de zwarte toetsen op het "303" sequencer keyboard..
soundclips komen mischien ook nog wel...

Heb je die userport niet meer nodig, als je eventueel die midi-interface van Firestarter wil gebruiken later?
Alleszins: héél erg leuke mod! Ik wacht al vol ongeduld op soundclips ...

Het komt gewoon omdat ik een soort van wonderding verwacht en daarom nu nog niets durf te doen. Misschien is het dan voor niets geweest en krijg ik er spijt van. Dan wacht ik liever nog even tot die interface uitkomt voor ik aan de slag ga met m'n eigen C64.

Ziet er zeer vet uit shiftr :halleluja Zonde dat ik een beunshaas ben, anders was ik ook aan het modden geslagen ..

Ziet er goed uit die C64 Shiftr :okdan:
en idd ik dacht ff dat de thread dood was :smeris:
Snel mijn huisgenoot van de wiet af trekken zodat die het voor mij ook kan fixen (ben een leek met de soldeerbout :D )

Shiftr? had jij niet zo'n pcb boardje erbij beselt voor 5 euro :confused: Ik zag namelijk maar 1 audio-uitgang ipv 2

555e post van deze gebruiker

Ja, ik heb de SID2SID al in elkaar zitten.
Maar er liggen nog wat andere kleine soldeerdingetjes om hitte te vragen, dus muziekmaken is er nog niet bij.

sid2sid_1.jpg

Toch een leuk hebbeding die prophet64, jammer dat ie geen midi heeft... daarom maar weer eens iets gemaakt..
Een midi in/uit voor de prophet64.

Hij heeft een midi-in, midi-uit/thru en c64-userport connector

Deze cart zet midi timing om naar sync24 voor je c64 en de sync24 van de c64 weer naar midi :)
Het is ook mogenlijk om via midi ( control change ) de presets op de prophet64 te kiezen..

Ik heb er een paar extra gemaakt, mochten er mensen zijn die interesse hebben dan moeten ze maar ff pb-en of mailen..

Attachments

• p64a.jpg
    p64a.jpg
    79,4 KB · Bekeken: 128
Back