Capstan cappy
Stamgast
Origineel geplaatst door fuse
Humor dit.
Dat je een dure smaak hebt en een kundig audioengineer bent geloof ik well.
Maar je haalt iig van alles door elkaar en ik vraag me af of je uberhaupt wel meer ervaring hebt van elektronica dan componentjes vervangen.
het heeft niks met duur te maken, maar met de phylosofie die erachter steekt...die tafels die ik heb koop ik voor een schijntje ,maar je moet wel net ff weten welke mensen je moet benaderen, das een kwestie van een beetje geluk denk ik. ik heb MTS electronica btw dus weet wel het 1 en ander maar ik probeer het normaal uit te leggen zodat het te bergijpen valt..
Op zich is het heel logisch dat als je kleuring wilt bij het mixen je voor bepaalde features bij mixers gaat, maar overdrijven hoeft nou ook weer niet. Als je een bekend duur merk koopt hoeft niet eens automatisch te betekenen dat dit meteen goed is en jij dat ook maar zo moet vinden anders val je af.
Er is gewoon zoiets als smaak en daar valt niet over te twisten zoals bekend.
betere geluidskwaliteit kost gewoon meer geld maar hoeft niet rete duur te zijn maar je moet wel weten WAT je moet hebben, dat je er anders niet bij hoort of afvalt is jouw gevoel helaas, het zou je ook nieuwschierig kunnen maken en aan het denken kunnen zetten, dat moderne compnonenten nauwkeuriger en ontwikkelings methoden nauwkeuriger zijn heeft weinig met een spectaculaiere verbetering te maken want die is er niet geweest of wel dan...we praten over muziek wat onvoorstelbaar complex inelkaar zit niet over een sinustoon....in de budget catogory kun je helemaal niet over smaak praten naar mijn mening omdat teneerste het hele design en componenten al niet voldoen aan wat je een goed klinkend appraraat zou noemen met alle respect, de kleurtjes en andere bijverschijnselen die ze produceren is een bijprodukt van slechte componenten en design, als ik 10khz ophaal op een eq en het vervormd of schreeuwd dan is dat gewoon een slechte EQ , niet smaak....maar goed daar kun je nog uuuuuuuuren over door praten niet dan...
gegroet

......sorry.