Geluidsoverlast

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Gillende kinderen ben ik niet kapot van, maar wezenlijk doen ze niets verkeerd, al zouden ze ook iets anders kunnen gaan doen dan oeverloos mekaar maar af te schieten en neer te steken.

Je zal het nog gaan missen als die kids groter zijn geworden en het weer lekker rustig is *D

Je zal het nog gaan missen als die kids groter zijn geworden en het weer lekker rustig is *D

Hehe, volgens mij komen er steeds nieuwe bij.. :walker: :walker: Pang Pang!:walker: Pang!:walker::walker: Beng Beng! BengBengBengBeng!

Moet wel saai zijn waar Demian woont als iedereen maar de hele dag ligt te krikken en per jaar er een koter uit de buuv schiet......:gaap:

Maar als ik het zo lees zou Demian goed met mijn buuv kunnen opschieten.....wat een lijst met klachten zeg....

- varierend 10 tot 150 heavy trekkers per dag die vlak achter mijn huis over de dijk scheuren of ander zeer zwaar landbouw en vrachtverkeer verkeer (hele jaar door)
- Als het mooi weer is, moet iedereen gaan schuren of zagen met een of ander electrisch of brandstofmotor aangedreven apparaat, lekker klussen
- Op zondag als het goed weer is rijden er zeker 500 motor fietsen over de dijk (op 5 meter van mijn huis)
- Verder moet iedereen electrisch zijn gras maaien, en het liefst 2x per week per huis
- Gillende kinderen die in de bosjes spelen en mekaar eindeloos doodschieten en neer steken
- Mafkezen met zware uitlaten die flink moeten door trekken als ze het dorp net uitrijden
- Als het mooi weer is constant gebrom boven je hoofd van sportvliegtuigen die de omgeving liever van uit de lucht bekijken op max 100m hoogte
- Met regelmaat langdurig zwaar gegons van propellervliegtuigen van de luchtmacht die hier graag oefenen en af en toe oefeningen met helicopters van het type Apache

Maar ik heb het idee hoe rustiger je omgeving inprincipe is hoe meer herrie opvalt......

Dus als ik op mijn 1100 cc wegracer naar mijn sportvliegtuigje rij en daar gillende kinderen uit gooi die een vriend in zijn Apache neerschiet in de struiken achter bij Demian dan heb ik denk ik ruzie met mijn sportuitlaat op me trekker:D

Maar dat met die electrische gemotoriseerde bladenblazers, bordersnijders dat gaat ook mijn pet te boven....waar men tien jaar geleden nog gewoon een schoffel voor gebruikte moet nu ineens met een 25 cc snerpende t**us motor....en zelf de gemeente doet eraan mee....en die gasten die zijn al zo lui......

Over het algemeen ben ik volgens mij wel een makkelijke wat geluidsoverlast betreft. Ik vind het allemaal wel best wat de buren doen. Tenzij ze het op zwaar ongepaste tijdstippen doen (wanneer ik slaap dus).

Maar waar ik wel altijd last van heb zijn die schijtvogels die om 5:30u 's ochtends ineens denken van goh... laat ik eens vlak voor het raam gaan zitten en een vreselijk irritant herhaaldelijk patroon gaan mekkeren uit volle borst! Dat is echt rampzalig, een soort wekker zeg maar.
Tja, dan kun je wel de politie bellen, maar ik denk dat die me voor gek zullen verklaren!

Nu in dit huis valt het wel mee trouwens, maar vorig jaar (toen ik nog ergens anders woonde) heb ik echt zooo veel slapeloze ochtenden gehad door een vinkje die een vast ochtend-zang-plekje had gevonden in de boom die praktisch tegen het raam van de slaapkamer aan stond.
Opstaan, uit het raam hangen en even met de hand aan wat takken rammelen van de boom hielp altijd maar voor 10 minuten.

Dit is nog veeeeel erger dan buren die de muziek hard hebben staan!

Nu in dit huis valt het wel mee trouwens, maar vorig jaar (toen ik nog ergens anders woonde) heb ik echt zooo veel slapeloze ochtenden gehad door een vinkje die een vast ochtend-zang-plekje had gevonden in de boom die praktisch tegen het raam van de slaapkamer aan stond.
Opstaan, uit het raam hangen en even met de hand aan wat takken rammelen van de boom hielp altijd maar voor 10 minuten.

