Alesis A6 Andromeda geschikt?

Ok, lekker stukje muziek Pim, en dat alleen met de Andromeda. Het is jammer dat ik er de ruimte niet meer voor heb maar dat geld zou ik er wel voor overhebben. Voor degenen die hem duur vinden bekijk dan eerst of je een roker, drinker of beide bent. Vraag dan nog een keer aan jezelf of deze synth zo duur is (niet dat ik geen paar glaasjes lust). Iig, wordt het tijd voor Alesis om even een Moduleversie hiervan op de markt te brengen. 19" bak, 5 units hoog, geen ribboncontroller maar wel vol met knoppen. Vanwege het missen van die ribbon controller en toetsen de prijs verlagen met 800 euro. Nou, best een idee toch :P

Bij de weg waarom noemt iedereen het ding Andy? Kliinkt zo bekakt lief voor een synth, het is toch geen nerd? Dan vinnik Andro veel ruiger klinken. Of maakt het een haar. Iemand een lekkere sexy damesnaam voor de Alesis? :)

wat betreft de mogelijkheden om hem als midicontroller te gebuiken: Volgenls mij kan je als je je een andromeda kan veroorloven ook wel een los controllertje veroorloven

niet nodig ! trust me, de A6 kan alles op dat gebied: splits, layers,aftertouch,velocity curves... the works.

voorbeeld: een Mix van keyboard zones die overlappen en waarvan sommige wel en andere geen midi uitzenden maken is geen probleem.

BTW: alleen de sequencer en arpeggiator zenden inderdaad geen Midi uit maar kunnen wel alle 'modules' van de A6 moduleren.

Iemand een lekkere sexy damesnaam voor de Alesis?

euh... Andromeda is een damesnaam (Griekse mythologie) en als ik me niet vergis was de orginele Andromeda nog een behoorlijk zwoele dame ook. :P

Ik bedoel dus als midicontroller dat ik mn software hardwarematig kan inspelen/tweaken zodat het in cubase of Reason opgeslagen wordt. Dat dekt de andromeda denk ik wel...
dus om dan NOG een midicontrollertje erbij te kopen? Al heb ik nog zoveel geld?

Ik wil niet al te lullig doen, maar het lijkt me niet helemaal slim (ethisch verantwoord) als je met overduidelijk zooooo weinig kennis van zaken, zo'n slagschip wilt aanschaffen.
Sorry hoor........

M.a.w.: Wij (=de minderbedeelden) worden erg jaloers op mensen die wel geld hebben voor spullen waar wij van watertanden...... :{
En dan ook nog zulke vragen stellen..... :duivels:

Sorry, op de eerste plaats ben ik ook een van de minderbedeelden en zal ik een partijtje moeten sparen.....
Punt 2 zegt mij dat ik het beste wil, om eerder genoemde redenen. En waarom zou ik, als iemand die 'zooooo' weinig kennis van zaken heb, niet de beste (lees: mooiste sound) synth mogen kopen die bij mij past? En bij mijn ideeën over mn muziek?

Plus, het duurt nog wel ff voordat ik het geld bij elkaar gespaard heb, en dan is mn synthkennis misschien wel op jouw niveau, zodat je geen moeite meer heb met het feit dat ik het vlaggenschip kan/ga kopen...

En tja, wat is slim.... en wat is ethisch verantwoord...

Beetje jammer, sorry hoor....

Ik zou bijvoorbeeld ook willen dat er destijds meer mensen een MiniMoog, Jupiter of OSCar hadden gekocht, zodat ze nu goedkoper zouden zijn en makkelijker te vinden.

Het zou toch jammer zijn dat Andromeda's een zeldzaam verschijnsel blijven? Beter is dat er zo veel mogelijk mensen zo'n ding kopen, zodat de minder bedeelden daar later weer voordeel van hebben.

En je kunt inderdaad wel roepen dat het niks is voor een beginner, maar hoe word je ooit gevorderd zonder te beginnen?

Het feit dat ie analoog is is op zich niet zo heel erg boeiend (er zitten DCO's in, dus echt heel erg warm is hij daarom niet), maar de echte VCF's vind ik meestal beter klinken dan VA filters.

Wat ik hier alleen totaal niet van snap; is dat de persoon die hier zegt minimalistische muziek te willen maken, een andromeda wil kopen.......

Waarom zou je zo'n groot, duur apparaat willen kopen om er minimalistische muziek mee te maken. Das hetzelfde als zeggen dat je economisch wil auto rijden (qua benzinekosten) en dan een grote dikke amerikaan kopen.

