[downtempo] zomer track :)

niet echt m'n normale stijl maar geinspireerd door de zomerzon heb ik dit muziekje gemaakt. Het is denk ik nog niet helemaal af, dus suggesties zijn nog welkom :)

track

gebruikt: Nord Rack, Creamware Prodyssey, Albino, mda Epiano, Battery

Mooi man!

Misschien kan er nog een stukkie gitaar bij?

Ik vind hem ook fijn, naar het einde wordt hij lekker vol.

Hij klink super syth-ish om het zo maar te zeggen. Ik bedoel net zoiets als dat Heilige koe muziekje (Zoveel te doen). Niet echt van deze tijd maar dat vind ik persoonlijk heeeelemaal niet erg ;)

hele mooie sound :halleluja je opzet om een zomerzon gevoel neer te zetten is 100% geslaagd imho
Echo op de snare , links, klinkt lekker!
Wel ben ik niet zo fan van dat portamento leadje. Maar daz gewoon smaak natuurlijk
Verder vind ik dit heel goed materiaal voor onder natuurbeelden ofzo..
:okdan:

die portamento lead is ook echt niet iets wat ik normaal zou doen eigenlijk. Maar het kwam er ineens zo uit en toen ik er twee naast elkaar ging spelen werd het wel een coole sound vond ik :)

Helemaal top! :okdan:

Ik zit trouwens je site ff te chekken, maar daar zit lekker spul tussen..8~

Laatst gewijzigd:
dank :)

die tune klinkt vals op 0:44 naar mijn mening, verder wel chil zou wat meer afwiselling mogen hebben tussen de verschillende instrumenten, beetje druk zo imo.

klasse keep the train rolling :walker: :yamaha: :mega:

je bedoelt dat Rhodes geluidje wat het vals laat klinken? Voor mij klinkt het niet echt vals, maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt.
Verder is ie toch niet zo druk? Alleen op het eind, maar dat hoort zo natuurlijk :)

Klinkt niet verkeerd, lekker zomers idd. Ik had in het begin alleen een compleet andere sfeer verwacht kwa akkoorden bij de gekozen sounds, je wordt als luisteraard even flink op het verkeerde been gezet (of is dat de bedoeling?).

Ik heb een geheel vernieuwde versie gemaakt. Ik heb die rhodes eruit gehaald en dat tingelingeling melodietje wat anders (hopelijk minder cheesy) gemaakt. Voor de rest wat meer percussie elementen, een stemsample en wat dingen gefinetuned in de mix....

www.sputnikkproductions.com/audio/Cool_Water_Temple.mp3

Ik wacht steeds op het hoogtepunt waarbij de drums even dubbel tempo gaan. Verder leuk! Houden die portamento lead :)

Leuke vibe heeft het nummer wel hoor...

Als het mijn nummer was -maar dat is het niet!- zou ik:
- een reggea feel erin zetten -iig na de break van 1:40-; bijvoorbeeld een piano akkoordje op de halve tellen...
- een lekkere arpeggiator baslijn eronder laten wandelen...

Origineel geplaatst door Lacertus
Leuke vibe heeft het nummer wel hoor...

Als het mijn nummer was -maar dat is het niet!- zou ik:
- een reggea feel erin zetten -iig na de break van 1:40-; bijvoorbeeld een piano akkoordje op de halve tellen...

wel een leuk idee, maar denk dat het misschien wat geforceerd gaat klinken omdat alle andere sounds echt niks met reggae te maken hebben. (behalve die gedelayde snare dan)

Dat dubbel tempo had ik trouwens ook geprobeerd maar ik kreeg er geen bevredigend resultaat uit.

Bedankt voor het commentaar in elk geval! :)

eigenlijk niks bijzonders, gewoon een standaard creamware delay met een hoge feedback en wat demping.

Mjah... vind 't moeilijk te plaatsen qua stijl.

De drums zijn lekker, de stem is goed en die lead is briljant.
Maar met de elektrische piano akkoordjes heb ik wat moeite...
Heb je niet een wat softer geluidje met wat minder 'bell'?

't Wordt pas echt leuk als die piano weg is, maar dan is de track alweer afgelopen :)

Back