Toen zal je wel vaak gedacht hebben: krijg toch de vinket*ring :kont:

Oplossing voor dit soort problemen: een verrekijker en een luchtbuks. Werkt dit niet, boom plat.}:|

achdit is peanuts...
ik ken iemand in de binnestad...
niet echt leuk als je sochtends je bed word uit gejengeld door tulpen uit amsterdam door een draaiorgel!!
en die krengen gaan me een partij hard...
vermeng dit geluid met schreeuwende marktkooplieden en het carrillion van de dom om het kwartier dan ben ik toch blij dat ik in een buitenwijk zit

achdit is peanuts...
ik ken iemand in de binnestad...
niet echt leuk als je sochtends je bed word uit gejengeld door tulpen uit amsterdam door een draaiorgel!!
en die krengen gaan me een partij hard...
vermeng dit geluid met schreeuwende marktkooplieden en het carrillion van de dom om het kwartier dan ben ik toch blij dat ik in een buitenwijk zit

Ja, dat kun je verwachten als je in hartje Amsterdam gaat wonen.

Ik blijf wel eens bij m'n zus in hartje Centrum Den Haag logeren en daar word ik 's ochtends om 7 uur ook wakker gerinkeld door de trams!

Wen je vanzelf aan (volgens m'n zus)... :)

Herrie is...

een voormalig klooster met kleine kamertjes van 2.00 x 3.00 meter en lieden die zich hooguit een wekkerradiootje kunnen permitteren, die ze dan ook steevast elk op zijn eigen zender op zijn hardst aanzetten met de deuren van die kamertjes open!

mja het is wel apart dat de aard van het geluid meespeelt met de irritatiefactor denk ik... als er een vuilniswagen voorbij komt weet je gewoon dat dat eenmalig is zegmaar... of als iemand claxonneerd...

ik werd in mn oude huis wel eens om 7.00 in het weekend wakker (na een avond stappen dus heh!) van een autoalarm die elke 10 minuten een uur lang afging van een of andere eikel die een straat verderop op bezoek was ofzo, was bijna in staat een spiegel eraf te rammen :duivels:

ik vind het ook zo knap dat er mensen vlakbij een spoorweg wonen en die zijn er dan aan gewend poeh hee... kan me niet voorstellen met die herrie...

en meestal is het geluid er wel en slaap je er doorheen als je geluk hebt!

vroeger woonde ik in een oud landhuis in de bilt (zie bijlage) langs een hele drukke weg maar toch had ik nog wel eens klagende buren vanuit de overkant van die drukke weg..
maar toen maakte ik het daar wel erg bont vaak..

Super gaaf huis blieper! Moet je niet bang zijn voor spoken denk ik 8D

Waar ik nu woon heb ik eigenlijk geen last, heb alleen een onderbuurvrouw die nogal een harde stem heeft. 's Zomers doe ik dan ook echt niet snel m'n deuren open als ze in de tuin is, want haar muil staat voortdurend op tien over half elf en dat is soms nog erger dan iemand met een pneumatische boor die zijn dag niet heeft. Maar het is wel een aardige vrouw en van echte last kan ik natuurlijk niet spreken; is meer ook een soort verwondering dat sommige mensen nooit eens hun waffel kunnen houden.

In huis zit ik prima; hoor vrijwel niets van de buren en andersom ook niet. Mijn studio grenst aan de kant van een steeg, erboven zit niemand, eronder ben ik zelf, dus ik kan mijn gang gaan als ik wil. Ook 's nachts.

In mijn vorige huis was het wel anders, was bouw uit de jaren '60 en je hoorde alles van elkaar. Ik hield echt rekening met de buren en gebruikte bijna alleen een koptelefoon. Maar mijn buurmeisje zat de hele dag van die Borsato klere herrie te draaien en dat werd wel eens vervelend.

