Alsof vintage electronica beter is dan hedendaagse.
Dat SMD per definitie minder geluid geeft volgens jouw is best wel overtrokken.
vintage electronica werd met een andere gedachte gebouwd, namelijk klinken, en dat is tegenwoordig wel anders...dat is het niet, elke verkleining in de geluidstechniek heeft tot nu toe verlies geleden,dat is een feit kun je niet omtoe
Duurdere merken gebruiken gewoon onderdelen en schakelingen die ervoor zorgen dat het geluid natuurlijker klinkt. En goedkopere wordt daar minder op gelet en meer op de prijs.
dat hoeft niet, en in die tijd koste een goed onderdeel helemaal niet zoveel dat was heel gewoon om die qualiteit te maken, maar dat is toch wel waar het om gaat? daar komt bij er zijn een boel oudere mengtafels die goedkoop in de vingers te krijgen zijn , das toch de beste combinatie?? als jij een auto bouwer bent wil je toch ook heel van A naar B??
En als je de opamps van zo'n goedkoop behringertje vervang voor eentje met hogere kwaliteit dan scheelt dat enorm. En kan me ook goed voorstellen dat dit met condensatoren ook zo geldt.[
veel succes, duurt wel ff wat langer dan twee weken met SMD componenten en daar komt bij al het SMD materiaal is gewoon industrie, er word geen rekening gehouden met ESR en dergelijke, SMD is niet door audio mensen bedacht maar is een product van de normale technologische vooruitgang in alledaagse dingen, SMD hoort niet in de audio industrie thuis daar is het niet voor bedoelt maar er zijn een paar slimme HBO economy mensen geweest die op die manier iets maken wat geluid produceerd en verkopen met een dikke dikke winst
En tegenwoordig kunnen ze met nieuwe materialen en betere ontwikkelmethodes standaard meuk elektronica nog nauwkeuriger/goedkoper maken als 20 jaar oud spul.
Het hoeft dus helemaal niet groot lomp en teringduur te zijn maar optimaal voor wat je ervoor betaald.
En dan snap ik ook wel heel goed dat jij al je broodjes gaat zitten om te solderen (lekker rotwerkje zeker

). Maar voor mij zou er echt wel een grens zijn die ophoudt bij m'n oren
nou daaar durf ik wel een uitdaging met jou aan te gaan zeg , standaard meuk beter dan vintage spul van 20 jaar oud??,laten we zeggen dat ik dat 4 kanaals oude rommel mengtafletje die ik gepost heb ff tegenover jou moderne spul zet en dan mag je het duurste van het duurste kiezen, je verliest!!! betere ontwikkelings methoden??, zoals wat??, geatomatiseerde soldeer het maar op de print apparaten?, we hebben toch geen nieuwe materialen nodig?,alles is al uitgevonden, alleen op condensator gebied kun je nog een paar truukjes uithalen en wat stabilere en ruisarmere transistoren produceren, betere ic's etc maar het blijfen ic's vlak en glad, niet recht in je bek geluid...het gaat om de schakeling EN het materiaal het is zeker niet nauwkeuriger dan 20 jaar terug en ik zal je ook vertellen waarom, heb je wel eens van de "braunbuch" standaard gehoord?, hoger gaat niet en al het spul is allemaal al gebouwd vanaf de jaren 50 en ook allemaal duitse broadcast deze standaard hebben we verlaten met de intrede van digitaal en ic's simpel zat ...en wie zegt dat vintage lomp is, onzin...wat dat solderen aangaat is het heel simpel, ik wil het beste geluid halen uit mijn spul en dan dus doe ik dat, zo zijn er meer. het idee dat hoe verder in de toekomst hoe meer we weten is op audio gebied echt totaal FOUT!!, het is precies andersom, en ik weet dat omdat ik beide zijdes ken, het oude EN het nieuwe...
Placebo effecten etc is wel leuk, maar levert uiteindelijk niets op voor een dik pak met geld.
En als je dan ook doorschiet krijg je al net van die kuren die audiofiele hifi freaks ook krijgen dat condensatoren met goudfolie of electrolieten etc gaan kopen om het nog beter te laten klinken. [/B]
dat met die rare hifi dingen ben ik wel met je eens daar kun je snel doorschieten maar een goeie polyprpylene condensator is net zo gewoon als het brood in je kast....
het doel is dat je het beste geluid wilt, als ik jou zo hoor intereseert je dat niet zoveel , das wel jammer want je weet niet wat je mist...no offense