Wij willen graag weten waar de mensen naar op zoek zijn, waarom ze wel of niet een cursus zouden willen volgen, wat ze dan verwachten, maar ook welke software, apparatuur, PC of Mac enz.
Hoi, heb je website nu al een aantal keer voorbij zien komen.. net even gekeken, ziet er netjes en verzorgd uit de site.
Wat zou ik verwachten..
- DAW ; ik zou bijv. graag de fijne kneepjes van m'n DAW willen kennen, Cubase in mijn geval, dingen waarvan ik zal zeggen "sjee is dat daarvoor joh".
Tuurlijk heb ik vaak zat de handleiding gepakt, meeestal nav een probleem maar ook zomaar eens om door te lezen. Maar daarmee ben je er nog niet natuurlijk.
- Gestructureerd/planmatig + doelgericht + zelfverzekerd werken zouden voor mij (en zeker weten anderen ook) van belang zijn
als ik een opleiding bij jullie zou doen. Daar valt altijd wat aan te verbeteren mijns inzien.. verleiding ligt constant op de loer om te verdwalen in waar je mee bezig bent (door geluiden browsen, eindeloos tweaken zonder op te nemen, etc)
- Apparatuur ; Dat ik bijv. een CraneSong of Avalon mag betasten, dat is geinig maar die kan ik toch niet betalen.. dus ik zou dan met de opleiding willen leren hoe je met betaalbare gear
toch goede resultaten kan boeken.. en dat daaruit blijkt dat jullie dankzij de kennis/ervaring (niet uit een boekje zoals jullie zelf aangeven) met goedkope gear toch een goede mix neer zullen zetten.. als 'bewijs' dat het 't knulleke is en niet het spulleke.
- Kijken wat je hoort, horen wat je ziet.. voor mij ook een belangrijk ding. Veel mensen zie ik maar wat doen/tweaken totdat het goed klinkt en dan is het klaar toch? Ik zou verwachten, dat als ik een opleiding bij jullie heb gedaan (de full course bijv.), dat ik in staat ben om in elke fase goede controle en 't overzicht te hebben over de levels/balans ; welke metering-tools? hoe interpreteer je het?
- De compressor ; een van de meest besproken apparaten.. wanneer gebruik je hem? en hoe kan die tot nut zijn afhankelijk van de toepassing? in welke fase? (hetzelfde voor de reverb/echo/delay/chorus)
- Akoestiek ; ik zou ook verwachten daar iets meer over te leren, nut en noodzaak e.d. en hoe je met simpele (betaalbare) oplossingen toch een redelijke akoestiek kan bereiken.
- Als laatste zou ik hopen (niet verwachten) ook wat niet-allerdaagse toepassingen te leren.. zou van alles kunnen zijn, een bepaalde combinatie, software/hardware, voor/tijdens de opname, pre-/post-production.. als het maar niet-allerdaags is.
tot zover, succes !