Kan ook dat ze niet van jouw muziek houd, zo had ik een buurvrouw, haar Reggea muziek en voetbalwedstrijden mochten wel heel hard en mijn House muziek was irritant gebonk.
En dan probeerde ze het nog goed te lullen van die voetbalherrie dat het de WK oid was, zal mij een zorg zijn want voetbal intresseerdt me geen reet, en Reggea is aardig maar na een tijdje worden die baslijntjes toch ook wel zwaar irri.
Het mooiste was toen ze op een goede dag ging verhuizen, gezellig met de hele familie/vrienden was ze bezig, ik vroeg dus of ze aan het verhuizen was, ja snouwde ze, om jouw rotmuziek, gistermiddag was je ook weer flink bezig!
Zo, zei ik, das knap, zeker me tweeling broer dan, want ik was gistermiddag gewoon aan het werk en dus niet thuis..., echt mooi om dan die smoel te zien in bijzijn van al haar vriendjes.:D

Maar waar ik wel altijd last van heb zijn die schijtvogels die om 5:30u 's ochtends ineens denken van goh... laat ik eens vlak voor het raam gaan zitten en een vreselijk irritant herhaaldelijk patroon gaan mekkeren uit volle borst! Dat is echt rampzalig, een soort wekker zeg maar.

Of de kat van je vriendin die daarop reageert met "ik hoor de vogels DUS ik wil naar buiten door je slaapkamerraam" Vervolgens over je hoofd heen en weer loopt en de halve gordijnrails eraftrekt omdat hij geen handen heeft om de raamklink zelf open te doen, als die uberhaupt kan vinden tussen de gordijnen in ....

Lief beestje :D

Of de kat van je vriendin die daarop reageert met "ik hoor de vogels DUS ik wil naar buiten door je slaapkamerraam" Vervolgens over je hoofd heen en weer loopt en de halve gordijnrails eraftrekt omdat hij geen handen heeft om de raamklink zelf open te doen, als die uberhaupt kan vinden tussen de gordijnen in ....

Lief beestje :D

Maar moeten we dit rekenen onder serieuze geluidsoverlast? Hetzelfde geld voor de vogel onzin.

Back on topic gasten:

Ik heb tot nu toe nog nooit een officiele waarschuwing gehad, wel eens een brief van de woningbouw vereniging. Daar op heb ik netjes gereageerd en een goed gesprek gehad met degene die die klacht behandelde. Dit is nu al meer dan 2 jaar geleden.......ik vind het een beetje belachelijk dat als iemand jou muziek niet leuk vind je het leven zuur kan maken zelfs als staat de muziek niet hard. Ik heb er zelfs een tijd geen muziek door kunnen maken, wat toch dan ook weer belachelijk is.
Het vreemde is ook dat dew buuv die voor deze buuv daar woonde nooit geen last van me heeft gehad. En dat voor 5 jaar lang.

Wel grappige topic dit. Normaal draai ik altijd platen en CD's thuis. (TV de huiskamer uit geflikkerd.) Maar nu muziek even uit staat is het wel opmerkelijk om te horen dat buren om mij heen ook geluiden maken...

Was me nooit opgevallen. :D

Maar moeten we dit rekenen onder serieuze geluidsoverlast? Hetzelfde geld voor de vogel onzin.

Back on topic gasten:

Ik heb tot nu toe nog nooit een officiele waarschuwing gehad, wel eens een brief van de woningbouw vereniging. Daar op heb ik netjes gereageerd en een goed gesprek gehad met degene die die klacht behandelde. Dit is nu al meer dan 2 jaar geleden.......ik vind het een beetje belachelijk dat als iemand jou muziek niet leuk vind je het leven zuur kan maken zelfs als staat de muziek niet hard. Ik heb er zelfs een tijd geen muziek door kunnen maken, wat toch dan ook weer belachelijk is.
Het vreemde is ook dat dew buuv die voor deze buuv daar woonde nooit geen last van me heeft gehad. En dat voor 5 jaar lang.

nieuwe buren kunnen altijd spannend zijn..
ooit eentje gehad die al begon te klagen toen hij nog aan het witten en behangen was..
gelukkig is het nu vrij stabliel.. k heb aan 1`kant allemal bergingen, aan de andere kant alleen een badkamer die aan mijn huis grenst, onder een kruipruimte en boven mij heeft waarschijnlijk iemand zich in de rammadan verslikt want ik hoor daar nooit mer wat..ik heb ook nog geen dikke bromvliegen gezien dus zal wel niks ernstig zijn

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back