Ik heb sinds een jaar ook een nieuwe buurman na 5 jaar in goede harmonie naast een lieve oude (ietwat dove

) oude dame gewoond te hebben. Toen vorig jaar een huishouden verhuisde kreeg ik zelfs nog complimenten dat ik de leukste buurman was die ze gehad hadden ..ooh...

Maar die nieuwe kerel is echt een haantje.. Als reactie op zaken die hem niet bevallen en bij wie dan ook met deuren gaan smijten en vorige week nog keihard hans teeuwen aan op een volume dat hem de oren wel moeten piepen in zijn eigen huis. Langsgeweest en pas na 2x bellen en 1x knoeterhard op de deur bonken pas opendoen en op een soort passief aggressieve manier reageren ... oo is dat zo? Ook het feit dat het geluid dan nog een 20 minuten hard blijft staan wijst wel een beetje op zijn karakter.
Hij woonde hier nog maar een poosje en kwam tijdens het naar buiten brengen van de vuilnis mij en mijn vriendin "uitnodigen" bij hem thuis. Na 3 of 4 keer nee te hebben gezegd toch maar even met hem mee naar binnen...
Nou wij maar mee dan. Des te meer bierjes hij zat te tanken des te meer praatjes kreeg hij ook... Ja en hiervoor had hij problemen met een DJ gehad die onder hem woonde etc etc en hij zou binnenkort wel even met een paar vrienden bij een lastige junk/dealer (30 bezoekjes per dag, niet gelogen) die op hetzelfde moment ook bij ons in de portiek was komen wonen even langsgaan en daar de boel kort en klein slaan.. Op dat moment wilde ik liever weggaan maar hij bleef maar inpraten op ons en toen kwam het hoge woord er uit: hij hoorde ons snachts wel eens lopen en hij hoorde een of ander getik uit ons huis.
Ik heb hem op de man af gewezen op zijn maniertjes om ons binnen te krijgen en op ons in te praten, daarna toch uit fatsoen uitgenodigd om maar eens langs te komen om te kijken waar hij nu uiteindelijk last van heeft. Maar dat sloeg de beste man af. Later nog eens uitgenodigd maar nee hij wilde niet en leek zich zelfs te schamen toen ik het vroeg.
Mijn punt: de beste man is nog wel uit te houden maar heeft blijkbaar persoonlijke frustraties en een drankprobleem waardoor hij lastig gaat doen. Ik ben altijd netjes gebleven naar de buren toe maar dat lijkt soms niet te helpen.
Ik leg nu zijn rariteiten vast in een lijstje op datum en ga dat aan de instanties overhandigen de eerste keer dat hij weer gaat zeiken, samen met de opnames in mijn eigen huis van zijn lawaai

Het zou niet moeten hoeven maarja, als je met onredelijke mensen te maken krijgt dan probeer je toch iets te verzinnen om ze ook maar normaal te laten doen.
Als je van je zelf weet dat je je normaal/niet te gek gedraagt: kijk altijd goed naar het karakter van de klager, het zijn vaak mensen die per definitie lichtgeraakt zijn en weinig van anderen kunnen hebben. Probeer dit ook aan te geven als er een agent langskomt oid, die mensen hebben vaak mensenkennis genoeg om te bepalen of iemand loopt te kutten of dat er echt iets aan de hand is. En sja een homestudio spreekt dan niet echt in je voordeel

Maar maak maar een ambient nummer wat je kunt laten horen dan
Het blijft geven en nemen helaas... Succes!