Ik bedoel voor minimalistische muziek kun je ook een samplertje & synthje kopen, en dan alles met die dingen maken...........

Sjezus gasten, als die gast 'n A6 wil kopen dan doet ie dat toch lekker? Ik ben ook jaloers, maar ik heb er toch geen fuk mee te schaften of hij wel of niet voldoende synth-kennis heeft om 'n A6 te "MOGEN" kopen?

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Ik bedoel voor minimalistische muziek kun je ook een samplertje & synthje kopen, en dan alles met die dingen maken...........

In mijn ogen betekent minimalistisch niet per definitie met simpele goedkope apparatuur werken. En dan laten we even buiten beschouwing of goedkoop goed of slecht inhoud. Minimalistisch is volgens niet teveel partijen door mekaar heen laten denderen. En dan kan je best wel hoge eisen stellen aan juist dat ene basslijntje dat door je hele track heenloopt. Dus is die Andromeda helemaal nog niet zo'n slecht idee.

En ik ben het met Bikkel eens dat je ergens moet beginnen. Je kunt ook een analoge bak kopen met maar een paar instellingen maar dan ga je iedere keer upgraden naar een beter instrument waarop je uiteindelijk misschien wel duurder uit bent.

Overigens, als ik toch zou moeten kiezen zou ik eerst de Andromeda halen en dan pas de computer, ;)

gewoon een andromeda kopen en je een maand opsluiten met het ding, en niks meer bijkopen voor zeker een jaar. Dan zal je denk ik wel over genoeg praktische kennis beschikken om mensen weg te blazen :D

Lijkt mij overigens een retevet ding!

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Wat ik hier alleen totaal niet van snap; is dat de persoon die hier zegt minimalistische muziek te willen maken, een andromeda wil kopen.......

Waarom zou je zo'n groot, duur apparaat willen kopen om er minimalistische muziek mee te maken. Das hetzelfde als zeggen dat je economisch wil auto rijden (qua benzinekosten) en dan een grote dikke amerikaan kopen.

Ha! Of je zegt dat die paar geluidjes die je gebruikt ook f*cking goed moeten zijn meteen!

Origineel geplaatst door barn
2 MadR,

is dat zo van Every Dog? kan best hoor... Cycle30 EP heeft ie ook puur digitaal gemaakt, alleen om te bewijzen dat je geen dure analoge sjit hoeft te hebben om coole dingen te maken... Ben ik helemaal mee eens... alleen ik wil altijd alles hebben....dus zowel analoog als digitaal... en toch minimaal... dit lijkt beste oplossing. Op die Andromeda ben ik echt niet snel uitgekeken... en kan ik lekker crea-bea doen...
ik heb hetzelfde ... ik wil ook het beste wat er is ... maar pas op hoor .. hou het maar bij synths dan kan je niets schokkend gebeuren .... want als je de smaak te pakken krijgt en mic pre's mic's en analoge tafels wil hebben ... vul je beurs maar alvast ... ;)

Ik zie het niet zo zitten met de Andromeda... Heb hem wel eens naast mijn Elka Synthex gehad, en de Elka liet Andy echt alle hoeken van de kamer zien...:duivels:
Het revolutionaire van de andromeda? Analoog met midi? Mijn Elka is bijna 20 en heeft dat ook... LFO2Midi sync dan?:Z :z
Heeft de Pulse... En laten we wel wezen, op geen van deze apparaten staat Alesis, wat ook wel een voordeel is IMO:duivels:
Nee, niet onder de indruk.
sorry

Ik ben er ook niet zóoooo superweg van(dat heeft ook wat met de prijs te maken), maar wat hij kan is van een soort karakter om "U" tegen te zeggen.
En als eerste synth? Kopen die shit!
Al had ik soms de indruk virusachtige klanken tegen te komen, en die heb je ook in een 2 keyboardversies. Al denk ik dat Andro meer overzicht heeft.
En jaloers moet niemand zijn, ik heb ook eens naar de bank geweest om een paar duur stukken te kopen ipv ne stomme nieuwen auto ofzo.

:biertje: :biertje:

En één ding Prophet: Die Andromeda zal verhoudingsgewijs een lagere afschrijving hebben dan een auto :p

Barn als dit je eerste synth word zou ik eerst eens een juno-106 oid kopen om te kijken of analoog je goed ligt. Bevalt ie, dan verpatst je hem en haal je alsnog een anita (sexy naam ???).

Vergeet namelijk niet dat je bij zo'n killersynth geen sony geluidssetje moet gebruiken. Alles moet een beetje in evenwicht zijn.

Back